Forum > Santa Fe SM
DZIWNE STUKI W SILNIKU
JanekTete:
Witam!
Koledzy, koleżanki od 6 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Hyundaia Santa FE SM z 2003r. Od około 2 tygodni z pod maski słychać bardzo dziwny stukot (tak jakby w kolo od roweru ktoś włożył kawałek plastiku i udawał, że ma motocykl) odgłosy te rosną wraz z obrotami, ponad to ucieka mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka. cały zbiorniczek mi starczy na 24h. Potrafi mi ktoś pomóc i określić co może być nie tak z samochodem?? Pod autem nie ma plam nawet po dłuższym postoju. Auto nie dymi. Pacjent to:
Hyundai SantaFE SM 2003r
Skrzynia: Manualna
Paliwo: PB + LPG
Silnik: 2400cmm 16V 147KM
Napęd: 2WD
marcp:
Olej sprawdzałeś? Wygląda jakby zawory stukały.
Ten płyn to wiesz gdzie ucieka?
JanekTete:
Tak. Olej sprawdziłem. Jest na odpowiednim poziomie. Po za tym olej to 10W40
Płyn nie mam pojęcia gdzie ucieka. Nie umiem tego zlokalizować, sprawdzałem pojemnik czy nie jest pękniety itp. Płyn ucieka podczas jazdy. myślałem że może LPG go przepala. No ale w takiej ilości?? W samej chłodnic płyn jest. Co do stukania - osobiście wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów nie było tam nic nie pokojącego.
robaszek127:
Stukać mogą wyrobione popychacze zaworów więc pewnie masz do roboty głowicę. Chyba że stuka silnik i panewki.
Co do znikania płynu jak nie widać wycieku a znika sporo to nie chcę krakać na odległość ale miałem podobnie w getzie. Znikał od dłuższego czasu ale potem zaczęło ubywac coraz więcej. Na końcu po paru kilometrach nie było zbiorniczka plus w górze chłodnicy. Okazała się uszczelka pod głowicą choć nie było na niej śladów wżerów itp.
vanhelsing:
Ale to niewiele mówi, że zbiorniczek starcza na 24 godz. Jak auto stoi to też ubywa? Jak nie to ile kilometrów robisz? Jeśli stuki rosną wraz z obrotami silnika, to trzeba sprawdzić czy nasilają się przy zwiększeniu obciążenia silnika. Jeśli tak, to podejrzenie zdecydowanie na panewki. Sprawdzić podczas jazdy lub: dwójka+ręczny i popuszczasz sprzęgło. Stuka, dudni? Tak=panewki. Jeśli nie, to możliwa też góra silnika. Co do płynu...Najważniejsze: czy ubywa tylko ze zbiorniczka do spodu, czy ubywa do oporu( z chłodnicy i całego układu?). Jeśli tylko ze zbiorniczka to pęknięty zbiorniczek od spodu lub nieszczelna opaska gdzieś przy wężyku. Jeśli ubywa więcej niż w zbiorniczku to gorzej. Wtedy podejrzana uszczelka pod głowicą. Ale tutaj też możliwe są różne scenariusze: płyn może uciekać do oleju i wtedy powinny być ślady w oleju, maź i takie tam atrakcje. Do cylindra ci nie poleci, tylko odwrotnie no ale wtedy miałbyś gejzer z układu chłodzenia. Przy LPG płyn może też uciekać przy uszkodzonej membranie w parowniku. Silnik pracuje normalnie?
Nawigacja
[#] Następna strona