Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Zacisk tylny zestaw naprawczy  (Przeczytany 5637 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline steyr

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Zacisk tylny zestaw naprawczy
« dnia: 24 Luty 2019, 10:58:50 »
Cześć,

szukam kodu części tj. tylnego tłoczka hamulcowego z zacisku hamulcowego lub całego zestawu naprawczego [tłoczek + uszczelki]. pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2020, 13:51:54 przez Brt »

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Zacisk tylny zestaw naprawczy
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Luty 2019, 22:48:07 »
https://hyundai.afora.ru/eur/i20/ieurppb08/year:2009/ch/ ??? użyj Przetłumacz Stronę jakby co

https://hyundai.afora.ru/eur/i20/ieurppb08/year:2009/ch/5858511/

https://www.fox.rzeszow.pl/produkty/hyundai/hyundai-i-20-2008/uklad-hamulcowy,3,248606?sort=17&pageId=1#products albo tu

Napisz co to Ci się podziało bo mi od nowości w sumie coś tam puka i tak schodzi żeby tam zajrzeć, z przodu były jaja, sprawdzałem to się wysypało wszystko, okładziny było sporo, a odpadła od klocka, przypuszczam, że jakbym grzebną z tyłu to się wszystko wysypie, sam robisz?

Offline steyr

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Zacisk tylny zestaw naprawczy
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Luty 2019, 12:32:31 »
Zacisk tylny prawy się grzeje i nie wraca do końca tłoczek w zacisku. Wypompowałem większa część tłoczka z zacisku a tam skorodowany sam tłoczek, widocznie uszczelka na tłoczku orginalna do końca nie jest szczelna i stąd problemy z korozją. Będę wymieniał kompletny tłoczek z uszczelkami na obu tylnych zaciskach plus nowe klocki i toczenie wszystkich tarcz hamulcowych. Tak sam wykonuję wymianę.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Zacisk tylny zestaw naprawczy
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Luty 2019, 19:11:49 »
A mi w prawym puka od nowości praktycznie ... tam sa tarczo bębny?

Offline steyr

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Zacisk tylny zestaw naprawczy
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Luty 2019, 19:25:35 »
Jak masz ESP to tarczobębny, jak nie masz to same bębny.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Zacisk tylny zestaw naprawczy
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Luty 2019, 20:11:26 »
A to ciekawe spostrzeżenie, zastanawiałem się właśnie jak się do tego zabrać, bo nigdy z tarczobębnami do czynienia nie miałem, esp brak, classic+ więc bebny, nie ukrywam, że nie nawidzę tego rozwiązania, chętnie bym zajrzał co tam w środku ale jak znam życie wszystko się wysypie i trzeba będzie od razu za częsciami latać żeby auto nie utknęlo w garażu.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i20 PB] Zacisk tylny zestaw naprawczy
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Luty 2019, 20:33:27 »
Nie ma tego złego...   Jak się wysypie to może przestanie pukać  :-D
A tak na serio to warto zajrzeć do bębna jeśli uważasz, że coś w nim stuka.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Zacisk tylny zestaw naprawczy
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Luty 2019, 20:42:48 »
nie zawsze, czasem przy hamowaniu ... myślę, ze tego roku się zmobilizuję.

Offline steyr

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Zacisk tylny zestaw naprawczy
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Luty 2019, 08:05:26 »
Bębny są obsługowe niestety, ale uwierz mi hamulce tarczowe wcale pod względem obsługi nie są lepsze. W autach paroletnich z hamulcami tarczowymi na tylnej osi nagminnie zapiekają się mechanizmy hamulca ręcznego, tutaj w I20 w moim korozja tłoczków gdzie pierwszy raz się spotykam z takim przypadkiem a z różnymi już autami robiłem.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Zacisk tylny zestaw naprawczy
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Luty 2019, 08:12:08 »
No widzisz, u mnie się rozsypały przednie klocki, wrażenie jak to rozebrałem miałem takie jakby to było oryginalnie z tektury zrobione .... Poczytałem trochę, wyczyściłem to, dodałem smaru do prowadnic, kupiłem klocki ATE i śmiga, nie bardzo było co tam "rozregulować" czy zapowietrzyć układ, stąd bardzo miło wspominam ten system. Natomiast w innym aucie widziałem jak sprawa wygląda z bębnami i wolał bym wiele innych rzeczy robić niż przy nich grzebać. bo tak jak pisałem, chcąc zobaczyć czy wszystko jest okej i ściągając bęben to wszystko się może wysypać stamtąd ... Ale to co piszesz jest jak najbardziej logiczne z tymi tarczami z tyłu, wyprowadziłeś mnie z błedu. ... Znalazłeś już wszystko czy lipa?

