Autor Wątek: [Santa Fe SM] Stałe problemy z uszczelnieniem półosi  (Przeczytany 11261 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ferudin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 89
[Santa Fe SM] Stałe problemy z uszczelnieniem półosi
« dnia: 29 Marzec 2012, 12:45:47 »
Witam kolegów.
Od dłuższego czasu borykam się z wyciekiem z prawej przedniej półosi w moje Sancie. Wymieniany był dwa razy uszczelniacz i dalej cieknie. W końcu wymieniłem wewnętrzny przegub półosi z nową bieżnią na której jest uszczelniacz (stara miała wyżłobienie w postaci rowka i mechanik mówił że to jest przyczyną wycieku) założony nowy uszczelniacz oryginał z serwisu i wyciek jest dalej. Nie mam pojęcia już co mam robić? Półoś ma jakby luz wzdłużny i nie wiem czy to nie jest przyczyną wycieku. Po zmianie przegubu została też zmieniona nowa zawleczka zabezpieczająca przed wypadaniem półosi ze skrzynki rozdzielczej- też na oryginalną i nic. Czy coś jest nie tak ze skrzynką rozdzielczą? Czy coś w środku skrzynki jest nie tak i dlatego półoś ma luz i dochodzi do wycieków. Nie wiem co mam już robić? mój mechanik rozkłada ręce (to już 3 mechanik ) a ja jestem coraz bardziej zdesperowany. Spotkał się już ktoś z Was z czymś takim? Może mi jakoś pomóc?

Hulltay

  • Gość
[Santa Fe SM] Stałe problemy z uszczelnieniem półosi
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Marzec 2012, 23:29:58 »
Ferudin luz wzdłużny musi być bo półoś pracuje na wieloklinach, także tu jest ok, ale skąd masz ten wyciek to już ciekawostka:( Pisałeś, że o świeżej bieżni a patrzyłeś jak wygląda tocznia (w obudowie skrzyni kątowej), może tam leży problem?

Offline ferudin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 89
[Santa Fe SM] Stałe problemy z uszczelnieniem półosi
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Marzec 2012, 10:04:28 »
Cytat: "Hulltay"
Ferudin luz wzdłużny musi być bo półoś pracuje na wieloklinach, także tu jest ok, ale skąd masz ten wyciek to już ciekawostka:( Pisałeś, że o świeżej bieżni a patrzyłeś jak wygląda tocznia (w obudowie skrzyni kątowej), może tam leży problem?
Fakt,że tu może leżeć problem bo nie sprawdzałem stanu toczni ale chyba mechanik powinien wiedzieć o tym, zwłaszcza skoro miał to na wierzchu to mógł to sprawdzić, a teraz znów trzeba wszystko rozbierać. Teraz się zastanawiam że jeżeli ta toczni ze skrzynki kątowej jest w kiepskim stanie to co dalej robić? Na prawdę już coraz bardziej mam dość tego samochodu. Jakiś felerny jest...

Hulltay

  • Gość
[Santa Fe SM] Stałe problemy z uszczelnieniem półosi
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Marzec 2012, 12:19:24 »
Powinien, nie powinien wiesz jak to jest z mechanikami jeden naprawi zgłoszoną usterkę i przy okazji to co jeszcze znajdzie do naprawy a drugi przeleci po "łebkach", oczywiście bez urazy dla twoich mechaników.

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] Stałe problemy z uszczelnieniem półosi
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Marzec 2012, 13:38:30 »

Hulltay

  • Gość
[Santa Fe SM] Stałe problemy z uszczelnieniem półosi
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Marzec 2012, 23:59:31 »
No tak właśnie mi się wydawał,o że temat się już przewijał i to aż w trzech wątkach :)

Offline ferudin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 89
[Santa Fe SM] Stałe problemy z uszczelnieniem półosi
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Kwiecień 2012, 17:32:27 »
A co jeżeli tocznia w obudowie skrzynki kątowej jest wyrobiona?Trzeba wymieniać obudowę skrzynki?czy można samą tocznię wymienić?czuję że to dopiero początek moich problemów :cry: .

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] Stałe problemy z uszczelnieniem półosi
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Kwiecień 2012, 09:30:02 »