Autor Wątek: [Lantra J2] Wymiana tarcz przód typu CAPTIVE.  (Przeczytany 18348 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana tarcz przód typu CAPTIVE.
« dnia: 26 Marzec 2012, 14:16:48 »
Witam. Jako, że na starym forum nie była poruszana sprawa, a temat będzie za chwilę u mnie w aucie poruszany to chciałbym zapytać jak to jest z z tymi rodzajami tarcz w Lantrach i Coupe RD1. Tarcze Captive - przy wymianie trzeba zdjąć piastę i potem tarczę jeszcze i jeszcze łożysko ? Tutaj piasta schodzi tak samo łatwo jak z tyłu po odkręceniu tych czterech śrub na piaście trzymających ją do tarczy ? Wiem, że łożysko i tak trzeba wymienić (nie ma co oszczędzać) przy zmianie tarczy, a ponoć przy demontażu - łożyska ulegają nawet uszkodzeniu ???? Czy stare łożysko trzeba wyprasowywać i wprasowywać na nowo ? Czy jest o tyle łatwo co z tyłu ???
Mam najprawdopodobniej tarcze CAPTIVE właśnie.

Numer OEM Hyundaia: 51712-28300.

gacus2004

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana tarcz przód typu CAPTIVE.
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Marzec 2012, 20:51:22 »
O hamulcach sporo jest opisu na zaprzyjażnionym forum dotyczącym modelu Coupe.
Tam coś wspomniane było o tych rodzajach tarcz.

tomek27

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana tarcz przód typu CAPTIVE.
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Marzec 2012, 21:03:35 »
Faktycznie rozwiązanie montażu tarcz w lantrach jest strasznie dziwne i kłopotliwe. Przykręcane od tyłu tarczy. Na starym forum BatrBartez opisywał jak można wymienić ten element na "normalny" wiec czekaj na Jego relacje. Sam jestem ciekawy czy to duży problem ze "swapem".

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana tarcz przód typu CAPTIVE.
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Marzec 2012, 21:24:25 »
Z tego co wiem z tamtego forum (HCC) BartBartez pisał że potrzeba do tego nowe piasty - te które wchodzą pod tarczę (z modelów nowszych lantry - roczniki po lifcie) lub Coupe RD2 GK no i tarcze NON-CAPTIVE. Ale mi chodzi o to czy - łatwo jest zdemontować piaste i tarcze bez demontażu łożysk - czy trzeba ją zdejmować ściągaczem ? i czy tarcza potem schodzi też łatwo ?
Bo co do łożyska to jestem na 90% pewien, że jest wprasowywane w otwór zwrotnicy - z tyłu jest pierścień ograniczający żeby łożysko nie wypadło z drugiej strony.

tomek27

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana tarcz przód typu CAPTIVE.
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Marzec 2012, 22:02:56 »
Ściągacz potrzebny jest. Ale problem jest taki, ze polowa bieżni pozostaje na piaście i jeśli zakładasz z powrotem łożysko to samo to wszystko ok ale jeśli nowe chcesz założyć to trochę problemu jest z demontażem owej połówki. Osobiście używałem palnika i zimnej wody. Pękło i zeszło bez problemu. Ściągaczem tam nie dojdziesz.
A z tego co pamiętam to trzeba właśnie przednie zwrotnice ewentualnie piasty wymienić na nowsze.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana tarcz przód typu CAPTIVE.
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Marzec 2012, 01:10:00 »
Ja dużo nie jeżdżę dlatego chciałbym póki co wymienić same tarcze. Łożyska są jeszcze w porządku a jak będzie trzeba je wymienić to pewnie dam to do warsztatu. Kwestia teraz taka - odkręcam śruby na piaście i wyłązi a spod niej tarcza, czy mam się mocować ? Jaki wtedy ściągacz do tej piasty ???

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Wymiana tarcz przód typu CAPTIVE.
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Marzec 2012, 09:56:25 »
Cytat: "tomek27"
Ściągaczem tam nie dojdziesz

Zwykłym ściągaczem nie - potrzebny ściągacz do łożysk. tzw. separator.
Odpisałem Złośnikowi na PW więc pewnie niedługo zrobi relację ;-)

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana tarcz przód typu CAPTIVE.
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Marzec 2012, 14:59:45 »
A bez wymiany łożyska ? Nie wyjmę piasty i tarczy ? To lipa :( Szukam piasty Non Captive bo zwariuję.

badzio1977

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana tarcz przód typu CAPTIVE.
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Marzec 2012, 18:36:08 »
Cytat: "Złośnik"
A bez wymiany łożyska ? Nie wyjmę piasty i tarczy ? To lipa :( Szukam piasty Non Captive bo zwariuję.


no w maluchu z przodu też bębny były razem z łożyskami i schodziło to bez problemu;)

ja zawsze bieżnie łożysk rozbijałem i nowe delikatnie wbijałem po obwodzie.

No youtubie nie ma jakiegoś poradnika. Ja znalazłem dużo do elantr, nawet jak wymienić całą półoś na drodze ;)

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana tarcz przód typu CAPTIVE.
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Marzec 2012, 14:23:20 »
No to wrzuć kolego do FAQ/How To i na PW linki.

Zastanawiam się czy nie jest to tak jak w hondach:

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Wymiana tarcz przód typu CAPTIVE.
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Kwiecień 2012, 09:14:14 »
Cytat: "Złośnik"
Zastanawiam się czy nie jest to tak jak w hondach:

Nie

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana tarcz przód typu CAPTIVE.
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Kwiecień 2012, 09:53:04 »
Czyli łożysko siedzi na bieżni piasty i dodatkowo w otworze w zwrotnicy i nic tylko wybijać po ściągnięciu zwrotnicy od strony łożyska razem z piastą ??? Bo już innego sposobu nei widzę a to tylko kwalifikuje mnie do mechanika ehh :( A myślałem, że cokolwiek sam podziałam.

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Wymiana tarcz przód typu CAPTIVE.
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Kwiecień 2012, 12:16:10 »
Cytat: "Złośnik"
nic tylko wybijać po ściągnięciu zwrotnicy od strony łożyska razem z piastą ???

Zrobiłem kilkanaście takich łożysk i jakoś innego sposobu nie widzę. Na upartego można to zrobić ściągaczem ale efekt będzie taki sam.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana tarcz przód typu CAPTIVE.
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Kwiecień 2012, 12:45:25 »
No bo potrzebuję zmienić immo tarcze, łożyska zostawić w spokoju. Tarcze CAPTIVE mają większy otwór centrujący (86mm). Na HCC piszą że tarcza stanowi część łożyska. Wychodzi na to że tarcza trzyma się piasty która jest na wcisk w środek łożyska wprasowana. Bez prasy nie da rady niestety. Zostawię to mechaniorom z kompletem nowych łożysk.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana tarcz przód typu CAPTIVE.
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Kwiecień 2012, 20:24:42 »
Nie wiem gdzie znalazłem u siebie na kompie zdjęcia ale znalazłem i wrzucam. Pytanie tylko - skąd tu tak łatwo zlazły piasty ? Odkręcone 4 śruby trzymające tarczę do piasty (albo na odwrót), z tyłu tarczy odkręcone są nakrętki śrub i piasta wylazła z łożyska zwrotnicy hehe :) Trochę w to nie wierzę, że tak łatwo zwłaszcza jak popatrzeć na stan tej zwrotnicy i tarczy :)