Autor Wątek: Santa Fe SM 2.0CRDi 125km 2005 rok - pytania nowego właścici  (Przeczytany 33266 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline WookieWroc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 217
Santa Fe SM 2.0CRDi 125km 2005 rok - pytania nowego właściciela
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Grudzień 2018, 16:48:52 »
Kurde, wg raportu z firmy auto miało być super a się okazuje że coraz więcej zagadek... to z tym olejem może być kosztowne ?

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Santa Fe SM 2.0CRDi 125km 2005 rok - pytania nowego właściciela
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Grudzień 2018, 17:32:50 »
No tak to już bywa z używanymi samochodami. Wszystkiego nie sprawdzisz.
Z olejem to może być wszystko.
Pompa olejowa, brudny smok,słabe ciśnienie (panewki), czujnik ciśnienia itp.
Ogólnie sprawy olejowe nigdy nie są tanie.
Ja bym zaczął od wymiany na nowy pożądny olej,filtry itp.i dopiero wtedy patrzył co się dzieje.
Mogą to być takie serwisowe zaniedbania poprzedniego właściciela.

Offline WookieWroc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 217
Santa Fe SM 2.0CRDi 125km 2005 rok - pytania nowego właściciela
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Grudzień 2018, 17:55:42 »
Ale powiem Ci Piotrek że przerażony jestem, jeszcze jakbym ja sam sprawdzał a nie firma to jakoś bym to rozumiał że nie znam się, ale firma profesjonalna oceniła auto 8/10 i że godny polecenia...

NAtomiast sam sprzedawca mówił że filtry i oleje do wymiany bo dawno wymieniane no i rozrząd...

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Santa Fe SM 2.0CRDi 125km 2005 rok - pytania nowego właściciela
« Odpowiedź #18 dnia: 15 Grudzień 2018, 17:57:11 »
Cytat: "WookieWroc"
Żeby uporządkować wkleje jeszcze raz pytania na które nikt nie odpowiedział:

1. Mam polifta z przyciskiem 4WD po lewej, sprzedający po spytaniu czy w razie poślizgu do 40km/h napęd na 4 koła automatycznie sam się dołącza to powiedział że nie, że tylko są kontrolki ale nic samo się nie wlącza, trzeba wcisnąć przycisk dopiero wtedy... Coś zwalone jest czy ma rację ?

2. Po ustawieniu klimatyzacji albo samego nawiewu na nogi, po stronie pasażera jest nawiew raz zimny raz ciepły, z innych kratek daje bardzo mocno ciepło tak jak powinno być przy ustawieniu np 30 stopni a tam na nogi po prawej stronie takie coś...

[ Dodano: 2018-12-14, 23:12 ]
3. W tych silnikach 2.0 CRDi są wtryski Boscha? bo to ważne jeśli chodzi o przyszłą regenerację i cenę... byle nie Denso...


Ad 1. Napęd jest automatyczny - czyli w przypadku uślizgu kół przedniej osi dopinany jest tył. Przycisk 4WD lock po prostu blokuje napęd - od zera do 40 km/h, potem i ak jest odpinany, po ponownym zmniejszeniu prędkości poniżej 40 km/h napęd znowu się zapina. Kontrolka nie pokazuje raczej aktualnego trybu - tj. jeżeli przycisk 4WD Lock nie jest wciśnięty, to czy tył działa, czy nie nie jesteś informowany. Jeżeli wciśniesz - zapala się ikona informująca o wymuszonym zablokowaniu napędów.

Ad 2. Może być przytkana nagrzewnica. Nagrzewnice nie mają jakby jednego obiegu, ale najczęściej rozgałęzienie na kilka "nitek", żeby ze stosunkowo małego wymiennika przyjąć jak najwięcej ciepła. Jeżeli jeden z układów jest przytkany, to cała reszta będzie ładnie grzała, część natomiast już nie będzie. SM nie ma podziału na strefy, więc raczej wątpię, żeby problem był w mechanice nawiewów.

