Autor Wątek: Hyundai Kona vs VW T-Cross  (Przeczytany 5916 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mans

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 67
Hyundai Kona vs VW T-Cross
« dnia: 28 Październik 2018, 13:50:53 »
Kilka dnie temu swoją premierę miał nowy crossover od VAG ,
VW T-Cross czyli już drugi model po VW T-Roc, pozycjonowany jako bezpośrednia konkurencja dla Hyundaia w tym segmencie ;-)







https://autokult.pl/32355,volkswagen-t-cross-najmniejszy-crossover-z-rodziny-t

Offline Mans

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 67
Hyundai Kona vs VW T-Cross
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Grudzień 2018, 14:25:15 »

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Hyundai Kona vs VW T-Cross
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Grudzień 2018, 14:38:47 »
Z takim motorem to raczej konkurencja dla KIA STONIC, ale znając VW to za chwilę będa wersję super hiper giete...

Offline Mans

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 67
Hyundai Kona vs VW T-Cross
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Grudzień 2018, 09:37:44 »
Kia Stonic ma słabsze motory także dla T-Cross żadna konkurencja :-)
https://www.hadm.pl/wp-content/uploads/2018/07/Cennik-Stonic-HADM_MY19-14.06.2108.pdf

Przecież Kona też ma R3 i w dodatku o słabszych osiągach :-(
Hyundai Kona z silnikiem R3 1.0 T-GDi (120KM) 172Nm przy 1500-4000 przyśpiesza od 0-100 km/h w 12s a VW T-Cross z najsłabszym silnikiem R3 1.0 TSI 95 KM przyśpiesza od 0-100km/h w 11,5s :-)
Dodatkowy atut Vw to dostępność skrzyni DSG7 z 1.0 TSI 115KM,która jest niedostępna w Konie z silnikiem 1.0 T-GDI 120KM :-/

Silniki VW T-Cross:
1.0 TSI 95 KM
moment obrotowy: 175 Nm przy 2000–3500 obr/min
przyspieszenie 0–100 km/h: 11,5 s
prędkość maksymalna: 180 km/h
80-120 km/h (4./5. bieg)
11 s / 15,5s

1.0 TSI 115 KM
moment obrotowy: 200 Nm przy 2000–3500 obr/min
przyspieszenie 0–100 km/h: 9,9 s
prędkość maksymalna: 193 km/h
80-120 km/h (4./5. bieg)
9,0 s / 11,5 s

W przyszłym roku dołączy jeszcze silnik benzynowy 1.5 TSI 150 KM ,
z momentem obrotowym 250 Nm przy 1500–3500 obr/min
a przyspieszenie 0–100 km/h: 7,8 s
prędkość maksymalna: 220 km/h ,

Będzie on konkurować z silnikiem Hyundaia 1.6 T-GDI 177KM z momentem obr. 265Nm przy 1500-4500obr/min  i przyśpieszeniu od 0-100 km/h 7,9s

W przyszłości ma powstać jeszcze sportowa wersja R z silnikiem 2.0 TSI 230KM czyli taki odpowiednik wersji N w koncernie Hyundaia :-)  

Hyundai Kona nawet przy obecnych upustach jest zbyt drogi jak na tak małe i strasznie plastikowe w środku autko.

https://www.hyundai.pl/fileadmin/user_upload/cenniki/Cennik_KONA_2019.pdf

Posiada jeszcze jedną chyba największą wadę dotyczącą fatalnego wyciszenia kabiny i po jezdzie testowej z silnikiem 1.6 T-GDI 177KM 7DCT miałem serdecznie dość tego modelu.
Frajda z jazdy zerowa i kompletnie nie czuć tej mocy a w trybie sport silnik wyje niemiłosiernie.Rozczarowuje też skrzynia DCT, która po prostu zamula ten silnik.
Zresztą nie jest to tylko moje zdanie...




Offline Mans

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 67

Offline irekmiecz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 147
Hyundai Kona vs VW T-Cross
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Grudzień 2018, 09:56:31 »
Gdzie znajdę specyfikacje techniczną VW T-Cross ?
Na stronie Volkswagena nie umiem.

Offline Mans

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 67

Offline irekmiecz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 147
Hyundai Kona vs VW T-Cross
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Grudzień 2018, 23:11:06 »
Dzięki Mans Tego właśnie nie umiałem znaleźć na stronie VW.
Przynajmniej nie zanudzają skokiem i średnicą tłoka ale za niewybaczalne uznaję brak prześwitu. Wszelkie auta typu SUV/CROSSOVER powinny mieć podaną głębokość brodzenia. Bez tego parametru traktuję takie auto jak inne które Crossover-em nie jest.
T-Cross może się podobać i też mnie zainteresował ale zbyt pochopnie nie zamienię obecnego hultaja na inne auto.