Offline Jacaw

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Zacisk tylny zestaw naprawczy
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Luty 2019, 08:33:37 »
No niestety tylne tarczobębny mogą sprawić problemy. U mnie wpierw jakoś luźno zaczęła pracować dźwignia ręcznego, auto było jeszcze na gwarancji i... jakoś na przeglądzie gwarancyjnym tego nie wychwycili, więc myślałem, że jest OK. Ale w końcu zauważyłem, że chyba mi ręczny nie odbija, pojechałem do ASO i diagnoza: zapieczone szczęki i trzeba je wymienić, oczywiście na mój koszt - ciekawe więc jak sprawdzali hamulce przy przeglądzie, bo wtedy powinno to tam już wyjść, mogę się założyć, że w ogóle nie sprawdzali. Przy okazji okazało się, że klocki tylne się rozsypywały, więc też wymiana. Po tej wymianie przy hamowaniu coś stukało, wizyta w ASO i diagnoza, że wszystko OK i to się ułoży. W końcu zrobiło się cieplej i mój brat mi to sprawdził, rant na tarczy i do tego widać, że tarcze spalone... jakoś w ASO tego nie zauważyli. Brat wymienił mi tarcze i było OK. Ale po pewnym czasie podczas jazdy zaczęło mi się z koła dymić, okazało się, że tylny lewy hamulec tarczowy się zablokował i trzeba było wymienić tłoczki z powodu korozji (już u zwykłego mechanika, a nie w ASO), na wszelki wypadek wymieniłem oba.

Podsumowując: wymienione były szczęki od ręcznego, tarcze i tłoczki.

Podejrzewam, że wszystko zaczęło się od tego hamulca ręcznego, czyli to, że nie odbijał powodowała nadmierne nagrzewanie tarczobębnów, co spowodowało spalenie tarcz oraz mogło mieć też wpływ na korozję tłoczków. Oczywiście to tylko taka moja teoria i niestety wszystko na mój koszt, bo udowodnienie niechlujstwa ASO przy przeglądach mało prawdopodobne.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Zacisk tylny zestaw naprawczy
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Luty 2019, 08:41:42 »
Dlatego właśnie rzygać mi się chce jak sobie pomyśle, ze kiedyś trzeba będzie się za ten tył zabrać ... a nature mam taką, że muszę wiedzieć co mam w aucie, uczciwego mechanika jeszcze nie spotkałem, żeby dokładnie i rzetelnie zrobił co do niego należy :/ Raz mi spaprali w podobny sposób bębny w innym samochodzie, w zasadzie zapłaciłem prawie za komplet, ale tak to złożyli, że po dwóch latach sytuacja miała się gorzej aniżeli przez pierwsze 12ście lat od nowości ....
Przy tarczobębnach są jakieś regulatory/rozpieracze ?

Offline steyr

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Zacisk tylny zestaw naprawczy
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Luty 2019, 12:18:43 »
Części do swojego już mam, dzisiaj startuje. U mnie jest ten sam problem co Jacaw miał, zapieczone wskutek korozji tłoczki w zacisku. W tarczobębnach jedynie w hamulcu ręcznym który jest realizowany za pomocą szczęk jest samoregulator. Dodam tylko że też przechodziłem przez problem grzania się tylnych kół przez hamulec ręczny, skręcenie samoregulatora do zera nic nie dawało. Okazało się że skorodował i spuchł górny sworzeń na który zachodzą szczęki od hamulca ręcznego. Po oczyszczeniu z korozji, można było bez problemu zamontować tarcze na piastę.

Offline steyr

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Zacisk tylny zestaw naprawczy
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Marzec 2019, 18:28:53 »
Wrzucam zdjęcia dla porównania nowego tłoczka z starym.