Hej,
Ad1. Zużyta, mało elastyczna wycieraczka. Spróbuj delikatnie dogiąć (aby było OK, to wbrew pozorom całkiem trudna sztuka)
Ad2. Mieszaj bez obaw, to tylko alkohol, woda i trochę perfum
Ad3 Sprzęgło się zuzywa za każdym razem gdy zmieniasz bieg. Twoje nie jest jeszcze do naprawy.
To nielegalne (np podczas przejazdu przez tory kolejowe) i dość głupie. W aucie z manualną skrzynią biegów silnik nie napędza tylko kół: dochodzi jeszcze jakaś klima, wspomaganie kierwonicy (OK, czasem może być elektryczne), ładowanie no i najważniejsze: serwo hamulca. Przyjrzyj się bardzo uważnie swojemu obrotomierzowi podczas zjazdu z dużej górki, przy prękdościach powyżej kilkudziesięciu kmh zobaczysz, ze silnik automatycznie zwiększa obroty (zuzywa paliwo!), by utrzymać obroty adekwatnie do potrzeb tychże układów (ładowanie, hamulce, klima, wspomaganie), W Sonacie 2.0 raz nawet zobaczyłem około 2000RPM, na luzie z górki (testowałem krokowca).
Hamuj silnikiem, dojeżdzaj na biegu do świateł. ECU samo odetnie podawanie paliwa na wtryski.
Co do zostawiania auta na luzie.. To raczej bez większego znaczenia (chyba że mieszkasz w San Francisco albo w górach), W wielu autach i tak nie zakręcisz starterem bez wcisniętego sprzęgła, a odpalanie auta na luzie, bez sprzęgła to żadna oszczedność.