Offline Mans

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 67
Hyundai Kona vs VW T-Cross
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Grudzień 2018, 10:02:19 »
Głębokość brodzenia to podają w typowych terenówkach i tam ma to sens :-)

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volvo/xc60/ii/ranking/?nadwozie=55

T-Cross to tylko mały crossover z podwyższonym nadwoziem i prześwitem, który nie ma nic wspólnego z prawdziwym suv-em :-/

Jednak prześwitu T-Cross -a VW narazie nie podaje :-/

Kąty natarcia przód/tył dla VW T-Cross są następujące ;-)
16,6 ° / 18,5 °
Kąt rampowy
14,0 °

W trochę większym T-Roc -u prześwit wynosi 161mm a kąty natarcia
przód/tył 16,4 ° / 18,8 ° czyli prawie takie same jak w T-Cross ;-)

Moim zdaniem T-Cross prześwit będzie miał podobny czyli plus,minus jakieś 160mm

Dla porównania w nowym VW Polo prześwit wynosi tylko 148mm :-(

https://www.volkswagen.de/content/dam/vw-ngw/vw_pkw/importers/de/dialogcenter/brochures/polo-aw/polo_preisliste_november2018.pdf/_jcr_content/renditions/original.media_file.download_attachment.file/polo_preisliste_november2018.pdf

Reasumując T-Cross w lekkim terenie pewnie da radę a i wyższy krawężnik też będzie mu nie straszny ale brak napędu 4x4 nigdy nie zrobi z niego prawdziwego suv-a,
bo to typowy mieszczuch z lekko podniesioną budą ;-)
I tutaj zdecydowanie wygrywa Hyundai Kona 1.6 T-GDI 177KM 4X4 7DCT :-)
Jednak prześwitu Hyundai też nie podaje a jedynie kąty natarcia :-/

https://www.hyundai.pl/fileadmin/user_upload/cenniki/Cennik_KONA_2019.pdf

Wracając do VW T-Cross to model ten może się podobać ale narazie bez większych rabatów jest po prostu drogo.
Wersja Style 1.0 TSI DSG7 plus kilka dodatków wychodzi jakieś 100tys.zł a w tej cenie kupimy większego T-Roc-a w wersji Advance z mocniejszym i lepszym silnikiem 1.5 TSI ACT 150 KM (110 kW) DSG 7
http://cenniki.konfigurator-vw.pl/pdf/RM2019_RP2018/t-roc.pdf?intcmp=cennik-troc
No i jest jeszcze dużo większa od T-Cross ,Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 KM (110 kW) DSG 7 za 104tys.zł w wersji Ambition lub za 88750 zł wersja Ambition z silnikiem1.0 TSI 85 kW (115 KM) ze skrzynią manualną lub za 96tys.zł z DSG 7
https://az749841.vo.msecnd.net/sitesplpl/alv1/a04c1b88-daf4-4134-a608-d06825961618/cennik_karoq_wyprzedaż_rocznika2018.9b6b99d8cc7ecde446cd95fba9d029e8.pdf
Także konkurencja spora.
Cena T-Cross będzie atrakcyjna jak wejdą rabaty jakieś 5tys.zł ;-)
Narazie cenowo szału nie ma :-/
http://cenniki.konfigurator-vw.pl/pdf/RM2019_RP2019/t-cross.pdf?intcmp=cennik-tcross
Widać ,że Niemcy sugerowali się cenami swojej największej konkurencji czyli koncernu Hyundai-Kia
Ale Kia Stonic na dzień dzisiejszy też jest zbyt droga :-(                                              
    https://www.hadm.pl/wp-content/uploads/2018/07/Cennik-Stonic-HADM_MY19-14.06.2108.pdf
A chyba obecnie najlepszą cenę i rabaty oferuję Hyundai na swój flagowy suv Hyundai Tucson.
W wersji Classic z pakietem Plus za 80tys.zł z benzynowym silnikiem 1.6 GDI 130KM to wyjątkowo dobra oferta za tak duże auto :-)
https://www.hyundai.pl/fileadmin/user_upload/cenniki/Cennik_Tucson_2019.pdf

Offline Dzius

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 75
Hyundai Kona vs VW T-Cross
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Styczeń 2019, 19:01:23 »
Jeździłem Seatem Arona 1.5/150KM, ale od września takie wersji już nie ma w sprzedaży. Była też Ibiza z tym silnikiem dostępna przynajmniej teoretycznie. U VW T-Cross ani VW Pole nie mają tego silnika. Za to VW Golf i T- Roc to i owszem. W wielu modelach VAG takie silniki mają tylko skrzynię DSG, niestety. Wygląda to na wciskanie na siłę silników R3 1.0L w takiej ilości w jakiej się tylko da.