Autor Wątek: różnice Silnik d4ea 150km 2009r  (Przeczytany 5593 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz1222

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
różnice Silnik d4ea 150km 2009r
« dnia: 25 Marzec 2019, 11:42:27 »
:roll: Witam wszystkich forumowiczów
Proszę was o pomoc bo boli mnie serce z moim samochodem
Utopiony worek pieniędzy i auto nie nadaje się do jazdy

Pacjent to silnik 2.0crdi o mocy 150 koni ostatnie roczniki silnik z oznaczeniem d4ea od2008 w zwyż

Chciałbym się poradzić szanownych państwa co mam robić

Silnik nie nadaje się do remontu jest po obróceniu panewki
Jak kupiłem drugi silnik to się okazuje że ten można naprawić
Bo to nie panewka
Kupiłem drugi silnik ale od Kia cee'd 2009 o mocy 140km

czy mogę zastąpić ten silnik silnikiem o tym samym oznaczeniu ale z mocą 140 koni i czy będzie wszystko pasowało
próbowałem sam się dowiedzieć dzwoniąc po mechanikach ASO i nawet ludziach handlujących częściami i wszyscy sobie nawzajem przeczą jedni twierdzą że pasuje inni że nie pasuje
Bardzo proszę was o pomoc :roll:

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
różnice Silnik d4ea 150km 2009r
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Marzec 2019, 06:54:21 »
O ile pamiętam z czasów gdy miałem Santa Fe SM -  D4EA - 113KM - to baza silnika jest ta sama.
Mocniejsze wersje miały dwumas i turbinę vgt - wersja 140 KM. U ciebie dodatkowe 10 KM to pewnie przez Chip.
Praktycznie cały osprzęt jest do przełożenia.
Taka jest moja opinia.

Offline Zibi.S68

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 276
różnice Silnik d4ea 150km 2009r
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Marzec 2019, 20:28:14 »
sprawdź sobie czy siądzie Ci skrzynia bo może troszkę się różnic w innych miejscach śruby itp. Silniki SF bazę miały taką samą ale sprzęgło już było innej średnicy i ot taka kupa bo skrzynia nie pasowała od 113 do 125

Offline Tomasz1222

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
różnice Silnik d4ea 150km 2009r
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Kwiecień 2019, 20:46:48 »
Zostawmy w spokoju silniki o mocy 112 113 koni czy też 125 bardziej interesuje mnie kwestia silników 140 i 150 konnych
W aucie mam silnik o mocy 150 koni głowica o numerze
22111-27750

kupiłem drugi kompletny silnik od Kia ceed o mocy 140 koni w okazyjnej cenie 2000 zł i jednak na głowicy widnieje numer
22111-27400

w obecnym aucie pękają dźwigienki zaworowe za każdym razem na innym cylindrze

Silnik wydaje się być grzebany po remoncie coś komuś poszło nie tak i mi sprzedał auto niby sprawne a z problemem po cieszyłem się jedynie miesiąc samochód przejechał 2000 km od chwili zakupu

przychodzi mi do głowy tylko jedna rzecz że jest zbyt cienka uszczelka pod głowicą

mam rozgrzebane auto i zastanawiam się co robić czy przełożyć głowice z silnika kupionego czy naprawiać głowice z silnika tego jutro będę miał zdiętom głowicę zobacze czy zawory się odcisnęły na tłokach co by potwierdziło moją tezę

Poza głowicami czy blok silnika się różni 140 konny względem 150 konnego chodzi o końcowe roczniki samochodów 2008-2010 więc proszę nie porównywać silnika 112 konnego który pamięta czasy dinozaurów

[ Dodano: 2019-04-04, 21:03 ]
Silnik stukał i dzwonił jednak po rozebraniu dołu panewki są w ładnym stanie z rozpędu kupiłem silnik ponieważ zapłaciłem za niego połowę ceny i nie miałem czasu na zastanawianie się
Bo zanim bym się na myśli by już nie było tego silnika

teraz albo podmienię głowicę albo rozwiąże problem tej głowicy bądź uszczelki pod głowicą

szkoda wyrzucać głowice na szmelc skoro są tak drogie
autem planuję pojeździć kilka lat więc drugi silnik zawsze będę miał pod ręką i będę spał spokojnie

A jeszcze lepiej będzie mi się spało jak mi powiecie czy pasuje pług and play 140 zamiast 150 konnego

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
różnice Silnik d4ea 150km 2009r
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Kwiecień 2019, 21:09:16 »
Przy za cienkiej uszczelce to chyba tłoki klepały by w głowicę. Sprawdzałeś ustawienie rozrządu?

