Autor Wątek: [Matrix] Filtry - 1.5 CRDI D4FA  (Przeczytany 4915 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline _de

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
[Matrix] Filtry - 1.5 CRDI D4FA
« dnia: 13 Luty 2019, 23:37:51 »
Chciałbym się upewnić czy znalazłem dobre numery filtrów do mojego auta bo wychodzi na to, że Matrix z 1.5 CRDI D4FA to jakaś egzotyka ;-) Trochę ciężko jest o jednoznaczne informacje i manuale.

Według dekodera, mój model to BEWGPC5, filtry jakie znalazłem to:

Oleju:
OEM: 263202A001
Mann: HU 712/10 x
Filtron: OE 674/2

Powietrza:
OEM: 2811317500
Mann: C 2421
Filtron: AP 177/4

Paliwa:
OEM: 3192226910
Mann: WK 824/2
Filtron: PP 979/3

Kabinowy:
OEM: 971332D000
Mann: CU 2356
Filtron: K 1149

Czy ktoś może potwierdzić te numery? Data produkcji auta to 07.03.2006.

Czy czekają mnie jakieś niespodzianki podczas wymiany? Czy na coś trzeba zwrócić szczególną uwagę?

Offline _de

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
[Matrix] Filtry - 1.5 CRDI D4FA
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Październik 2019, 09:45:49 »
Po dwóch zmianach oleju i filtrów odpowiadam sam sobie - zalatuje schizofrenią ale może komuś przydadzą się te informacje ;)

Filtr oleju jakiego użyłem to:
Bosh F 026 407 062 - w komplecie dostajemy 2 oringi i podkładkę pod korek spustowy oleju. Oringi wymieniamy w tym śmiesznym plastikowym grzybie, pod którym siedzi filtr. Wymianę robię co 10 000km i po takim przebiegu te oringi robią się już dość twarde więc myślę, że dobrze je wymienić. Co najważniejsze, w porównaniu z Filtronem, Bosh ma takie dodatkowe otwory, które mogą być ważne dla przepływu oleju - tutaj nie użył bym Filtrona właśnie przez brak tych otworów. Mechanik, z którym się konsultowałem też odradził Filtrona w tym konkretnym przypadku.

Filtr powietrza:
Mann-Filter C2421 - porównywałem go organoleptycznie z Filtronem i Mann wydaje się lepiej wykonany. Tkanina jest grubsza a ramka bardziej solidna. Filtron nie wydaje się zły (i zdaniem mechanika taki nie jest) ale wybrałem Manna bo zrobił na mnie lepsze wrażenie.

Filtr kabinowy:
Używam filtra Corteco 80000440 z węglem aktywnym. Jest drogi (prawie 90zł) ale wydaje mi się, że węgiel w filtrze jednak coś daje - chyba, że to tylko efekt psychologiczny bo mechanik, z którym rozmawiałem mówi, że wyrzucam pieniądze, he he ;) Po wymianie filtra kabinowego zawsze aplikuję Liqui Moly Klima Fresh Plus.

Sam olej to:
Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30 - Shell opisuje go jako "premium" czyli niby "ten lepszy", zwykły kosztuje 50zł mniej. Kupiłem lepszy bo do poprzedniego auta lałem zalecanego Motula, który i tak był kilkadziesiąt złotych droższy od najlepszego Shell'a.

Koszt takiego mojego małego serwisu to ok. 350zł. Można go zbić do 230zł używając tańszego oleju i filtrów.

Przede mną jeszcze wymiana filtra paliwa i świec żarowych ale tego już nie robię samodzielnie.

Offline Kotolot

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
[Matrix] Filtry - 1.5 CRDI D4FA
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Listopad 2019, 01:40:42 »
Dzięki za informację. Nie dawno też wymieniałem wszystkie filtry. Da się to zrobić samemu. Tym razem też się skusiłem na filtr kabinowy z węglem aktywnym, różnica wyraźnie odczuwalna. W korku czy w dni kiedy sąsiedzi palą śmieciami, w aucie już tego nie czuć. Niestety ten plastikowy grzyb od filtra oleju, będący jego obudową jest wybitnie delikatny. Nie wiem czy przy odkręcaniu czy zakręcaniu go uszkodziłem, zaczął się pocić na samym szczycie. Trudna to sztuka znaleźć teraz takiego.

Offline MERCI_HKP

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 43
[Matrix] Filtry - 1.5 CRDI D4FA
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Listopad 2019, 18:23:52 »
Przy 120tys. powinien być wymieniony też olej w skrzyni biegów - chyba syntetyk ATF.