Autor Wątek: Światła raz działają a raz nie ...  (Przeczytany 1750 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacobs2

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Światła raz działają a raz nie ...
« dnia: 28 Wrzesień 2018, 21:17:20 »
Witam szanownych forumowiczów.
Jakiś miesiąc lub dwa po kupnie auta zauważyłem, że dość często przerywa mi prawa żarówka ksenon. Myślałem, że coś po prostu nie łączy, problem ten zbagatelizowałem ponieważ było lato a rzadko jeździłem po zmroku.
Teraz gdy o wiele szybciej robi się ciemniej zauważyłem, że to samo dzieje się z lewą. Być może problem jest od niedawana. Odłączenie i podłączenie żarówek jeszcze raz na niewiele się zdało.
Sytuacje są różne, albo chwilę po ruszeniu przestaje działać jedna z nich, nie działają obie, lub obie działają całą drogę ... :)
Zawsze po odblokowaniu samochodu zapalają się obie i przez chwilę wszystko wydaje się być ok...
Wymiana żarówek czy od razu szukać przetwornic albo jeszcze co innego?

dragonball

  • Gość
Światła raz działają a raz nie ...
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Październik 2018, 21:24:14 »
Mialem ten problem w moim i40
Wpierw zamienialem zarniki prawy na lewy, spowrotem potem jeszcze raaz jako ze wystepowalo to tylko przy jednym swietle. Potem wymienilem zarniki na nowe i dalej to samo.
Juz nawet kupilem ballast na wymiane tylko jak zapewne wiesz wytarganie swiatla w i40 to demontarz calego przodu.. a ballast znajduje sie pod lampa.
Ale wracajac do tematu. Rozwiazaniem okazalo sie wymiana akumulatora. Jako ze zauwazylem ze autostop przestal sie zalaczac (nie zebym to lubil to gowno ale to jest objaw kiepskiego aku). Wiec dalem do warsztatu(byl jeszcze na gwarancji) zeby sprawdzili alernator i aku i okazalo sie ze akumulator zdychal.
I stad bierze sie losowe dzialanie swiatel.. ballast to jest nic innego niz przetwornica wysokiego napiecia i jak napiecie w ukladzie napiecie spada za bardzo to poprostu sie nie ballast sie nie zalacza wiec na zarnik nie idzie zadne napiecie.
Tak ze nie jest to napewno zwiazane z zarnikiem. Albo ballast zdycha albo aku ledwo dycha no ewentualnie moze byc problem z ladowaniem od alternatora co sie objawia kiepskim doladowaniem aku.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Światła raz działają a raz nie ...
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Październik 2018, 23:01:44 »
Ale widać, że barwa bardzo niebieska jak na xenon. Albo żarnik, albo przetwornica... przekładałeś żarówki zamiennie i barwa ta sama?

Offline Jacobs2

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Światła raz działają a raz nie ...
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Październik 2018, 09:05:02 »
Żarników nie zamieniałem prawy na lewy ponieważ dzieje się tak aktualnie po obu stronach. Chciałem właśnie zacząć od ich wymiany bo to chyba najtańsze rozwiązanie ...
Akumulator? Może już zdychać jeśli cała reszta działa jak powinna? nie ma żadnych oznak słabego aku ...

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
Światła raz działają a raz nie ...
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Październik 2018, 15:39:37 »
akumulator to zły trop. musiałbyś nie mieć ładowania i aku o napięciu poniżej 9V aby przetwornice nie działały. dzisiaj alternatory są sterowane komputerem i w ramach ekologii poziom napięcia jest dobierany tak aby nie dopuścić do rozładowania aku. alternator jest nawet wyłączany. w większość czasu auto jedzie tylko na aku bez ładowania, napięcie w instalacji jest wtedy max 12,5V. przy hamowaniu lub pod obciążeniem ładuje na maxa. więc można się zdziwić, podłączając miernik i obserwując napięcie w czasie jazdy. większość paprochów mechaników wymieniło by i aku i alternator  :mrgreen:

dragonball

  • Gość
Światła raz działają a raz nie ...
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Październik 2018, 09:52:21 »
Cytat: "wtom"
akumulator to zły trop. musiałbyś nie mieć ładowania i aku o napięciu poniżej 9V aby przetwornice nie działały.  :mrgreen:

