Autor Wątek: Stuknięcie w automatycznej skrzyni i40, 1.7 CRDI 136km  (Przeczytany 4553 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AgataZ

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Stuknięcie w automatycznej skrzyni i40, 1.7 CRDI 136km
« dnia: 02 Kwiecień 2019, 14:43:18 »
Witajcie, ostatnio zwróciłam uwagę na dziwne stuknięcie po zmianie pozycji skrzyni automatycznej na pozycję D lub R(tylko )auto posiadam od 6 miesięcy i wydaje mi się że wcześniej nie słyszałam tych odgłosów. , przebieg auta to 68000tys.km  , nic nie szarpie. Podczas jazdy skrzynia zachowuje się normalnie , nie ma odczuwalnych zmian , wszystko jest wporządku,. Planuje poszukać w mojej okolicy serwis Hyundaia, ale może ktoś z Was miał podobny problem. ? Pozdrawiam

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
Stuknięcie w automatycznej skrzyni i40, 1.7 CRDI 136km
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Kwiecień 2019, 15:44:27 »
mogę spytać ile w niemczech kosztuje takie i40?? to kombi czy sedan?

Offline AgataZ

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Stuknięcie w automatycznej skrzyni i40, 1.7 CRDI 136km
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Kwiecień 2019, 17:43:51 »
Witam , moje kosztowało 12.500  euro, ale to z komisu , więc pewnie od prywatnej osoby można taniej kupić. Kombi.

[ Dodano: 2019-04-08, 17:45 ]
A co do diagnozy objawów, to u mnie uszkodzony wał napędowy lewy przedni, tak chyba po polsku to się nazywa. Pozdrawiam

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
Stuknięcie w automatycznej skrzyni i40, 1.7 CRDI 136km
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Kwiecień 2019, 19:15:58 »
Nie do końca;) jest to półoś napędowa. Wał napędowy mają auta z napędem na tył: bmw, mercedes itp.. To trochę sporo auto w niemczech kosztowało.. W uk za ok 12tysięcy funtów mozna kupić 2015-2016 i40 kombi ze skrzynią automatyczna dct.. i podobnym przebiegiem od dealera hyundaia... Dużo po mieście jeździsz??

Offline AgataZ

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Stuknięcie w automatycznej skrzyni i40, 1.7 CRDI 136km
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Kwiecień 2019, 21:52:39 »
Ok, dzięki za wytłumaczenie :-). Ale w Uk z kierownicą z prawej strony? Jeżdze i po autostradzie i po mieście i po zwykłych landówkach około 1500km miesięcznie w sumie.

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
Stuknięcie w automatycznej skrzyni i40, 1.7 CRDI 136km
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Kwiecień 2019, 20:45:37 »
tak z kierownicą po prawej. Ogółem auta w uk tanie są.. takie bmw f11 kombi można kupic za 10 tysięcy funtów.. No to ładnie km miesięcznie robisz.. Jak ci się jeździ i40?? nie brakuje mocy?? bo przedliftowe automaty są trochę wolniejsze od manuala/czy nowych automatów w i40..

Offline AgataZ

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Stuknięcie w automatycznej skrzyni i40, 1.7 CRDI 136km
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Maj 2019, 13:08:27 »
Hej, sorry, że dopiero odpisuje, ale jakos zapomnialam tu zajrzec. Jak mi sie jezdzi Hyundaiem? Ogólnie nie narzekam, mógłby mieć trochę więcej mocy przy przyspieszaniu, ale jak juz sie rozpedzi na autostradzie to ok,  i denerwuje mnie ta deska trzeszczaca, pozatym przestal dzialac zegarek i navi, czujniki świruja czasem, ma trochę wad, ale wsómie w tych czasach wszystko chyba robi się na sztuke, no może audi , bmw, porsche , mercedes, itp:-) maja solidniejsze wykonanie i części, ale tez kosztybutrrzymania pewnie sporo wieksze. No wlasnie wiem że w Uk taniej , ale jednak ta kierownica z prawej troche problematyczna jesli by ktos chcial autem po europie jezdzić. Pozdrawiam

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
Stuknięcie w automatycznej skrzyni i40, 1.7 CRDI 136km
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Maj 2019, 13:30:23 »
Wiesz rok czasu jeździłem polskim autem po uk.. Teraz kilka razy do roku angielskim po Polsce i nie ma różnicy.. A co do deski są specjane gumy który przy szybie montujesz i skrzypienia nie będzie;) Sporo rzeczy przestało ci działać.. czujniki można z aliexpres zamówići i będą działac. właśnie trochę mnie martwi ten brak mocy w i40.. Co do kosztów utrzymania jeśli mówimy o serwisie hyundaia to są strasznie drodzy.. za obecne i30 płacę 90funtów za mały i 450funtów za duży serwis.. gdzie np skoda, peugeot mają 120 i 250funtów.. więc duża róznica..


Dokładnie coś takiego zamów, zamóntuj i skrzypienie ustapi..