Ad 3. Powinny być wtryskiwacze Boscha.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1459
Santa Fe SM 2.0CRDi 125km 2005 rok - pytania nowego właściciela
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Grudzień 2018, 17:58:46 »
Używki to loteria ale dużo większe ryzyko to właśnie diesel. Nie wiadomo na czym jeździł i jak tak właściciel go traktował. A do hyundaia szczególnie są droższe części to wszelkie remonty będą kosztowne.  
Teraz zostaje tylko jeździć i patrzeć czy to może wina czujnika ciśnienia czy też siadają panewki lub od syfu smok jest zapchany.

Offline WookieWroc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 217
Santa Fe SM 2.0CRDi 125km 2005 rok - pytania nowego właściciela
« Odpowiedź #20 dnia: 15 Grudzień 2018, 18:01:25 »
Cytat: "robaszek127"
Używki to loteria ale dużo większe ryzyko to właśnie diesel. Nie wiadomo na czym jeździł i jak tak właściciel go traktował. A do hyundaia szczególnie są droższe części to wszelkie remonty będą kosztowne.  
Teraz zostaje tylko jeździć i patrzeć czy to może wina czujnika ciśnienia czy też siadają panewki lub od syfu smok jest zapchany.


No jak siąda panewki to na amen i po silniku...
Wiem że używki to loteria ale jak w raporcie wpisali że wszystko z silnikiem ok i brak niepokojących sytuacji a tutaj jednak kontrolka oleju...

[ Dodano: 2018-12-15, 18:03 ]
Cytat: "volcan"
Cytat: "WookieWroc"
Żeby uporządkować wkleje jeszcze raz pytania na które nikt nie odpowiedział:

1. Mam polifta z przyciskiem 4WD po lewej, sprzedający po spytaniu czy w razie poślizgu do 40km/h napęd na 4 koła automatycznie sam się dołącza to powiedział że nie, że tylko są kontrolki ale nic samo się nie wlącza, trzeba wcisnąć przycisk dopiero wtedy... Coś zwalone jest czy ma rację ?

2. Po ustawieniu klimatyzacji albo samego nawiewu na nogi, po stronie pasażera jest nawiew raz zimny raz ciepły, z innych kratek daje bardzo mocno ciepło tak jak powinno być przy ustawieniu np 30 stopni a tam na nogi po prawej stronie takie coś...

[ Dodano: 2018-12-14, 23:12 ]
3. W tych silnikach 2.0 CRDi są wtryski Boscha? bo to ważne jeśli chodzi o przyszłą regenerację i cenę... byle nie Denso...


Ad 1. Napęd jest automatyczny - czyli w przypadku uślizgu kół przedniej osi dopinany jest tył. Przycisk 4WD lock po prostu blokuje napęd - od zera do 40 km/h, potem i ak jest odpinany, po ponownym zmniejszeniu prędkości poniżej 40 km/h napęd znowu się zapina. Kontrolka nie pokazuje raczej aktualnego trybu - tj. jeżeli przycisk 4WD Lock nie jest wciśnięty, to czy tył działa, czy nie nie jesteś informowany. Jeżeli wciśniesz - zapala się ikona informująca o wymuszonym zablokowaniu napędów.

Ad 2. Może być przytkana nagrzewnica. Nagrzewnice nie mają jakby jednego obiegu, ale najczęściej rozgałęzienie na kilka "nitek", żeby ze stosunkowo małego wymiennika przyjąć jak najwięcej ciepła. Jeżeli jeden z układów jest przytkany, to cała reszta będzie ładnie grzała, część natomiast już nie będzie. SM nie ma podziału na strefy, więc raczej wątpię, żeby problem był w mechanice nawiewów.

Ad 3. Powinny być wtryskiwacze Boscha.


Dziękuję bardzo kolego

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Santa Fe SM 2.0CRDi 125km 2005 rok - pytania nowego właściciela
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Grudzień 2018, 18:16:09 »
Zrób na spokojnie te wszystkie wymiany i jak co to dopiero będziesz myślał co dalej. Na razie może być to wina właśnie braku serwisowania. Ewentualnie ja bym jeszcze przemyślał czy przy tym rozrządzie miski nie zdjąć i zobaczyć czy nie ma syfu.
A co do droższych czesci,czy ja wiem wydaje mi się że wcale nie odbiegają od innych marek. Może nie ma tyle zamienników,ale wcale drogi nie jest.

Offline WookieWroc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 217
Santa Fe SM 2.0CRDi 125km 2005 rok - pytania nowego właściciela
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Grudzień 2018, 18:22:20 »
a jeśli to panewki to w hyundaiu jaki koszt mniej więcej? znalazłem tylko info ile kosztuje to w TDI

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Santa Fe SM 2.0CRDi 125km 2005 rok - pytania nowego właściciela
« Odpowiedź #23 dnia: 15 Grudzień 2018, 18:29:53 »
To wszystko zależy w jakim stanie jest wał. Jak ma rysy to do szlifu. Pewnie trzeba wyciągać silnik wtedy. Same panewki nie są pewnie drogie. Najwięcej pochłonie  robocizna,ale jakie to koszty to nie wiem.
 Jeszcze raz... Bez paniki na razie. Zrób te wszystkie wymiany i wtedy będzie się myśleć.

Offline WookieWroc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 217
Santa Fe SM 2.0CRDi 125km 2005 rok - pytania nowego właściciela
« Odpowiedź #24 dnia: 15 Grudzień 2018, 18:41:41 »
jak się okaże coś grubszego to sprzedaje od razu, nic nie będę robić, zaznaczę że silnik do wymiany itp
znając moje szczęście to tak będzie...

[ Dodano: 2018-12-15, 19:08 ]
Wszystko dziwne, jechałem nim 160 na godzinę bez problemu, nie dymi nic, żadnych check engine, nie traci przyspieszenia ani nie szarpie

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Santa Fe SM 2.0CRDi 125km 2005 rok - pytania nowego właściciela
« Odpowiedź #25 dnia: 15 Grudzień 2018, 20:36:15 »
I właśnie dlatego bym nie panikował tylko wymienił co mam wymienić i wtedy wszystko na spokojnie patrzeć, słuchać.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1459
Santa Fe SM 2.0CRDi 125km 2005 rok - pytania nowego właściciela
« Odpowiedź #26 dnia: 15 Grudzień 2018, 21:35:25 »
Ta zostaje jeździć i jeździć. Najwyżej silnik padnie. Ale jak nie świeci smarowanie na gorącym silniku zawsze jest nadzieja.
Remont silnika jest nieopłacalny szczególnie jak sie go zrobi właśnie na najtańszych częsciach. Wiadomo w dieslach rządzi tdi bo pełno silników i taniej w naprawie. Ale i tam można trafić serie wadliwe, gdzie silnik np wersja tdi 105 pada po 200tys gdzie inne przyjeżdżają  z Niemiec mając 400-500tys i jeżdżą dalej.

Offline WookieWroc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 217
Santa Fe SM 2.0CRDi 125km 2005 rok - pytania nowego właściciela
« Odpowiedź #27 dnia: 15 Grudzień 2018, 22:02:38 »
Nie no jak się nagrzeje to już nie zapala się ani na sekundę, tylko na początku i to też nie zawsze...

Offline marunio

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 63
Santa Fe SM 2.0CRDi 125km 2005 rok - pytania nowego właściciela
« Odpowiedź #28 dnia: 16 Grudzień 2018, 07:13:19 »
Wg mnie to nie ma co się martwić. U znajomego bylo podobnie z tą kontrolką od smarowania, okazało się, że filtr oleju nie domagał zmienił na inną firmę i jest ok. Ewentualnie wymiana panewek to nie tragedia ostatnio wymieniałem koszt 250 zł i silikon do miski 30 zł, 2 godziny i po kłopocie.

Offline WookieWroc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 217
Santa Fe SM 2.0CRDi 125km 2005 rok - pytania nowego właściciela
« Odpowiedź #29 dnia: 16 Grudzień 2018, 10:02:26 »
ale komplet z robocizną 250zł ? czy jedna

kurde teraz w sumie żałuję że nie wziąłem v6 ale ich mało ogólnie jest... nie było w czym wybierać