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
różnice Silnik d4ea 150km 2009r
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Kwiecień 2019, 21:44:04 »
Raczej w zawory. Uszczelka jest zawsze uszczelką i swoją grubość ma więc tłok nie dojdzie do głowicy. Zawory otwierają się tak, że wystają z głowicy. I spotkanie gotowe. W tych silnikach jak spotka się zawór z tłokiem to właśnie łamią się dźwigienki zaworowe.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
różnice Silnik d4ea 150km 2009r
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Kwiecień 2019, 07:25:37 »
;-) Głowica jest całkiem płaska (komora spalania). Jeśli tłok w GMP wystaje ponad blok to zastosowanie za cienkiej uszczelki chociażby o 0.1mm powoduje kontakt z tłoka z głowicą. Zwory jako część ruchoma chyba mają większy margines błędu niż 0.1mm. Dlatego uważam, że musiałby być przestawiony rozrząd żeby doszło do kontaktu tłoka z zaworami.

Chyba, że głowica jest "za mocno" splanowana. Wtedy może dojść do kontaktu z zaworami.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
różnice Silnik d4ea 150km 2009r
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Kwiecień 2019, 09:49:42 »
Nie wydaje mi się żeby tlow wystawał poza blok.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
różnice Silnik d4ea 150km 2009r
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Kwiecień 2019, 10:22:35 »
Nie znam konkretnie tego silnika ale w Gpunto 1.3 Mjtd (i nie tylko) wystają na pewno.
 https://motofocus.pl/technika/7593/prawidlowa-grubosc-uszczelki-pod-glowice-w-silnikach-diesla

Uszczelka uszczelką, teraz wydaje mi się, że problem leży w nie właściwej regeneracji głowicy. Przy planowaniu głowicy trzeba o tą samą wartość wpuścić gniazda zaworowe. Jeśli się tego nie zrobi kontakt tłoka z zaworami jest prawdopodobny bo zawory wysuwają się bardziej niż powinny.

Offline Tomasz1222

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
różnice Silnik d4ea 150km 2009r
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Kwiecień 2019, 17:10:59 »
Panowie mam gorącą prośbę czy ktoś z was wie albo ma jakieś manual ile tłok może wystawać ponad blok
Wstawię kilka fotek żebyście mogli zobaczyć co się dzieje

Na ostatniej fotce ten sam cylinder który był na pierwszym zdjęciu po umyciu dodam że na nagar szedł od razu bez szorowania widoczne drobne ryski są spowodowane drobnym papierem ściernym gradacji 1000 jednak nie szlifowałem tego ponieważ schodzi to samym rozpuszczalnikiem za pierwszym pociągnięciem szmatką więc może jednak strasznie wyglądało ale coś będzie z tego cylindra

stara uszczelka pod głowicą miała dwa wręby
czy nowa grubsza uszczelka coś zmieni skoro różnica jest 10 setek

[ Dodano: 2019-04-05, 17:24 ]
Samochód był do samego końca sprawny palił na dotyk
Dobrze pracował nic w nim nie tłukło po nagrzaniu miał minimalny odgłos cykania

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
różnice Silnik d4ea 150km 2009r
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Kwiecień 2019, 09:31:23 »
Uszczelka powinna być grubsza o 0.5mm niż wystaje tłok. Więc skoro najgrubsza dla tego silnika jest 1.3mm to tłoki na max mogą wystawać 0.8mm ponad blok. Tak mi mój kubusiowy rozumek podpowiada. Nie wiem czy grubsza uszczelka o 0.1mm rozwiąże tu problem. Ślady zaworów na tłoku wydają się dość znaczne. Ja bym głowicę dał do sprawdzenia pod kątem wymiarów i wysuwania się zaworów w dobrym zakładzie. Tam powinni mieć katalogi z wszelkimi wymiarami.

Chris na tym filmie zakłada uszczelkę do volvo 2.5 tdi (tak od 27 minuty filmu). Warto obejrzeć jak jeszcze nie oglądałeś

Offline Tomasz1222

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
różnice Silnik d4ea 150km 2009r
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Kwiecień 2019, 10:19:24 »
I to jest odpowiedź jesteś koleś zajjebisty
Ale przecież to jest Hyundai a nie Volvo
A podane przez ciebie wartości dotyczą Volvo
Mimo wszystko dziękuję ci za zainteresowanie się tematem


Ja znalazłem coś takiego dla uszczelki 1.3mm
Tłok może wystawać maksymalnie 0.542mm
tylko nie wiem czy to jest podane dla silnika 140 , 150 koni czy dla silnika 112 konnego szlag mnie trafia

[ Dodano: 2019-04-06, 11:25 ]
Głowica 2.2 CRDi d4eb pasuje do 2.0 CRDi d4ea
Co za pomylony silnik 2.2 CRDI jest rozwiercony 2.0 CRDI i różni się tylko wielkością tłoków i tulei w bloku

W 2.2crdi częściej padały podobnież panewki