Kia Stonic ma słabsze motory także dla T-Cross żadna konkurencja :-)
https://www.hadm.pl/wp-content/uploads/2018/07/Cennik-Stonic-HADM_MY19-14.06.2108.pdfPrzecież Kona też ma R3 i w dodatku o słabszych osiągach :-(
Hyundai Kona z silnikiem R3 1.0 T-GDi (120KM) 172Nm przy 1500-4000 przyśpiesza od 0-100 km/h w 12s a VW T-Cross z najsłabszym silnikiem R3 1.0 TSI 95 KM przyśpiesza od 0-100km/h w 11,5s :-)
Dodatkowy atut Vw to dostępność skrzyni DSG7 z 1.0 TSI 115KM,która jest niedostępna w Konie z silnikiem 1.0 T-GDI 120KM :-/
Silniki VW T-Cross:
1.0 TSI 95 KM
moment obrotowy: 175 Nm przy 2000–3500 obr/min
przyspieszenie 0–100 km/h: 11,5 s
prędkość maksymalna: 180 km/h
80-120 km/h (4./5. bieg)
11 s / 15,5s
1.0 TSI 115 KM
moment obrotowy: 200 Nm przy 2000–3500 obr/min
przyspieszenie 0–100 km/h: 9,9 s
prędkość maksymalna: 193 km/h
80-120 km/h (4./5. bieg)
9,0 s / 11,5 s
W przyszłym roku dołączy jeszcze silnik benzynowy 1.5 TSI 150 KM ,
z momentem obrotowym 250 Nm przy 1500–3500 obr/min
a przyspieszenie 0–100 km/h: 7,8 s
prędkość maksymalna: 220 km/h ,
Będzie on konkurować z silnikiem Hyundaia 1.6 T-GDI 177KM z momentem obr. 265Nm przy 1500-4500obr/min i przyśpieszeniu od 0-100 km/h 7,9s
W przyszłości ma powstać jeszcze sportowa wersja R z silnikiem 2.0 TSI 230KM czyli taki odpowiednik wersji N w koncernie Hyundaia :-)
Hyundai Kona nawet przy obecnych upustach jest zbyt drogi jak na tak małe i strasznie plastikowe w środku autko.
https://www.hyundai.pl/fileadmin/user_upload/cenniki/Cennik_KONA_2019.pdfPosiada jeszcze jedną chyba największą wadę dotyczącą fatalnego wyciszenia kabiny i po jezdzie testowej z silnikiem 1.6 T-GDI 177KM 7DCT miałem serdecznie dość tego modelu.
Frajda z jazdy zerowa i kompletnie nie czuć tej mocy a w trybie sport silnik wyje niemiłosiernie.Rozczarowuje też skrzynia DCT, która po prostu zamula ten silnik.
Zresztą nie jest to tylko moje zdanie...