Forum > Getz

[Getz TB] Dziwny problem z pedałem hamulca :/

<< < (2/2)

malutki1989:
Może zadam dziwne pytanie, ale...
Czy ABS Ci działa?

Kontrolka przy starcie powinna się zaświecić i zgasnąć.

U mnie tej kontrolki nie było, bo komuś nie chciało się bezpiecznika wymienić i wyciągnął żarówkę.
Opiszę mój przypadek.
Kupiłem autko używane. Przy jeździe próbnej wszystko OK, żadnych niespodzianek. Hamowanie awaryjne, autka nie ściągało, zahamował bardzo dobrze.
Po zakupie i powrocie do domu, na spokojnie zacząłem przeglądać wszystko po kolei. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy, to kontrolki, których było jakoś dziwnie mało. Nie paliła się ani kontrolka od ręcznego, co już dało mi do myślenia trochę, ani check, nie było tez kontrolki od ABS mimo, że pompa ABS była pod maską.
Na początek sprawdziłem czujnik od ręcznego, był ok. Więc wziąłem rozebrałem licznik i zacząłem wymieniać żaróweczki od kontrolek na nowe. Okazało się, że tych trzech wg nie było ;) założyłem, i świecą, tylko że niestety świecą i nie gasną.
Znalazłem instrukcję serwisową, jedną po angielsku, drugą po rosyjsku. Znalazłem opis co zrobić kiedy świecą się poszczególne kontrolki, sprawdziłem bezpieczniki, jeden z grupy ABS odpowiedzialny za sterownik był przepalony, wymieniłem i kontrolki ABS'u i ręcznego przestały świecić, a autko zaczęło hamować jeszcze lepiej niż wcześniej, a że przyszła zima, to były też warunki na sprawdzenie, czy ABS faktycznie działa.
Został tylko święcący się check, ale do tego kupiłem sobie już interfejs.
Okazało się, że prawdopodobnie katalizator powoli się przytyka (P0420). Na razie nic z tym nie robiłem, bo autko jeździ dobrze, przyspieszenie ok, spalanie około 6l/100 km

omengda:
Hej,
przepraszam, że tak późno odpisuję, ale temat prawdopodobnie się rozwiązał.
Natomiast objawów po drodze było więcej..
- podczas szybkiej jazdy, prawe koło bardzo mocno się nagrzewało,
- im dłuższa trasa, tym bardziej samochód sam zaczynał hamować,
- dziwne piski, tarcia itp,
- czasem wręcz ciężko było ruszyć a po dłuższej trasie stojąc z górki, nie trzeba było trzymać hamulca - stał jak na ręcznym :|
- przy dużej prędkości (ok 120) po 20 minutach jazdy było słychać jak bije tarcza????
Po 3 wizytach w jednym z warsztatów udało się wszystko doczyścić i przesmarować jak trzeba - nie znam szczegółów bo nie wiem jak dokładnie mechanizm działa, ale jakaś wewnętrzna strona była "zapieczona" i nie wracała na swoje miejsce - nie wiem na ile komuś to pomoże :)

obecnie działa wszystko jak trzeba, żadnego serwa nie wymieniałem, tarcze fakt mają rancik i klocki zrobią jeszcze z 3 tyśki i będę komplet wymieniać, ale staje dęba jak trzeba!
ABS także działa odpowiadając na powyższe pytanie :)

Pozdrawiam!

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej