Autor Wątek: problem z obrotami silnika  (Przeczytany 3840 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline cinek8506

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
problem z obrotami silnika
« dnia: 19 Marzec 2019, 19:18:10 »
Witam.
Może ktoś będzie w stanie mi pomóc. Silnik nie chce wejść na obroty powyżej 1500 obrotów, powyżej 1500 szarpie i przerywa ale po wciśnięciu sprzęgła często wejdzie do 3000. Podczas jazdy to samo, powyżej 1500 szarpie i dalej nie nie pójdzie chyba że wcisnę lekko  sprzęgło wtedy ciągnie do 3000. Po diagnozie pokazuje błąd P0101 oraz P0336. Czujnik położenia wału wymieniony 2 razy, raz na zamiennik a jako ostatni na oryginał, czujnik wałków rozrządu wymieniony, zawór zasilający pompę wtryskową wymieniony, próby z plakiem i wejściem na obroty bezskuteczne. Nie mam już pomysłow co go boli. 2 tyg temu 4 razy wszedł na pełne obroty ale nikt nie wie co było powodem, kolega teoretycznie ruszał kablami przy silniku ale po tym prześwietliliśmy kable czy mają sygnały z kostek do komputera i mają. Normalnie ręce opadają. Ma może ktoś jakieś inne pomysły?
Pozdrawiam serdecznie

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Marzec 2019, 20:55:12 »
Przepływomierz sprawny???
Jaknodepniesz wtyczkę to coś się zmienia??

Offline wentyl1@onet.eu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 76
problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Marzec 2019, 21:10:57 »
Witam.
P0101 jest błędem od przepływomierza, regulatora recylkulacji spalin
Wpis z manuala: P0101 is set when short to battery or ground in MAFS or IATS signal circuit is detected for more than 0.58 sec. Z tego co rozumiem trzeba sprawdzić bezpiecznik, może być przepalony. Skrzynka bezpieczników pod maską, bezpiecznik sensor#2 15A odpowiada za regulator układu recyrkulacji spalin, zawór elektromagnetyczny, czujnik położenia wałka rozrządu, regulator przepustnicy, skrzynka bezpieczników mocy.
Powinien to być jeden z dwóch z obrazka.
.
Opis za co odpowiada bezpiecznik pasuje do objawów, życzę żeby to było to.
Pozdrawiam

Offline cinek8506

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Marzec 2019, 21:24:26 »
jutro sprawdzę te bezpieczniki. A czy przepływomierz sprawny to nie wiem bo tego jeszcze nie wymieniałem. W każdym bądź razie czy wtyczka jest podpięta czy odpięta to nie ma żadnej reakcji.

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Marzec 2019, 23:17:39 »
Strzelam z grubej rury: zapchany katalizator?

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Marzec 2019, 07:30:15 »
Tak bawiąc się w strzelanie to może któryś z czujników wysokiego ciśnienia paliwa. Wypadałoby też sprawdzić ustawienie rozrządu.

Offline cinek8506

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Marzec 2019, 14:21:00 »
rozrząd sprawdzany kilkukrotnie, na 100% dobrze ustawiony

[ Dodano: 2019-03-20, 15:01 ]
Cytat: "wentyl1@onet.eu"
Witam.
P0101 jest błędem od przepływomierza, regulatora recylkulacji spalin
Wpis z manuala: P0101 is set when short to battery or ground in MAFS or IATS signal circuit is detected for more than 0.58 sec. Z tego co rozumiem trzeba sprawdzić bezpiecznik, może być przepalony. Skrzynka bezpieczników pod maską, bezpiecznik sensor#2 15A odpowiada za regulator układu recyrkulacji spalin, zawór elektromagnetyczny, czujnik położenia wałka rozrządu, regulator przepustnicy, skrzynka bezpieczników mocy.
Powinien to być jeden z dwóch z obrazka.
[url=https://images90.fotosik.pl/145/413d24eba6a9a184gen.jpg]Obrazek[/URL].
Opis za co odpowiada bezpiecznik pasuje do objawów, życzę żeby to było to.

Pozdrawiam


bezpieczniki sprawdzone, te konkretne i pozostałe i wszystkie całe, pozamieniałem nawet nie które ale niestety bez zmian.