@wtom prosze nie pisac jakis teorii ksiazkowych.. gdyby samochody dzialaly jak w ksiazkach to by nie potrzeba bylo nic naprawiac a gwarancje byly by dozywotnie i jezdzilo by sie tylko na przeglady.
Ja mowie jak to dziala w i40 premium bo z opisu Jacobs2  wyglada mam bardzo podobny samochod - ten sam silnik te same lampy. Jak Pan nie ma nic sensownego do powiedzenia jak tylko powtarzanie bajek ksiazkowych to po co wogole pisac w takich tematach.
W samochodach nie ma zadnych "komputerow" tylko rozne sterowniki na wspolnej magistrali inaczej samochod by dzialal jak Windows95.
Wie Pan dlaczego nie ma w akumulatorach za 500-1000PLN zadnych sterownikow a w szczoteczce elektrycznej do zebow za 50PLN jest? Odpowiem Panu na to bo sie nie da zamodelowac w tanich pieniadzach poboru energii w tak skomplikowanym ukladzie jak samochod - moze pan ta terie powtarzac w innych tematach.
A wracajac do problemu Jacobs2 ma ksenony i dizla wiec na 100% ma system start stop bo wersjach premium byl to standard. Biorac po uwage ksztalt swiatel jest to wersja sprzed 2015 zatem aku ma conajmniej 4 lata. Moj akumulator zaczal padac po 3.5 roku i to w czasie jak smigalem codziennie po 100km autostradach w westmidlandsach dlatego chwile mi zeszlo zeby zauwacyc ze autostop nie dziala.
To jak przetwornice startuja czy nie startuja to nie da sie stwierdzic prztaczajac gowniane 9V. Ponizej 11V to by aukumultor trwale sie uszkodzil. Przetwornice startuje w okolicach 12V a jaka jest tolerancja wokol tych 12V to juz inna bajka bo przy masowej produkcji nie da sie trzymac takiej samej wartosci. A Hyundai to nie Honda tutaj kontrola jakosci jest kilka rzedow gorsza dlatego te samochody sa takie tanie.
@Jacobs2 ja  bym zaczal od pomierzenia napiecia w instalacji elektrycznej zwyklym mulitemtrem to mozna zobaczyc ile daje goly aku, ile daje alternator jesli wyglada to zdrowo to wymiana zarnikow D1S, ja np kupilem na ebayu chinskie zamieniki 6000k za 14£ komplet od lokalnego brytyjskiego handlarza (ladne niebieskie w porownaniu do gownianych zoltych philipsow - tez klepanych w chinach - ktore kosztuja 4x tyle).
Jesli problem pozostanie to trzeba wytargac lampe i sprawdzic ballast jak sie zalacza.. naprawiac chyba nie ma sensu bo na aliexpresie nowy orginal mozna kupic w okolicach 150PLN tyle ze trzeba chwilke poczekac, w uzywane bym sie nie pchal bo to za duzo roboty z wymiana(demontarz calego przodu) by za chwile znowu wymieniac.

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
Światła raz działają a raz nie ...
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Październik 2018, 21:25:41 »
dragonball jakiego masz i40 jeśli mogę spytać.. ja też w uk mieszkam ale mam obecnie i30.. i myślę o zmianie na większe.. i40 mi się strasznie podoba.. bardziej niż auto które z rozsądku bym brał(seat leon st fr) ale jakość w hyundaiu jak mówisz kuleje.. moje i30 ma 41tyś mil a kierownica wygląda jakby miała 3x tyle.. do tego hyundai za przegląd nieźle liczy.. ostatnio zapłaciłem 380f za przegląd+umycie auta.

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
Światła raz działają a raz nie ...
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Październik 2018, 09:19:59 »
Cytat: "dragonball"
@wtom prosze nie pisac jakis teorii ksiazkowych.. gdyby samochody dzialaly jak w ksiazkach to by nie potrzeba bylo nic naprawiac a gwarancje byly by dozywotnie i jezdzilo by sie tylko na przeglady.
Ja mowie jak to dziala w i40 premium bo z opisu Jacobs2  wyglada mam bardzo podobny samochod - ten sam silnik te same lampy. Jak Pan nie ma nic sensownego do powiedzenia jak tylko powtarzanie bajek ksiazkowych to po co wogole pisac w takich tematach.
W samochodach nie ma zadnych "komputerow" tylko rozne sterowniki na wspolnej magistrali inaczej samochod by dzialal jak Windows95.

wycieczki osobiste to rób do swojej starej a nie do mnie, g.. o mnie wiesz więc się nie wypowiadaj! p.. sam teorie książkowe, doucz się najpierw a później trochę praktyki zanim coś sensownego napiszesz. zapnij sobie miernik i pojeździj to będziesz mądrzejszy tyle  w temacie. dowiedz się po co masz piny w alternatorze C F FR - jak się dowiesz to wtedy się odzywaj.

Offline Jacobs2

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Światła raz działają a raz nie ...
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Październik 2018, 12:38:51 »
Wymieniłem obie przetwornice, niestety niepotrzebnie, problem był dalej.
Winne okazały się po prostu żarniki, tak stwierdził elektryk, wziął 20 PLN, wymieniłem obie żarówki za około 90 PLN. Śmiga :)

Czas wymiany w moim przypadku to 2 godziny, tragedia :)