Uszczelka

Offline ghost2255

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
Stuknięcie w automatycznej skrzyni i40, 1.7 CRDI 136km
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Maj 2019, 19:59:09 »
Tylko tak nieśmiało przypomnę, że i40 ma problem ze skrzypiącą deską, wadliwymi czujnikami parkowania, jakieś pojedyncze przypadki problemów z radiem czy navi.
Natomiast grupa VAG, to sypiące się skrzynie DSG z suchymi sprzęgłami często przed 100 000km przebiegu, łańcuchy w TSI 1.2 i 1.4, zużycie oleju w 1.8 i 2.0, pożary w BMW 2.0 i 3.0 diesel, PSA to wadliwe silnik serii Prins, erozja bloku w dieslach Toyoty i można tak jeszcze długo wymieniać.

Biorąc to pod uwagę, to Hyundai może nie jest ani premium, ani porywający czy mający osiągi sportowe, ale jako całość po prostu działa jak powinien długo i bezawaryjnie.
W tym świetle moim zdaniem można wybaczyć jakieś poskrzypywanie deski czy wymianę czujnika parkowania.

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
Stuknięcie w automatycznej skrzyni i40, 1.7 CRDI 136km
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Maj 2019, 21:09:55 »
Nie zgodze sie.. 1.4 tsi teraz maja pasek;) i sie nie psuja. Kwestia wadliwych dsg zgadzam sie ale i hyundai nie jest lepszy.. model ktory mialem kupic z dct w miescie wyswietlil komunikat o przegrzaniu skrzyni. Tak samo suche sprzegla. Co do bmw  niby tak ale maja akcje serwisowa na egr. Psa przeciez maja jedne z lepszych diesli 2.0 montowane takze w fordach volvo. Jeszcze zostaja dobre silniki lexusa 2.5 v6 w hybrydzie ze skrzynia ecvt ktora jest podobno pancerna..

Offline ghost2255

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
Stuknięcie w automatycznej skrzyni i40, 1.7 CRDI 136km
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Maj 2019, 22:10:28 »
Nie chcę się licytować, bo nie to było moim zamiarem, ale chciałem pokazać, że i40 ma tak niewiele typowych usterek, dodatkowo są one błahe i tanie w naprawach.

A gwoli ścisłości, to BMW palą się również po akcjach serwisowych :(

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1539
Stuknięcie w automatycznej skrzyni i40, 1.7 CRDI 136km
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Maj 2019, 23:13:12 »
Akurat wszystkie firmy mają jakieś wpadki. Ale w większości i40 kupują firmy i dla nich usterki czy drogi serwis nie obchodzi. Zwykli ludzie kupią passka czy octavie z racji tańszego serwisu i dostępności.
A hyundaiowi można wiele wybaczyć ale chińskich blach to raczej nie. Bo to gorsze niż wyciągający się łańcuch rozrządu.

Offline AgataZ

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Stuknięcie w automatycznej skrzyni i40, 1.7 CRDI 136km
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Maj 2019, 09:50:46 »
Teraz trzeba mieć naprawdę ogromną wiedzę żeby kupić auto, chociaż biorąc pod uwagę te  wszystkie problemy o których piszecie w różnych markach to może lepiej nie mieć wiedzy ...bo trudno podjąć decyzje ... Ja jak mniej wiedziałam to jakoś te wszystkie poprzednie samochody mniej mi się psuły :-)  . Pojeżdzę kilka lat Hyunaiem to będę mogła coś więcej powiedzieć. A ta kierownica to może faktycznie kwestia przezwyczajenia, ja nie mialam okazji spróbować. Koszta faktycznie nie są małe, ja za tą półoś 800 euro zapłaciłam.  takie rzeczy jak czujniki czy deska skrzypiaca to nie jest problem, ważniejsza jest właśnie wytrzymałoś np. Skrzyni, bo to ogromne koszta .
Zamówię tą uszczelkę dzięki. A z tym radim i navi to coś z elektryką czy antena do wymiany?

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
Stuknięcie w automatycznej skrzyni i40, 1.7 CRDI 136km
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Maj 2019, 11:32:09 »
Z aantena, radiem to przyznam że nie wiem może podjedź gdzieś na serwis hyundaia niech chociaż diagnozę zrobią??Gdzieś jest opisana procedura resetu radia..
Nie każde marki mają dużo wpadek.. weźmy np nowe seaty leony 1.4 tsi czy 2.0 tdi 150km to bardzo udane silniki.. mam kilku znajomych użytkujących te auta:)
A skrzynie biegów w i40 te stare przedliftowe są mega fajne(hydrokinetyk) a nie jak nowe poliftowe i40-mają tak samo dziadowską skrzynie biegów jak cała reszta vw suche sprzęgła..  Nie wiem co z blachami w i40 ale w moim i30 z 2014 nie ma rdzy na blachach.. za to od spodu zawieszenie zaczyna korodować..