Autor Wątek: [i40 VF] HYUNDAI I40 Problem z kontrolka paliwa  (Przeczytany 1733 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline klon32

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[i40 VF] HYUNDAI I40 Problem z kontrolka paliwa
« dnia: 08 Listopad 2018, 16:15:47 »
Witam.Chodzi o to ze dziś zgasło mi auta i powodem był brak paliwa mimo ze na wyświetlaczu kontrolka wskazywała jeszcze 2 kreski.Rano sprawdzałem na komputerze i pokazywał 67 km do końca paliwa,w sumie przejechałem dziś około 10 km.Nie wiem,może ktoś z Was mia taką sytuacjęProsze o podpowiedż co by trzeba było zrobić żeby ta usterke naprawić.Dziekuje.


Pozdrawiam.

Offline kisiek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 38
[i40 VF] HYUNDAI I40 Problem z kontrolka paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Listopad 2018, 16:00:18 »
Proponuję sprawdzić pływak w baku czy się nie zawiesił

Offline hajdi1982

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[i40 VF] HYUNDAI I40 Problem z kontrolka paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Listopad 2018, 18:26:11 »
Witam,
Miałem podobny problem.
Auto zgłosiło  brak paliwa, więc żona zatankowała  10 litrów paliwa.
Niestety komputer znowu głosił brak paliwa oraz nie zmienił stanu kilometrów które może pokonać .
Postanowiłem zatankować zbiornik paliwa do pełna. I to pomogło.
Komputer przyjął nowe wartości i do teraz  jest spokój.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
[i40 VF] HYUNDAI I40 Problem z kontrolka paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Listopad 2018, 18:56:30 »
Proste nie wyjeżdżać paliwa do prawie końca a tankować wcześniej .Zawsze trzymać te 1/4 baku i to też będzie dobre dla pompy paliwa.

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[i40 VF] HYUNDAI I40 Problem z kontrolka paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Listopad 2018, 17:09:41 »
dobra zasada to nie jeździć na oparach paliwa. praktyka jeżdżenia na rezerwie prędzej czy później skończy się wymianą pompy paliwa a w przypadku GDI też pompy wysokiego ciśnienia. wtedy można się przekonać jak boli po kieszeni  :-P

Offline zgierzak

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 52
[i40 VF] HYUNDAI I40 Problem z kontrolka paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Styczeń 2019, 08:32:05 »
A co ze spalaniem dla silników 1.6 GDI
Mam taki silnik w kombi i jeżdże nim dość krótko ale komputer pokazuje kuriozalne wartości np 13-12l/100km czy to normalne ? robie nim krótkie odcinki po mieście, a może się nie sugerować tym licznikiem wskazaniem.

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[i40 VF] HYUNDAI I40 Problem z kontrolka paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Styczeń 2019, 08:44:57 »
dobrze pokazuje  :-P . czego się spodziewasz? ciężkie auto w kombi, krótkie odcinki i słaby silnik, praw fizyki nie oszukasz.

Offline zgierzak

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 52
[i40 VF] HYUNDAI I40 Problem z kontrolka paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Styczeń 2019, 11:07:29 »
To se polepszyłem  :mrgreen: ale samochód piękny

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[i40 VF] HYUNDAI I40 Problem z kontrolka paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Styczeń 2019, 18:48:05 »
w lecie będzie lepiej  :mrgreen:. musisz trochę pojeździć dynamicznie, emerycko i znajdziesz gdzies kompromis.
ale jak piszesz o krótkich odcinkach, to szczególnie w zimie jedzie niedogrzany więc żłopie. moja sonia zamyka się w 10,5 w zimie i 9,5 w lecie ale ja robię 26km po mieście, więc ma czas się rozgrzać

Offline zgierzak

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 52
[i40 VF] HYUNDAI I40 Problem z kontrolka paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Styczeń 2019, 22:25:41 »
Brawo Ty :mrgreen:
A co z tym eco drive czy zwracać na to uwagę wiecie podpowiada na jaki bieg zmienić i kiedy??
czy to działa?

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[i40 VF] HYUNDAI I40 Problem z kontrolka paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Styczeń 2019, 08:34:33 »
wiesz co z tym eko to chyba lipa. mam przycisk z trybem eko w moim. rzeczywiście obcina moc, zmienia biegi (automat) szybciej, ogólnie do d.. jedzie. jak chcesz przyśpieszyć to i tak dusisz co w rezultacie odbija się wyższym spalaniem. po wielu próbach olałem to i uzyskuję lepsze wyniki jeżdżąc normalnie a przynajmniej mam moc do dyspozycji  :-P. w twoim przypadku jedź normalnie bez butowania i to będzie ekonomicznie.  ;-). ten podpowiadacz to taki półśrodek, lepiej zmieniaj biegi przy odpowiednich obrotach silnika utrzymując "stały" poziom mocy silnika. jak będziesz się za bardzo przejmował skończy się uprawianiem PSJ - ani frajdy z jazdy ani zbytniej oszczędności. reasumując należy unikać silników niedopasowanych do auta  :mrgreen: - paradoksalnie mój 2.4 będzie mniej palił niż twój 1,6 w tym aucie (technologia silników taka sama)