Autor Wątek: Wymiana paska wielorowkowego 2.0 G4KD  (Przeczytany 6614 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline smok86

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 29
Wymiana paska wielorowkowego 2.0 G4KD
« dnia: 14 Luty 2019, 03:05:56 »
Hej, zauwazylem ze od kilku dni zaczelo szumiec ktores lozysko, rolka przy pasu od alternatora. Czy moze ktos z was juz wymienial pasek i moze podzielic sie doswiadczeniami? Ma ktos moze jakies video badz schemat?


Offline kostek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
Wymiana paska wielorowkowego 2.0 G4KD
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Marzec 2019, 18:07:54 »
Witam

W załączniku zdjęcie silnika G4KD 2.0 benzyna z od strony paska "alternatora"
1 rolka prowadząca
2. koło alternatora
3. rolka odwracająca
4.  koło sprężarki klimatyzatora
5. koło pompy cieczy chłodzącej
6. koło na wale korbowym napędzające cały osprzęt
7. rolka napinająca.

Ze zdjęciem paska nie ma problemów. Jest ciasno ale daje się to zrobić.
Wystarczy klucz 17 oczkowy odsadzony założyć poziomo do posadzki na śrubę rolki napinającej (7) i poprzez obrót przeciwnie do wskazówek zegara ciągnąć kluczem aż zaprze się o poduszkę silnika. trzymamy klucz w takiej pozycji cały czas i poluzowany pasek zdejmujemy z rolki prowadzącej (1). Potem z reszty kół.

Aby go zamontować już niestety trzeba się nagimnastykować.
Do tego zabiegu potrzebujemy pomocy drugiej osoby.
W pierwszej kolejności należy zdemontować przednie koło od strony pasażera następnie osłonę za kołem która zasłania koła pasowe. Przykręcona jest ona trzema śrubami M6 do karoserii. Do dwóch jest prosty dostęp a trzecia schowana jest miedzy zderzakiem a nadkolem. Wystarczy odpiąć jeden kołek po prawej stronie nadkola (ten dolny) i można się do niej dostać.  Chcąc wymienić rolki pamiętaj, że śruba trzymająca rolkę napinacza ma lewy gwint. Czyli aby ją odkręcić kręcisz kluczem w prawą stronę. Pozostałe dwie rolki posiadają śruby ze zwykłym gwintem
Zakładając pasek montujesz go na wszystkie rolki poza rolką prowadzącą (1). Następnie zakładasz klucz na rolkę napinającą naciągasz ponownie napinacz i zakładasz pasek na ostatnią rolkę (1)
Przy zakładaniu druga osoba pomaga założyć pasek na dolne kola i przytrzymuje je oraz pilnuje aby nie spadł podczas wkładania na pozostałe rolki.
Czas pracy jakieś 3 godziny wliczone że pasek jednak spadnie kilka razy z rolek podczas wkładania.

Ze względu że trzeba się kilka razy położyć pod samochodem, podniesiony samochód obowiązkowo musi stać na podstawce nie na podnośniku i być porządnie zabezpieczony. Hamulec ręczny i kliny pod koła.
Te śruby w podnośnikach potrafią pęknąć uwierz mi.