Forum > Atos / Atos Prime
Klimatyzacja i ssanie
wlad:
tak na chlopski rozum to jeszcze zanim silnik zacznie pracowac uklad wtryskowy juz wie jak bogata dostarczyc mieszanke,aby silnik stabilnie pracowal[od tego sa roznorakie czujniki m.in. temperatury].jesli wiec tak nie jest,to w pierwszym rzedzie nalezaloby spojrzec na nie.podkrecanie obrotow nie jest chyba najlepszym rozwiazaniem,bo gdy silnik osiagnie temperature beda duzo za wysokie.
moj atoz podczas uruchamiania jako zimny w ciagu ulamka sekundy osiaga duze obroty i po kilku /kilkunastu sekundach stabilizuje obroty na nieco powyzej biegu jalowego.tak wiec podczas odpalania zapobiegawczo dostaje "strzala" aby na 100% odpalil bedac przykladowo na biegunie polnocnym :mrgreen: ,a pozniej juz dziala slawetne ssanie.
i nie ma takiej mozliwosci by mogl zgasnac-bez dotykania pedalu gazu bez problemu jedzie na 2 biegu.
johnwoo:
No właśnie tak jak napisał wlad w drugim moim samochodzie nigdy nie potrzebowałem dodawać gazu po odpaleniu bo silnik wchodzi błyskawicznie na obroty na kilkanaście sekund i potem je sobie obniża stopniowo.
Zastanawiałem się tak jeszcze czy może Atos nie dostaje gdzieś lewego powietrza, ale to chyba niemożliwe bo potem silnik chodzi równiutko i nie ma żadnych objawów lewego powietrza. Może przytkany filtr paliwa? (spekuluję)
Czujnik temperatury sprawdzić... Hmm... ale jak się go sprawdza? Z tego co widziałem to np. w Toyocie taki czujnik jest zabudowany metalową nierozbieralną obudową i wpięty przy termostacie. Tyle że ponoć jest co najmniej dwa w samochodzie... Pytanie o który chodzi i gdzie się one znajdują.
Czy istnieje jakaś książka typu "Zrób to sam" do Atosa? :)
A co do klimy to widzę że jeden koszt mniej jeśli nie ma filtra przeciwpyłkowego :)
Witek:
--- Cytuj ---Czy istnieje jakaś książka typu "Zrób to sam" do Atosa?
--- Koniec cytatu ---
W wersji koreańskiej na pewno...
wariat43:
Czujnik temperatury powinien byc w okolicach termostatu taki z dwoma konektorkami ten co jest w chlodnicy jest odpowiedzialny za wlaczenie wentylatora jesli temperatura cieczy chlodzacej przekroczy norme.Sprawdzic ten czujnik temperatury mozna lecz trzeba go wymontowac a nastepnie podlaczyc multimetr ustawiony na badanie opornosci do tych dwoch konektorkow i zanurzyc go w wodzie.Wode zaczac ogrzewac np. na kuchence i obserwowac wskazania multimetra.Wraz ze wzrostem temperatury opornosc powinna malec.
Troche to skomplikowane ale...
Nie wiem dokladnie jak jest w Atosie ale w inych hultajach tak jest wiec mysle ze inzynierowie z HMC nie zrobili w nim innowacji.
Pozdrawiam.
Prodigal Son:
Była historia tego typu, że trafiały na nasz rynek Atosy z chipem niedostosowanym do naszego klimatu. Wymiana sprawiała, że problem gaśnięcia po zapaleniu znikał. W każdym razie mój Atos miał przez poprzedniego właściciela wymieniany chip, jeszcze na gwarancji, teraz zapala bez zarzutu.
Nawigacja
[#] Następna strona