Chciałbym zapytać o stosowanie oleju silnikowego do Lantry J2.
1. Hyunday Lantra z 2000 roku,
benzyna, 4 cyl. rzędowe, wolnossący, 12V zaworowy (hydrauliczna kasacja luzu zaworowego), SOHC, 1.5 MPI, wtrysk wielopunktowy pośredni z katalizatorem, poj. 1495ccm (75,5/83,5), 65kW/88,4KM (5.500obr/min), 128,5Nm (4.300obr/min), typ ALPHA I - symbol silnika G4EK, 10,0:1 stopień sprężania, produkowany silnik w latach 1993-1999 i montowany również w starym Hyundai Accent – praktycznie od nowości jeździ na LPG – przebieg 210.000km
olej silnikowy wg instrukcji to API SG lub wyższej, klasyfikacja SAE 15W-40, 5W-30, 5W-40. 5W-20 - nie zalecany przy eksploatacji z dużymi prędkościami. W przypadku stosowania oleju SF lub niższej: wymiana co 10.000km lub co 6 m-cy
olej stosowany w silniku od początku (jestem pierwszym właścicielem) w samochodzie to: Castrol GTX 15W-40 (High Mileage), ACEA: A3/B4 API: SL/CF, VW 501 01/505 00 – wymieniany co 15.000km
Mam też:
2. Hyunday i40 FL z 2017 roku,
benzyna, 4 cyl. rzędowe, wolnossący, 16V zaworowy, 4/4 (hydrauliczna kasacja luzu zaworowego), DOHC CVVT, 2.0 GDI, wtrysk bezpośredni wielopunktowy, poj. 1999ccm, 121kW/165KM (6.200obr/min), 203Nm (4.700obr/min), typ Nu – symbol silnika G4NC, 11,5:1 stopień sprężania, EURO VI
olej silnikowy wg instrukcji to A5 Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30 with PUREPLUS Technology lub 5W-40, 0W-40.
olej stosowany w silniku od początku (jestem pierwszym właścicielem) w samochodzie to: Shell Helix Ultra 5W-30 ECT C3 AH5 W30 API SN, ACEA C3 – wymieniany co 30.000km
Pytanie czy można bez konsekwencji wlać do starej Lantry ten sam olej Shell Helix Ultra co do i40?