Forum > Accent

[Accent X3] jak szybko odcinane jest paliwo po puszczeniu ga

<< < (2/2)

doman76:
coś dziwne masz te pomiary
70km/h 744obr/min 0.63l/h  <- Tu silnik powinien znacznie zwiększyć ilość paliwa  zpododu za niskich obrotów (powinien bronić się przez zgaśnięciem itd)
Ja bardziej obstawiam na błędy pomiatowe czy coś w tym stylu

Lookas:
hamuje sie zawsze nizszym biegiem zeby obroty wzrosly

vesoly:

--- Cytat: "doman76" ---coś dziwne masz te pomiary
70km/h 744obr/min 0.63l/h  <- Tu silnik powinien znacznie zwiększyć ilość paliwa  zpododu za niskich obrotów (powinien bronić się przez zgaśnięciem itd)
Ja bardziej obstawiam na błędy pomiatowe czy coś w tym stylu
--- Koniec cytatu ---


Nie będzie bronić się przez zgaśnięciem bo jest wciśnięte sprzęgło i silnik utrzymują swoją prędkość jałową na około 650obr/min (mój Accent takie ma właśnie obroty gdy już się silnik odpowiednio rozgrzeje)

Gdy silnik pracuje przez jakiś czas na biegu jałowym to wyniki są następujące:
640-660obr/min 0.47-0.52l/h

Też bym obstawiał błędy pomiarowe gdyby nie to, że dane są pobieranie z OBD2 z ECU.

Wyciągnąłem frament z logu, troszkę obrobiłem aby dało się to obejrzeć.
Specjalnie do testów pojechałem na niskim biegu i bardzo, jak na mnie, wysokich obrotach.
Jak widać jechałem prawie 70km/h na bardzo niskim biegu (obroty ponad 5000) i zdjąłem nogę z gazu przy 69km/h. Stan pedału gazu zmienił się z 56% do 0% i samochód zaczął zwalniać. Mimo niskiego biegu/wysokich obrotów i braku wciśnięcia pedału gazu spalanie chwilowe (l/hr) wynosiło grubo powyżej spodziewanego 0l/godzinę. Przecież powinien odciąć dopływ paliwo bo koła przez sprzęgło napędzają silnik. Miałem nadzieję, że odłączenie dopływu paliwa wystąpi w 1-2 sekundy pod zdjęciu nogi z gazu a tu nic. Kolejne pomiary są w odstępach 1 sekundowych więc poniżej jest 7 sekundowy fragment hamowania silnikiem.
Jak widać w tym przypadku ecodriving nie występuję i bardziej opłacalne będzie wciskanie sprzęgła - obroty wtedy spadną do 650obr/min, spalanie do 0.5l/h a samochód potoczy się dużo dalej. Dziwne ale prawdziwe.


--- Kod: ---
RPM          l/hr    l/100km  Throttle Position(%)  Speed (OBD)(km/h)

5291.75      7.29      11.04      56             69
5251         3.64       5.28       0             67
5016.5       4.03       6.01       0             65
4882         3.85       5.92       0             63
4716.75      3.56       5.65       0             60
3806         3.83       6.60       0             57
2718.25      3.37       5.91       0             56
1497.25      2.72       4.86       0             55


--- Koniec kodu ---


Czy ktoś ma ELM327 i może sprawdzić jak to u niego wygląda? Ja korzystam z programu Torque na Androida do zapisu danych do pliku.

tomek27:
W lantrze mam dodatkowy wyłącznik wtrysków (domowy system antykradzieżowy) i hamowanie silnikiem nie rożni się niczym w przypadku wyłączenia wtrysków ręcznie czy zrobi to komputer. Oczywiście chodzi o odczucia i czas mierzony miedzy poszczególnymi predkościami. Nie sprawdzałem tego na komputerze bo nie jest to chyba nawet w lantrze możliwe.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej