Forum > i40 VF
Temperatura silnika w i40 1.7 crdi
Cobra_JM:
Jak dla mnie to rzeczywiście "zacięty" termostat na dużym obiegu. Na wolnych obrotach nie nagrzejesz na dużym obiegu. Co CI szkodzi. Wymień go to kosztuje kilkanaście PLN a przynajmniej będziesz miał coś sprawdzone. Jak dalej tak będzie to podjedź do mechanika może coś podpowie.
Ziku90:
A więc wymieniony termostat na kupiony przeze mnie osobiście w ASO Hyundaia oryginał 255002A100 (chwilę już temu, jeszcze w zeszłym roku).
Płyn w końcu zaczął osiągać temperaturę ~90 stopni bez jazdy autostradą tylko podczas 'normalnego' użytkowania.
Co zauważyłem - górny wąż od chłodnicy w końcu jest zimny zanim płyn nie osiągnie +90 stopni, a nie jak wcześniej że był ciepławy już przy co najmniej 40.
Piki na wykresie temperatury dalej są ale może to wina taniego interfejsu OBD.
P.S. Co do teorii z wentylatorem chłodnicy chodzącym zawsze przy klimie - nie jest to prawdą. Wygląda na to, że włącza się kiedy zwyczajnie system tego potrzebuje.
W załączeniu zrzut z rejestracji postoju pod garażem ~15 minut - płyn trzyma temperaturę ~86 stopni (klima włączona), wcześniej widać, że osiągnął bez problemu okolice 90 stopni (powrót z roboty, ~12 km).
Cobra_JM:
Czyli miałem rację - termostat. Powodzenia w użytkowaniu autka !.
Padrian92:
Dzień dobry, chciałbym podpiąć się do tematu ponieważ, nie chce tworzyć nowego wątku a może znajdę tu rozwiązanie. Od roku jestem w posiadaniu Hyundai i40 1.7 141km r. 2015. Auto kupiłem w Lipcu 2024. Przed zakupem podłącza jazdę próbnych problemu nie wyczułem, natomiast po 2 tygodniach użytkowania już tak. Problem polega na szarpanie podczas delikatnego przyspieszania lub co jest bardziej wyczuwalne podczas jadzdy na tempomacie. Auto tak jakby się delikatnie dławiło i nie mogłem utrzymać płynnie prędkości. Byłem w Aso nie stwierdzili problemu i mnie odesłali do domu. Auto użytkowałem dalej. I teraz najciekawsze w momencie gdy przyszły zimniejsze dni czyli okres od Października do Marca auto magicznie przestało szarpać. Problem pojawił się ponownie teraz gdy temperatura otoczenia wzrosła. Dla przykładu w sobotę gdy na zewnątrz było 18 stopni jadąc na trasie S11 na tempomacie prędkość 130kmh szarpanie występowało, natomiast wczoraj temp otoczenia 10 stopni brak szarpania. Od początku użytkowania auta również temperatura oleju silnika nie dochodzi do 90 stopni tylko jest jedna kreseczka przed. Z góry dziękuję za odpowiedzi i wybaczcie długa wiadomość. Jeśli gdzieś był ten problem poruszany proszę o przekierowanie. Pozdrawiam Piotrek
robaszek127:
Takie rzeczy ciężko jest wyczaić co się dzieje. Mechanik zazwyczaj wymienia części aż trafi bo i tak klient płaci. Na początku warto wymienić filtr paliwa jeśli jest stary. Jeździć i obserwować może wreszcie wyskoczy jakiś bład. U mnie przy zapalaniu raz też przerywał i nieraz podczas jazdy. Aż nie zapalił wcale a okazało się, że EGR się zaciął.
Nawigacja
[#] Następna strona