Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Problem z silnikiem G4LA 86km LPG.  (Przeczytany 2078 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Cheester

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 2
[i20 PB] Problem z silnikiem G4LA 86km LPG.
« dnia: 19 Grudzień 2018, 18:35:33 »
Witam. ;-)
 Od kilku dni mam konkretny problem z i20. G4LA 86 km 120 tys przebiegu w tym 120 tys na LPG. Ostatnio podczas podróży jadąc 160 km/h trzymając cały czas pedał gazu w jednej pozycji prędkość samoczynnie zaczęła spadać 150, 140,130... Nie było szarpnięcia, po prostu samochód zaczął pracować głośniej. Zauważyłem niższą moc, tak jakby odjąć 30 km. W tej chwili samochód odpala normalnie, pracuje równo. Podczas próby przyśpieszania na drugim, trzecim itd biegu z obr poniżej 2000 obr/min silnik szarpie, tak jakby go zalewało, od 2000 obr/min przyśpiesza normalnie a powyżej 2500 obr/min pracuje podobnie do diesel'a, ew. podobnie jak z przebitym wydechem. Sprawdzona kompresja na cylindrach, ciśnienie bardzo niskie 7,5-8 bar.  Dodatkowo wykonana próba olejowa, ciśnienie nadal takie samo więc dół silnika ok. Biorę pod uwagę możliwość przeskoczenia łańcuszka o jedno dwa ogniwa, przez co ciśnienie jest jakie jest. Dodatkowo po fakcie zostały wymienione świece na nowe ngk. Wymiana świec nie przyniosła żadnych zmian.
Przeglądając forum natrafiłem na temat z katalizatorem w tych silnikach, możliwe że to przez jego usterkę dzieją się takie cuda? Rozmawiając z różnymi mechanikami dopuszczają ewentualną usterkę zmiennych faz rozrządu lub wypalenia gniazd zaworowych. Niestety drugie przypuszczenie nie może być prawdopodobne gdyż na każdym cylindrze jest takie samo ciśnienie. "Mechanicy" proponują mi zostawić samochód i będą "szukać" co i jak. I tutaj moje pytanie Czy znalazł bym kogoś kto precyzyjniej będzie potrafił określić przyczynę? Lub kogoś kto miał podobny problem? Ew, jak sprawdzić synchronizację wałków z wałem podczas pracy silnika? W najbliższym czasie Prawdopodobnie zostanie ściągnięta pokrywa zaworów oraz pokrywa rozrządu by posprawdzać znaczniki na kołach bo jak na razie nie mam pomysłu od czego zacząć. Mimo wszystko jednak najpierw chciałbym sprawdzić ewentualne możliwości usterki od strony komputera i czujników.
Pozdrawiam wszystkich zmotoryzowanych i zapraszam do dyskusji ;-)
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2020, 13:43:24 przez Brt »

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Problem z silnikiem G4LA 86km LPG.
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Grudzień 2018, 06:21:51 »
Zapytaj może na bardziej mechanicznym forum, może na forum elektroda, w dziale Mechanika Początkujący, wg mnie zawsze warto skoro się sam wahacz co tu zrobić, może ktoś rzuci jakieś nowe światło.

Offline steyr

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Problem z silnikiem G4LA 86km LPG.
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Grudzień 2018, 22:34:42 »
Sprawdź wartość podciśnienia w kolektorze ssącym, tzw. MAP czy jego wartość jest na poziomie 0,3-0,35 Bar na wolnych obrotach. Jeśli jest wyższa jest problem po stronie szczelności zaworów ssących lub przestawiony rozrząd. Po zdjęciu pokrywy zaworów czy też osłony rozrządu łańcuch rozrządu jest na wierzchu więc łatwo sprawdzić czy naciąg łańcucha jest ok.