Autor Wątek: [Atos Prime] Klimatyzacja i ssanie  (Przeczytany 5108 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

johnwoo

  • Gość
Klimatyzacja i ssanie
« dnia: 03 Październik 2008, 14:53:24 »
To mój pierwszy post więc witam wszystkich forumowiczów :)

Nie chwaląc się ;) niedawno stałem się posiadaczem Atosa Prime i mam nadzieję że będę z niego zadowolony conajmniej tak jak wy ze swoich :)

Samochód jest praktycznie maksymalnie wyposażony :mrgreen: między innymi w klimatyzację. Zwykle w takim samochodzie znajduje się gdzieś filtr kabinowy/przeciwpyłkowy, zwał jak zwał. Czy mój Atos posiada taki filtr, a jeśli tak to gdzie go szukać?

Mam jeszcze drugie pytanko, samochód ma ssanie automatyczne, jednak wygląda jakby zaraz po odpaleniu zimnego silnika nie włączało się ono tak szybko jak powinno i zdarza się że Atos zgaśnie w kilka sekund po odpaleniu. Ale zaraz zapala bez problemu i wszystko jest ok. Jeśli się go lekko przegazuje delikatnie za pierwszym razem to już nie gaśnie i chodzi elegancko. Czy dałoby się to jakoś podregulować?
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwiec 2020, 12:27:58 przez Brt »

Witek

  • Gość
Klimatyzacja i ssanie
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Październik 2008, 16:33:18 »
Cytuj
Mam jeszcze drugie pytanko, samochód ma ssanie automatyczne, jednak wygląda jakby zaraz po odpaleniu zimnego silnika nie włączało się ono tak szybko jak powinno i zdarza się że Atos zgaśnie w kilka sekund po odpaleniu. Ale zaraz zapala bez problemu i wszystko jest ok. Jeśli się go lekko przegazuje delikatnie za pierwszym razem to już nie gaśnie i chodzi elegancko. Czy dałoby się to jakoś podregulować?


Ja bym tutaj mu troszkę zwiększył obroty, bo wygląda na to, że ma za niskie i ssanie nie zdąży się załączyć po odpaleniu.

Jarek

  • Gość
Klimatyzacja i ssanie
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Październik 2008, 17:43:12 »
Cytat: "Witek"
ma za niskie i ssanie nie zdąży się załączyć po odpaleniu

Ssanie się załącza od temperatury a nie od obrotów.

Witek

  • Gość
Klimatyzacja i ssanie
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Październik 2008, 17:52:59 »
No tak, ale chodzi mi o to, że silnik uruchamiając się ma za mało obrotów, żeby mógł pracować i gaśnie... A ssasnie (mimo, że powinno się od razu uruchomić) nie zdązy podnieść tych obrotów. Oczywiście ja się uczę więc mogę źle rozumieć... <co?>

LeszekC

  • Gość
Klimatyzacja i ssanie
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Październik 2008, 19:24:07 »
nie ma filtra przeciwpylkowego.

wlad

  • Gość
Klimatyzacja i ssanie
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Październik 2008, 20:57:39 »
tak na chlopski rozum to jeszcze zanim silnik zacznie pracowac uklad wtryskowy juz wie jak bogata dostarczyc mieszanke,aby silnik stabilnie pracowal[od tego sa roznorakie czujniki m.in. temperatury].jesli wiec tak nie jest,to w pierwszym rzedzie nalezaloby spojrzec na nie.podkrecanie obrotow nie jest chyba najlepszym rozwiazaniem,bo gdy silnik osiagnie temperature beda duzo za wysokie.
moj atoz podczas uruchamiania jako zimny w ciagu ulamka sekundy osiaga duze obroty i po kilku /kilkunastu sekundach stabilizuje obroty na nieco powyzej biegu jalowego.tak wiec podczas odpalania zapobiegawczo dostaje "strzala" aby na 100% odpalil bedac przykladowo na biegunie polnocnym :mrgreen: ,a pozniej juz dziala slawetne ssanie.
i nie ma takiej mozliwosci by mogl zgasnac-bez dotykania pedalu gazu bez problemu jedzie na 2 biegu.

johnwoo

  • Gość
Klimatyzacja i ssanie
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Październik 2008, 09:02:57 »
No właśnie tak jak napisał wlad w drugim moim samochodzie nigdy nie potrzebowałem dodawać gazu po odpaleniu bo silnik wchodzi błyskawicznie na obroty na kilkanaście sekund i potem je sobie obniża stopniowo.

Zastanawiałem się tak jeszcze czy może Atos nie dostaje gdzieś lewego powietrza, ale to chyba niemożliwe bo potem silnik chodzi równiutko i nie ma żadnych objawów lewego powietrza. Może przytkany filtr paliwa? (spekuluję)

Czujnik temperatury sprawdzić... Hmm... ale jak się go sprawdza? Z tego co widziałem to np. w Toyocie taki czujnik jest zabudowany metalową nierozbieralną obudową i wpięty przy termostacie. Tyle że ponoć jest co najmniej dwa w samochodzie... Pytanie o który chodzi i gdzie się one znajdują.

Czy istnieje jakaś książka typu "Zrób to sam" do Atosa? :)

A co do klimy to widzę że jeden koszt mniej jeśli nie ma filtra przeciwpyłkowego :)

Witek

  • Gość
Klimatyzacja i ssanie
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Październik 2008, 22:10:33 »
Cytuj
Czy istnieje jakaś książka typu "Zrób to sam" do Atosa?


W wersji koreańskiej na pewno...

wariat43

  • Gość
Klimatyzacja i ssanie
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Październik 2008, 23:15:26 »
Czujnik temperatury powinien byc w okolicach termostatu taki z dwoma konektorkami ten co jest w chlodnicy jest odpowiedzialny za wlaczenie wentylatora jesli temperatura cieczy chlodzacej przekroczy norme.Sprawdzic ten czujnik temperatury mozna lecz trzeba go wymontowac a nastepnie podlaczyc multimetr ustawiony na badanie opornosci do tych dwoch konektorkow i zanurzyc go w wodzie.Wode zaczac ogrzewac np. na kuchence i obserwowac wskazania multimetra.Wraz ze wzrostem temperatury opornosc powinna malec.
Troche to skomplikowane ale...
Nie wiem dokladnie jak jest w Atosie ale w inych hultajach tak jest wiec mysle ze inzynierowie z HMC nie zrobili w nim innowacji.
Pozdrawiam.

Prodigal Son

  • Gość
Klimatyzacja i ssanie
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Październik 2008, 21:57:01 »
Była historia tego typu, że trafiały na nasz rynek Atosy z chipem niedostosowanym do naszego klimatu. Wymiana sprawiała, że problem gaśnięcia po zapaleniu znikał. W każdym razie mój Atos miał przez poprzedniego właściciela wymieniany chip, jeszcze na gwarancji, teraz zapala bez zarzutu.

johnwoo

  • Gość
Klimatyzacja i ssanie
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Październik 2008, 10:52:43 »
Hmm... Jak to w końcu jest z tym chipem? Istnieje czy nie? W wątku o wysokich obrotach Franc pisze:
Cytuj
"Mam atosa od trzech lat i znam go od podstaw bo mam też warsztat,chip o którym kolega pisze,nie istnieje!!!"

Gdzie się ten chip ma niby znajdować i o czym decyduje? Ma jakąś fachową nazwę?

Witek: Poprawa cytatu

Prodigal Son

  • Gość
Klimatyzacja i ssanie
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Październik 2008, 23:02:40 »
Gdzie jest i jak wygląda -nie powiem, bo nie wiem. Mam za to wpis w książce gwarancyjnej po kilku miesiącach użytkowania, o treści: "wymiana ep-rom". Co on robi? Nie wiem dokładnie, ale na logikę, musi mieć zapisane specyficzne dane do sterowania silnikiem, prawdopodobnie zależne od strefy klimatycznej, w której auto będzie użytkowane.