Autor Wątek: 1,6 CRDI dławienie falowanie gaśnięcie i brak mocy  (Przeczytany 3422 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Parkinson84

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
1,6 CRDI dławienie falowanie gaśnięcie i brak mocy
« dnia: 18 Kwiecień 2019, 22:27:06 »
Pacjent : diesel 1,6 CRDI modelowo 115 kM (2019)
Mniej więcej od przebiegu 2500 km sporadycznie podczas jazdy na 4 biegu ze stałą prędkością (obroty w przedziale 1500-2000) samochodem zaczynało rzucać jakby się dławił. Dwa pierwsze zdarzenia zrzuciłem na karb zbyt wysokiego biegu, szybką reakcją zdejmowałem nogę z gazu i redukowałem bieg. Myślałem że to różnica między modelami (wcześniej miałem I30 GD z 1,6 CRDI) i po prostu układ napędowy ma użytkowo inne wartości obrotowe (tym bardziej że wskaźniki nie sugerują redukcji biegu co w poprzednim modelu występowało).
Niestety kolejne tygodnie i km (aktualnie 11000km) pokazały że błąd nie leży po stronie kierowcy. Problem występuje często - ponad połowa przejazdów wiążę się z objawami. Przy utrzymywaniu stałej prędkości, jadąc na 3 lub 4 biegu autem rzuca jakby nie dochodziło paliwo albo trochę jakby ktoś uczył się ruszać autem :shock:  Są to trzy/cztery takie jakby skoki-kangurki i przestaje ale na tyle silne ze ciężko utrzymać stopę na pedale gazu. Zauważyłem że najczęściej występuje to gdy silnik jest nie do końca rozgrzany lub po przejeździe odstał np godzinę i nieco ostygł.
Dodatkowo na zimnym silniku na biegu jałowym auto potrafi pracować np przez ok.2 min i nagle obroty zaczynają falować nawet do tego stopnia że auto samo gaśnie. Podobnie było np po ruszeniu auta rano i przejechaniu np 1km do pierwszych świateł silnik zafalował i zgasł (funkcja start/stop zdeaktywowana przyciskiem).

Zdarzyło się ostatnio że przy zasięgu podawanym wg komputera ok 90km auto przyśpieszało tylko do 3000 obr/min i potem jakby była założona jakaś blokada - na żadnym biegu nie sposób było przyśpieszyć powyżej tej prędkości obrotowej.

Czy ktoś spotkał się z takimi usterkami ? Wiecie może czym to jest spowodowane?

Oczywiście w najbliższym czasie wybieram się do serwisu bo nie doczekam z tym na przegląd przy 30000 skoro takie cuda dzieją się z 4 miesięcznym autem i w sumie niewielkim przelotem. Nie omieszkam opisać co fachowcy wymyślą...

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
1,6 CRDI dławienie falowanie gaśnięcie i brak mocy
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Kwiecień 2019, 07:04:12 »
Po doświadczeniach z astra 1.7cdti obstawiał bym regulator ciśnienia w pompie CR. Zwłaszcza w sytuacji falowania obrotów.  Potrafiła mi też szarpać ale raczej na 1 i 2. W oplu to przypadłość silnika 1.7 a w Hyundai to kto wie, część objawów jest taka sama.  

Szarpanie to może być też problem z egr.

Offline miro

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 29
1,6 CRDI dławienie falowanie gaśnięcie i brak mocy
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Kwiecień 2019, 17:42:40 »
Hej. U mnie ten sam silnik, 115 KM, 2019. Też mi się zdarzyły 2-3 takie sytuacje jednego dnia (coś koło 2 tys. przebiegu miałem). Myślałem, że coś z paliwem, dostał muła jakby filtr paliwa się zapchał. Na szczęście już się to nie powtórzyło, na razie mam coś koło 7 tys. km.
Postaraj się to jakoś nagrać na telefon, żeby serwis się nie wykręcił, że błędów brak i wszystko ok.
 Przy okazji tez Ci się wydaje, że jak na te 115 KM to jakoś takie chude te koniki, słabo to idzie?

Offline Parkinson84

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
1,6 CRDI dławienie falowanie gaśnięcie i brak mocy
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Kwiecień 2019, 10:01:15 »
Właśnie pierwsze sytuacje wystąpiły przy opisanym wyżej przebiegu. Potem w sumie była przerwa i od ok.8000 km sytuacja jest wyczuwalna coraz częściej np dzisiejsza jazda była mocno irytująca: na 1szym biegu przy ruszaniu jakby dostawał za mało paliwa i trzeba przygazować (przypominają mi się czasy dawnych aut i motocykli gaźnikowych :mrgreen:  ) na 3-4 biegu pokazuje żeby wrzucić 5tkę a auto zaczyna szarpać. Wszystko to dzieje się praktycznie przy utrzymywaniu stałej prędkości , pedału gazu w jednym położeniu. Jak pedał idzie w podłogę to działa bez problemu.
Od jutro poluje z aparatem na to gaśnięcie i szarpanie.
Co do samych kucyków to w I30 GD miałem 1,6 110kM i zdecydowanie lepiej to szło. Chociaż vmax wyższą uzyskałem przy obecnym silniku.

qbadm

  • Gość
1,6 CRDI dławienie falowanie gaśnięcie i brak mocy
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Wrzesień 2019, 23:49:22 »
Gdzie macie głowy, żeby jeździć tak zachowującymi się autami? Ewidentnie coś jest nie halo, a Wy zamiast do ASO to dalej gniecie korby w silnikach...

Offline Parkinson84

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
1,6 CRDI dławienie falowanie gaśnięcie i brak mocy
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Grudzień 2019, 20:47:36 »
Z całym szacunkiem ale wizyta w ASO niewiele daje.
Nagrane filmy na których widać zachowanie auta panów konsultantów nie obchodzą. Podczas diagnostyki niczego nie znajdują i oddają auto, gdzie wyprowadzając je z wewnętrznego parkingu 2 razy im gaśnie. Usłyszałem wtedy od pracownika "współczuję że musi Pan z tym jeździć" ale wg nich trzeba jeździć i obserwować. Po trzech dniach zapaliło się "check engine" i przy kolejnej wizycie wyzerowali błąd, zauważając jakieś niewłaściwe odczyty z czujnika przy EGR. Po tej drugiej wizycie auto jeszcze przez kilka godzin miało powyższe objawy, które ustąpiły.
Ostatnio przy niskich temperaturach miałem dwukrotnie podobną sytuacje ale jest to na tyle sporadyczne, że ciężko z tym jechać do ASO. Przy przeglądzie 30k też nic nie wykryli.