Autor Wątek: [Getz] [Getz] Problem z katalizatorem  (Przeczytany 5115 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MktR

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 85
[Getz] Problem z katalizatorem
« dnia: 24 Wrzesień 2018, 13:34:06 »
Witam, niedawno zaświeciła się kontrolka Check Engine, po podpięciu pod komputer wykazało błąd P0420 - zbyt niska wydajność katalizatora. Usunąłem błąd i mechanik mówił żeby wstawić emulator sondy lambda, która spowoduje że Check dalej nie będzie się świecić. Wiem, że nawet jak wytnę katalizator to i tak komputer wykryje brak katalizatora i kontrolka będzie się świecić, więc tak czy tak chciałbym zapytać czy ktoś wstawiał ten emulator sondy albo czy zna jakieś inne rozwiązanie i co powinienem najlepiej zrobić, a jeśli emulator sondy ktoś wstawiał to prosiłbym o jakieś wymiary tego bo na Allegro widziałem kilka, np. 18x1.5 itp. Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 21:28:25 przez Brt »

Offline servicemen

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
[Getz] Problem z katalizatorem
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Wrzesień 2018, 19:06:55 »
Miałem ostatnio ten sam błąd, okazało się że rozszczelnił się tłumik. Może u ciebie jest podobna sytuacja, o dziwo wydech nie był jakoś specjalnie głośniejszy.

Offline MktR

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 85
[Getz] Problem z katalizatorem
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Wrzesień 2018, 19:15:28 »
Kompletny uklad wydechowy mialem wymieniony 2 dni temu wraz z sankami zawieszenia więc raczej to nie to. Chociaz mechanik coś mowil ze odpinal sondę i tam duzo rozbieral więc może od tego?

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz] Problem z katalizatorem
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Wrzesień 2018, 19:56:31 »
Mam to samo od kupna i jakoś z tym żyję.  Dziur w wydechu nie było a i tak wyskakuję więc przyzwyczaiłem się. Wystarczy wyjąc bezpiecznik od kompa na 10min i problem znika na jakiś czas.

Offline MktR

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 85
[Getz] Problem z katalizatorem
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Wrzesień 2018, 21:14:00 »
Wyciąłbym ten katalizator w cholerę i opchnął na złomie za kilka stówek, ale trochę szkoda - musiałbym wstawić jakąś strumienicę czy coś, żeby nie było przypału na przeglądzie a nie wiem czy przeszedłbym pozytywnie badanie techniczne więc wolę nie ryzykować.
Byłem u kolegi dziś podpiąć pod komputer - skasował mi ponownie błąd i kazał kupić takie coś https://allegro.pl/emulator-sondy-lambda-mosiezny-34mm-o-2mm-91-17-i7352539754.html wtedy podobno CHECK ENGINE nie będzie się już pojawiał. Gdzieś to trzeba wcisnąć między sondę a katalizator chyba, tak czy siak niby jednego Getza już robił tak pół roku temu bo był ten sam problem więc zaryzykuję, 11zł za ten emulator to nie majątek.

Offline west40

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 86
[Getz] Problem z katalizatorem
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Wrzesień 2018, 08:18:42 »
Cytat: "MktR"
11zł za ten emulator to nie majątek.

Ale powypalane zawory to już koszt. Emulator emulatorowi nierówny. Po zamontowaniu powinien być dostrojony w innym przypadku może oszukiwać komputer sugerując bogatszą lub uboższą mieszankę co może doprowadzić do wypalenia zaworów lub w skrajnym przypadku nawet dziury w tłoku. Emulatora za 11 zł. pewnie nie dostroisz. On ma tylko za zadanie wyeliminowanie błędu. Więc błędu nie będzie, a co się będzie działo z silnikiem to nie wie nikt.

Offline nadamus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[Getz] Problem z katalizatorem
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Wrzesień 2018, 19:26:40 »
ten emulgator to nic innego jak tulejka która trochę oszukuje sonde bo zmniejsza ilość szkodliwych spalin. mozesz montować ale... rozejrzyj się za uzywanym katem na allegro, kup, zamien a stary sprzedaj. tu masz coś takiego: https://allegro.pl/hyundai-getz-katalizator-i7042983704.html#thumb/3 lub poszukaj z jakiegoś rozbitka.

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[Getz] Problem z katalizatorem
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Wrzesień 2018, 07:03:55 »
podchodzicie do tematu od d strony. co z tego, że pokazał błąd, nie świadczy to wcale, że kat jest padnięty. najpierw jedzie się na analizę spalin i jeżeli są ok, to szuka się dalej. najczęściej dzieje się tak, jak są nieszczelności wydechu przed 2 sondą. wystarczy minimalne dossanie świeżego powietrza i druga sonda to wyłapie sugerując zużyty kat.
zanim zastosuje się tulejkę to ważne aby sprawdzić czy kat nie jest popękany i zatkany wylot. jak wkład kata jest cały a tylko zużyty można bezpiecznie "oszukajkę" założyć