Forum > S-Coupe / Coupe / Veloster

O ile % moze sie mylic predkosciomierz?

<< < (2/4) > >>

Jarek:

--- Cytat: "Brt85" --- mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź np. Jakie dane byłyby potrzebne?
--- Koniec cytatu ---

Odpowiem na przykładzie Pony MPI bo takie dane mam pod ręką (innych nie chce mi się szukać teraz)
Obliczymy ile km/godz będzie jechał Pony na V biegu przy obrotach silnika 3 tyś:
dane:
przełożenie V biegu = i = 0,777
przełożenie przekładni głównej = g = 4,021
obroty silnika = n = 3000obr/min
dynamiczny obwód koła = d = 1,67m - ważne - uwzględnia ugięcie koła od ciężaru auta

obliczenia:
mnożymy i x g = 3,124
(3000 / 3,124) x 60 x 1,67 = 96222,79 metrów / godzinę = 96,22 km/godz

Wystarczy teraz wsiąść do auta, rozpędzić go na V biegu do 3 tyśków obrotów i porównać z prędkościomierzem. Wszystkie auta liczy się tak samo. Dokładność praktycznie 100% - wynika z dokładności obrotomierza.

Brt85:
Prostrze niż się wydawało :-D
Czyli, głównym powodem przekłamań w autach są koła?
A czy opory powietrza mają jakieś znaczenie do wyliczania prędkości?
Dzięki Jarku za informację <piwo>

Witek:
opór powietrza nie, ale opór cierny kół z podłożem tak - ugięcie opony itd.

Jeśli chcemy być dokładni, to jeszcze zawsze wskazania prędkości na prędkościomierzu są opóźnione, oczywiście są to ułamki sekundy i w zasadzie błąd obliczeniowy Jarka waha się w granicach 0,5 km/h.

Jarek:

--- Cytat: "Brt85" ---Czyli, głównym powodem przekłamań w autach są koła?
--- Koniec cytatu ---

Wyłącznie koła, najprościej dynamiczny obwód koła wyznaczyć tak:
1. pompujemy koła do wymaganego ciśnienia,
2. w punkcie styku opony z podłożem (beton, asfalt) rysujemy kredą znak na boku koła i na betonie
3. teraz wystarczy przetoczyć auto o 1 obrót tego koła,
4. zmierzyć na betonie odległości między punktami i mamy wynik.

--- Cytat: "Brt85" ---A czy opory powietrza mają jakieś znaczenie do wyliczania prędkości?
--- Koniec cytatu ---

Opór powietrza ma znaczenie tylko w przypadku obliczania możliwości uzyskania prędkości na podstawie mocy danego silnika.
W naszym przypadku nie ma to znaczenia.

Łukasz:

--- Cytat: "Jarek" ---Niedługo to będzie potrzebny sztab ludzi i centrum informatyczne.
--- Koniec cytatu ---


Cóż to co podałeś jest kontrargumentem dla Twojego sposobu. Mój jest zdecydowanie prostszy, szybszy a przy tym mimo wszystko dokładniejszy przy większych prędkościach. Chcesz to sprawdź. Jeżeli uważasz że mój sposób jest słaby to może napiszesz mi dlaczego gdy "Szajba" bił rekord prędkości korzystano z GPSa dla zmierzenia prędkości?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej