Autor Wątek: Wariująca tablica wskaźników po podpięciu skanera OBDII (ELM  (Przeczytany 975 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline barlak

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 2
Zakupiłem sobie dla zabawy skaner OBDII z interfejsem bluetooth (wybrałem z gatunku tych nienajtańszych za około 50zł) i wpiąłem go do gniazda diagnostycznego w aucie.

Zainstalowałem też na smartfonie polecaną przez sprzedawcę polską aplikację Piston.

Po włączeniu zapłonu aplikacja Piston wykrywa urządzenie bluetooth, łączy się i odczytuje m.in. temperaturę płynu chłodzącego.

Problem zaczyna się po uruchomieniu silnika. Przy pierwszej próbie - niemal natychmiast, przy drugiej próbie - po około 15 sekundach: zaczynają zapalać się i gasnąć losowo różne kontrolki (silnika, ABS, ESP, itd.) oraz wskazówka obrotomierza "faluje" pomiędzy wskazaniami 500-1500 obrotów, co oczywiście nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Silnik wyłączam, wyjmuję przyrząd z gniazda OBD, odpalam ponownie i wszystko wygląda normalnie.

Więcej prób nie wykonuję, bo obawiam się o uszkodzenie modułu sterującego (jakieś zwarcie na szynie danych?!). Zanim skontaktuję się z producentem/sprzedawcą: objawy są tak charakterystyczne, że może ktoś się z nimi spotkał. Robię coś "oczywiście źle". A może przeciwnie - potwierdzicie, że nic takiego jak wyżej nie powinno mieć miejsca.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Wariująca tablica wskaźników po podpięciu skanera OBDII (ELM 327 v1.5)
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Styczeń 2019, 06:43:30 »
To oczywiste, ze nie powinno mieć miejsca. Ja od 4 lat korzystam z modułu kosztującego ok 30 zł. Nie ma znaczenie z reszta cena, bo wszędzie bebechy te same:) ewentualnie kolorowe diody dokładają.
Jak masz okazje to podepnij inny moduł pod Twoje auto aby wyeliminować uszkodzenie obd, te same urządzenie w innym aucie może nie sprawiać problemów.. ale tez warto spróbować.