Autor Wątek: [Getz] Wymiana rozrządu - Getz 1.3 85KM  (Przeczytany 7536 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AndrzejK.

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
Wymiana rozrządu - Getz 1.3 85KM
« dnia: 06 Marzec 2019, 21:12:32 »
Witam,
prośba do Was o podrzucenie jakiegoś manuala lub szczegółowych informacji związanych z operacją wymiany rozrządu w silniku jak w tytule.
Dzięki.
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 21:44:13 przez Brt »

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
Wymiana rozrządu - Getz 1.3 85KM
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Marzec 2019, 23:36:29 »
Mówisz i masz:


















Miłego dłubania!

[ Dodano: 2019-03-06, 23:38 ]
Zakładam, że chodziło Tobie o pasek, a nie o cały rozrząd...

Offline AndrzejK.

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
Wymiana rozrządu - Getz 1.3 85KM
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Marzec 2019, 19:14:36 »
Wielkie dzięki ;-)
No będę wymieniał zestaw rozrządu czyli pasek z rolkami + raczej pompę również.... ten opis załatwia tą kompletacje wymiany?

Offline AndrzejK.

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
Wymiana rozrządu - Getz 1.3 85KM
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Maj 2019, 00:48:08 »
Jeszcze pytanie uzupełniające - jak zablokować wał w celu odkręcenia śruby koła wału korbowego i jakim Nm to koło dokręcić przy składaniu?

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
Wymiana rozrządu - Getz 1.3 85KM
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Maj 2019, 01:07:17 »
Przejrzyj obrazki które zamieścił Hants, to moment dokręcania znajdziesz.
 A zablokować wał ? Może tak:

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
Wymiana rozrządu - Getz 1.3 85KM
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Maj 2019, 16:04:32 »
Odkręć kluczem impaktowym: wybłagaj, napisz do Mikołaja, pożycz od kogoś, kup (przyda Ci się do kół: wymiana koła to dokładnie 45 sekund łacznie z podniesieniem auta ;) )

Offline AndrzejK.

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
Wymiana rozrządu - Getz 1.3 85KM
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Maj 2019, 22:07:04 »
Cytat: "Hants"
wybłagaj, napisz do Mikołaja
Tak, to wydaje mi się najbardziej rozsądne..... :lol:
Ogólnie dzięki za info.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1460
Wymiana rozrządu - Getz 1.3 85KM
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Maj 2019, 22:29:02 »
Nie musisz wybłagać. Kup w Juli klucz elektryczny horton za 130zł. Mam go i jestświetny do rozkręcania samochodu i własnie śrub co nie idą prosto zwykłym sposobem. Nie jest może super mocny ale starcza. Nie trzeba mieć kompresora a wymiana kół to wtedy poezja.

Offline AndrzejK.

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
Wymiana rozrządu - Getz 1.3 85KM
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Maj 2019, 22:43:31 »
Nie no żart totalny z tym "błaganiem"....
Pytając o odkręcenie tej śruby koła pasowego wału korbowego bardziej miałem na myśli jakąś blokadę czy coś w tym stylu, a sposób ,który podesłał kolega powyżej z youTube jest dobry i prosty o ile śruba nie "złośliwa" jest.....
Ale z tego co dojrzałem na szybko z obrazka to jest dokręcona momentem 140-150 Nm więc powinno dać radę. ;-)

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1460
Wymiana rozrządu - Getz 1.3 85KM
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Maj 2019, 00:09:16 »
Akurat sam zmieniałem rozrząd i nie miałem wtedy klucza udarowego i tak łatwo nie szło jak na filmiku gdzie śruba puściła łatwo. Może u mnie tak była dokręcona ale przedłużka nie dawała rady dopiero bicie dodatkowo młotkiem w klucz poszło.

Offline AndrzejK.

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
Wymiana rozrządu - Getz 1.3 85KM
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Maj 2019, 01:27:48 »
Działałeś metodą "filmową" odkręcając z wciśniętym hamulcem?

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1460
Wymiana rozrządu - Getz 1.3 85KM
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Maj 2019, 12:34:40 »
Wtedy musiałem ale tak śruba trzymała że nie dało się bez uderzania młotkiem w klucz. Lepiej użyć udarowego jeśli ciężko będzie ją odkręcić. Bowiem zawsze trochę poduszko się poddają w silniku i siła uderzenia w klucz maleje.
Sam nie miałem nigdy klucza udarowego bo myślałem, że to przerost formy ale po zakupie teraz dużo pomaga. Nawet odkręcając łączniki stabilizatora nie trzeba szukać klucza do blokowania a sam udar załatwia sprawę.

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
Wymiana rozrządu - Getz 1.3 85KM
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Maj 2019, 14:28:59 »
Cytat: "robaszek127"
nie miałem nigdy klucza udarowego bo myślałem, że to przerost formy ale po zakupie teraz dużo pomaga


I to właśnie w rubaszny sposób zasugerowałem wątkotwórcy, ale się chłopak uniósł.

Koniec końców, odkręcenie tej śruby impaktem trwałoby góra 5 sekund, a deliberujecie nad metodami jej odkręcenia już 2 dzień.

Offline AndrzejK.

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
Wymiana rozrządu - Getz 1.3 85KM
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Maj 2019, 19:26:35 »
Cytat: "Hants"
ale się chłopak uniósł.
Nie no czemu?? A z jakiego niby powodu??
Zle interpretujesz mój przekaz ;-)  ;-)
A co do samego wątku odkręcenia śruby to co takiego Cię niecierpliwi?
Są różne możliwości dotyczące danej czynności i o to pytałem generalnie, a wiedzy nigdy za dużo.... :lol:
Co do tego klucza udarowego (elektrycznego) to z jakiś rok temu próbowałem odkręcić właśnie śrubę koła pasowego wału tyle ze w Focusie i klucz się poddał, więc skuteczność nie jest taka oczywista.

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
Wymiana rozrządu - Getz 1.3 85KM
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Maj 2019, 14:21:42 »
Cytat: "AndrzejK."
A co do samego wątku odkręcenia śruby to co takiego Cię niecierpliwi?


Może tylko fakt, że do pewnych rzeczy trzeba zabierać się z odpowiednim planem i ...narzędziami. Ogromna większość druciarstwa z którego wszyscy się podśmiewujemy na internetach, to nie efekt złej woli, ale kombinowania. Sposoby na odkręcenie tej śruby widywałem już lepsze (np blokujesz klucz o ziemię i kręcisz krótko rozrusznikiem..) tylko po co to robić?
Do skręcania wszystkiego też potrzeba później klucza dynamometrycznego, skręcanie na siłę może skończyć się urwaną srubą w bloku i potem płacz, że H to badziew.

Ja na forum proponuję tylko wzorcowe, uznane i rekomendowane sposoby, w dobrej wierze. "Wątpiącym dobrze radzić", hmm?

PS. Realne 450Nm odkręci każdą śrubę w aucie.