Forum > S-Coupe / Coupe / Veloster

O ile % moze sie mylic predkosciomierz?

<< < (3/4) > >>

Jarek:

--- Cytat: "Łukasz" ---Mój jest zdecydowanie prostszy, szybszy a przy tym mimo wszystko dokładniejszy przy większych prędkościach.
--- Koniec cytatu ---

Rozmawiamy o typowych warunkach i seryjnym aucie, warunki jazdy też są typowe tzn. jazda po asfalcie czy betonie = bez poślizgu.
W takich warunkach każde auto osiągnie prędkość wynikającą z uzyskiwanych obrotów silnika podzielonych przez przełożenie całkowite na danym biegu, razy obwód koła.
W takich warunkach nie bierze się nawet pod uwagę wpływu prędkości na odkształcenie opon.

--- Cytat: "Łukasz" ---Jeżeli uważasz że mój sposób jest słaby
--- Koniec cytatu ---

Twój sposób nie jest słaby tylko zbyt zaawansowany do typowych warunków jazdy, wymaga sporych nakładów finansowych do ustalenia stosunkowo prostej rzeczy. Przerost formy nad treścią ;-)

--- Cytat: "Łukasz" ---dlaczego gdy "Szajba" bił rekord prędkości korzystano z GPSa dla zmierzenia prędkości?
--- Koniec cytatu ---

Jechałeś kiedyś motocyklem albo autem grubo powyżej 200?
Tam nie ma czasu na gapienie się w obrotomierz, trzeba się skupić na kierowaniu.
Jeszcze gorzej jest w pojazdach którymi bije się rekordy - wszelkie 1/4 mili itd.
Poza tym w takich pojazdach dochodzi o dużego odkształcania opon od przyspieszeń i prędkości, następuje poślizg, tym samym pomiar tradycyjną metodą w której podstawowe znaczenie ma opona (jej obwód) bierze w łeb.
Nawet w prostym aucie ustawionym na lodzie można na liczniku uzyskać sporą prędkość, równocześnie nie ruszając nim z miejsca = prędkość względem Ziemi będzie = zero.
Poszukaj sobie w necie (jak chcesz) artykułów na temat testów opon, co się dzieje z autami przy V powyżej 350km/godz.
Nawet maski samochodów nie wytrzymują tego - wyginają się od gorąca silnika na kilka centymetrów, to są naprawdę ciekawe sprawy.

Łukasz:

--- Cytat: "Jarek" ---Jechałeś kiedyś motocyklem albo autem grubo powyżej 200?
--- Koniec cytatu ---


Jeździłem zarówno motocyklami jak i autami ale żadnym z prędkościami grubo powyżej 200km./godz. Jeżdżę raczej po Polsce a tu trudno o drogę która pozwalałaby na bezpieczną jazdę z takimi prędkościami.


--- Cytat: "Jarek" ---W takich warunkach każde auto osiągnie prędkość wynikającą z uzyskiwanych obrotów silnika podzielonych przez przełożenie całkowite na danym biegu, razy obwód koła.
--- Koniec cytatu ---


Masz rację tyle że sposób ten ogranicza się raczej do pełnych obrotów bo inne ciężko odczytać a co do GPSa i wydatku z nim związanego to nie do końca bym się z tym zgodził ponieważ w obecnych czasach niemalże każdy z nas jeżeli sam nie posiada takiego urządzenia to przynajmniej zna osobę bądź osoby od których można by je wypożyczyć.

Grzesik1:

--- Cytat: "Jarek" ---przełożenie V biegu = i = 0,777
przełożenie przekładni głównej = g = 4,021
obroty silnika = n = 3000obr/min
dynamiczny obwód koła = d = 1,67m - ważne - uwzględnia ugięcie koła od ciężaru auta

obliczenia:
mnożymy i x g = 3,124
(3000 / 3,124) x 60 x 1,67 = 96222,79 metrów / godzinę = 96,22 km/godz

--- Koniec cytatu ---


Jarku, a skąd się wzięło to 60?

santafer:
Koledzy nadmiernie komplikujecie sprawę :-/ .
Kazde auto ma inny błąd pomiedzy prędkością wskazywaną a rzeczywistą.
Oczywiście wpływ na to ma rozmiar opon,ale nie tylko
błąd zmienia się wraz ze zmianą prękości-raz jest to 3% lub 5%.
Dokładnośc wskazań zależy też od marki a nawet modelu auta
teraz konkretnie:
jak jade licznikowe 140 GPS pokazuje 132
to jest ok 9%
w zasadzie w całym przedziale predkości,
poprzenio Laguna V6 miała średnio błąd wskazania 4% na plus

Brt85:

--- Cytat: "grzesik1" ---Jarku, a skąd się wzięło to 60?
--- Koniec cytatu ---

Nie jestem Jarkiem, ale wg. mnie, to jest przelicznik skali.
Początkowo miałeś obr/min. A wynik podajesz w km/h.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej