Forum > i20
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
1krzys:
Tak, to ten sam problem. Proszę o info co wymyśla ,mam obawy że nic ,obym się mylił , trzymam kciuki !
Markuss1:
--- Cytat: "kolos" ---Czołem, jutro jadę na umówioną wizytę do serwisu z objawami nieregularnych obrotów silnika. Mianowicie nie można utrzymać na biegu jałowym (luzie) 1000 obr. spadają poniżej 500 i tak na przemian 1000 do 500 i odwrotnie, przy 1500 obr są utrzymywane niestety tu wyczuwa się wibracje silnika, czuć zdecydowanie w kabinie, w trakcie jazdy podczas wyluzowania obroty opieszale spadają do 750 po czym wędrują do 2000 i tak potrafi nawet do 2 razy zanim się zatrzymam. I20 kupiony w styczniu tego roku i nie wiem co o tym sądzić.
Pozdrawiam
--- Koniec cytatu ---
A czy w twoim i20 obroty są nieregularne tylko podczas jazdy (na luzie), czy falują nawet wtedy, gdy auto się już zatrzyma? Bo u mnie jak opisałem wcześniej tylko podczas jazdy - gdy wyrzucę na luz albo wcisnę sprzęgło podczas hamowania. Gdy stoję w miejscu obroty są idealne, bardzo stabilne.
Mam też propozycję - może wydrukuj sobie posty z tego tematu, albo pokaż im w serwisie - niech zobaczą, że to nie jest odosobniony przypadek i muszą coś działać...
Kudłaty_1975:
Popieram propozycję Kolegi Markuss1. Im więcej będzie zgłoszeń, tym prędzej się za to wezmą. Zakładam, że w obecnej chwili ASO nie ma żadnych wytycznych co robić, czy wymieniać elementy na nowe, czy nie, i kto ewentualnie pokryje koszt naprawy/wymiany. Jak HMP oficjalnie nie weźmie kosztu na siebie, to ASO się pierwsze nie wychyli. Stąd partyzantka, wirtualne naprawy, wieczne zbywanie i ględzenie, że „ten typ tak ma”. A problem ociera się o bezpieczeństwo i zdrowie, jak nie życie użytkowników aut. To nie klamki czy rdzewiejące klapy. Wystarczy, że silnik się zdławi i nieszczęście gotowe. Niestety mieszkamy w Polsce i wszyscy doskonale wiemy jak tu działa prawo ogólnie pojętego konsumenta. Szczególnie w bezpośredniej konfrontacji ze światowymi koncernami. To nie Ameryka. Niestety.
Proponuje też dopilnować, aby ASO odnotowało zgłoszenie tego problemu w swoich systemach informatycznych, a najlepiej w książce serwisowej (pewniejsza i widoczna opcja, czyli zero ściemek), że była taka a taka usterka zgłaszana. Z mojego doświadczenia wiem, że to ważne i może bardzo pomóc. Nawet po okresie gwarancyjnym. Mi w mojej już byłej i20 z 2011 roku dzięki zgłoszonej i odnotowanej w systemach informatycznych ASO/HMP usterce dotyczącej sprzęgła (akcja naprawcza), ponad rok od zakończenia się gwarancji fabrycznej wymienili sprzęgło na nowe. Bezpłatnie. Oczywiście trzeba było się przy sprawie pokręcić, trochę poczekać, ale adnotacja o zgłoszeniu usterki jak i lojalność wobec marki (przeglądy tylko w ASO), się opłaciło.
Na pocieszenie dodam, że klienci palących się diesli w BMW mają gorzej. Oczywiście i w tym przypadku BMW jak wcześniej VW (branie oleju itp.), ma w głębokim poszanowaniu swoich klientów i nie widzą problemu. Może inaczej napiszę. U polskich klientów problem nigdy nie było, nie ma i nie będzie. Z niczym.
Mam nadzieję, że HMP tak sprawy nie zostawi.
kolos:
Po wizycie w ASO,stwierdzili, że wszystko jest dobrze a silniki 16 zaworowe mają taką urodę do wahnięć w obrotach. Zgłosiłem też w ty samym dniu problem z działaniem tart - stop ponieważ nie działa. Zanim pojechałem stwierdziłem że prawidłowa działanie blokuje ZAŁĄCZONY WIATRAK NAWIEWU, jak go wyłączyłem start stop działa jak lala, to powiedziałem w ASO czy nie ma jakiegoś problemu. Przy odbiorze stwierdzili że to jedna z zależności która eliminuje załączenie start-stop ze względu na obciążenie akumulatora. Jadąc do domu nawet jak teraz wyłączę wiatrak nie działa start-stop, czyli pogrzebali po mojej sugestii i nie mam wcale start-stop. Ale odpukać w drodze do domu obroty były stabilne, może to w jakiś sposób było przyczyną nie mam zielonego pojęcia, będę obserwował nadal. :-(
Czołem,
1krzys:
Hehe no czyli tak jak przypuszczałem 😊
Nawigacja
[#] Następna strona