Moje finalne podejście do tego problemu było następujące. W uchu popychacza pompy wiertłem uniwersalnym podobnym do frezu wywierciłem otwór o średnicy 14 mm. Na bolec na który zakłada się ucho popychacza nałożyłem łożysko igiełkowe HK1010 o rozmiarze 10x14x10 mm. Bolec 10mm średnicy, łożysko wewnątrz 10mm, na zewnątrz 14mm. Następnie na łożysko nałożone na bolec wcisnąłem ucho pompy, podkładkę i w otworek bolca zawleczkę . Przejechałem prawie 90 000 km, zanim sprzedałem samochód, a sprzęgło nadal działało prawidłowo, bez nadmiernego luzu. Z tego co widzę problem jest uniwersalny w wielu samochodach marki Hyundai. Któryś z właścicieli I30 skarżył się nawet, że jakiś mechanik ocenił sytuację jako zużyte sprzęgło i wymienił mu je na nowe. Oczywiście bez rozwiązania problemu. (Dodam, że całą operację zrobiłem metodą "górniczą", tzn. od strony pedałów, bez wyciągania pompy. Ale nie polecam. Bardzo to męczące. Lepiej jednak pompę wyciągnąć, by bez problemu rozwiercić ucho.)