Czujnik jest połączony bezpośrednio ze sterownikiem silnika ECU
http://www.fotosik.pl/zdjecie/09d0fc3a9dc17904Wtyczka od czujnika C10-1 jest połączona z wtyczką ECU M30-B przewodami o przekroju 0,5 mm².
http://www.fotosik.pl/zdjecie/4207f56cd0cee4f6Sposób połączenia czujnika z ECU.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/9fcf8a440e6e44e4Pin 32 zasilanie +5V
Pin 25 sygnał czujnika
Pin 18 masa
Sprawdź czy:
Stacyjka na ON odepnij wtyczkę czujnika stacyjka na ON czy na pinie 1 czujnika jest +5V
Stacyjka na ON odepnij wtyczkę czujnika i stacyjka na ON czy na pinie 3 czujnika jest +5V
Pomiar A Stacyjka na OFF na odpiętej wtyczce czujnika zmierzyć napięcie między pinem 3, a masą silnika
Pomiar B Stacyjka na OFF na odpiętej wtyczce między pinem 2, a 3
Pomiar A - Pomiar B ma wyjść poniżej 200 mV.
Stacyjka na OFF na odpiętej wtyczce czujnika i ECU sprawdź rezystancję między pinem 3 czujnika, a pinem 25 ECU powinno być 1Ω.
Odłącz akumulator naciśnij hamulec po kilku minutach odepnij wtyczkę ECU M30-B sprawdź czy terminale od pinów 18,25,32 są odpowiednio ułożone we wtyczce.
Sam błąd Czujnik położenia wału rozrządu - sygnał poza zakresem/wydajność wskazuje że przewody są w całości.
Reszta błędów związanych z czujnikiem wałka rozrządu:
P0340,"Czujnik położenia wału rozrządu - usterka"
P0341,"Czujnik położenia wału rozrządu - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0342,"Czujnik położenia wału rozrządu - niski sygnał wejściowy"
P0343,"Czujnik położenia wału rozrządu - wysoki sygnał wejściowy"
P0344,"Czujnik położenia wału rozrządu - przerwa"
Tutaj
https://www.dropbox.com/s/ojkyx8qnfr2y47w/FUEL%20SYSTEM%20SANTA%20FE%20CM%20G6EA.pdf?dl=0 jest cała procedura sprawdzenia.