akumulator to zły trop. musiałbyś nie mieć ładowania i aku o napięciu poniżej 9V aby przetwornice nie działały. :mrgreen:
@wtom prosze nie pisac jakis teorii ksiazkowych.. gdyby samochody dzialaly jak w ksiazkach to by nie potrzeba bylo nic naprawiac a gwarancje byly by dozywotnie i jezdzilo by sie tylko na przeglady.
Ja mowie jak to dziala w i40 premium bo z opisu Jacobs2 wyglada mam bardzo podobny samochod - ten sam silnik te same lampy. Jak Pan nie ma nic sensownego do powiedzenia jak tylko powtarzanie bajek ksiazkowych to po co wogole pisac w takich tematach.
W samochodach nie ma zadnych "komputerow" tylko rozne sterowniki na wspolnej magistrali inaczej samochod by dzialal jak Windows95.
Wie Pan dlaczego nie ma w akumulatorach za 500-1000PLN zadnych sterownikow a w szczoteczce elektrycznej do zebow za 50PLN jest? Odpowiem Panu na to bo sie nie da zamodelowac w tanich pieniadzach poboru energii w tak skomplikowanym ukladzie jak samochod - moze pan ta terie powtarzac w innych tematach.
A wracajac do problemu Jacobs2 ma ksenony i dizla wiec na 100% ma system start stop bo wersjach premium byl to standard. Biorac po uwage ksztalt swiatel jest to wersja sprzed 2015 zatem aku ma conajmniej 4 lata. Moj akumulator zaczal padac po 3.5 roku i to w czasie jak smigalem codziennie po 100km autostradach w westmidlandsach dlatego chwile mi zeszlo zeby zauwacyc ze autostop nie dziala.
To jak przetwornice startuja czy nie startuja to nie da sie stwierdzic prztaczajac gowniane 9V. Ponizej 11V to by aukumultor trwale sie uszkodzil. Przetwornice startuje w okolicach 12V a jaka jest tolerancja wokol tych 12V to juz inna bajka bo przy masowej produkcji nie da sie trzymac takiej samej wartosci. A Hyundai to nie Honda tutaj kontrola jakosci jest kilka rzedow gorsza dlatego te samochody sa takie tanie.
@Jacobs2 ja bym zaczal od pomierzenia napiecia w instalacji elektrycznej zwyklym mulitemtrem to mozna zobaczyc ile daje goly aku, ile daje alternator jesli wyglada to zdrowo to wymiana zarnikow D1S, ja np kupilem na ebayu chinskie zamieniki 6000k za 14£ komplet od lokalnego brytyjskiego handlarza (ladne niebieskie w porownaniu do gownianych zoltych philipsow - tez klepanych w chinach - ktore kosztuja 4x tyle).
Jesli problem pozostanie to trzeba wytargac lampe i sprawdzic ballast jak sie zalacza.. naprawiac chyba nie ma sensu bo na aliexpresie nowy orginal mozna kupic w okolicach 150PLN tyle ze trzeba chwilke poczekac, w uzywane bym sie nie pchal bo to za duzo roboty z wymiana(demontarz calego przodu) by za chwile znowu wymieniac.