Forum > Accent
[Accent X3] jak szybko odcinane jest paliwo po puszczeniu ga
doman76:
coś dziwne masz te pomiary
70km/h 744obr/min 0.63l/h <- Tu silnik powinien znacznie zwiększyć ilość paliwa zpododu za niskich obrotów (powinien bronić się przez zgaśnięciem itd)
Ja bardziej obstawiam na błędy pomiatowe czy coś w tym stylu
Lookas:
hamuje sie zawsze nizszym biegiem zeby obroty wzrosly
vesoly:
--- Cytat: "doman76" ---coś dziwne masz te pomiary
70km/h 744obr/min 0.63l/h <- Tu silnik powinien znacznie zwiększyć ilość paliwa zpododu za niskich obrotów (powinien bronić się przez zgaśnięciem itd)
Ja bardziej obstawiam na błędy pomiatowe czy coś w tym stylu
--- Koniec cytatu ---
Nie będzie bronić się przez zgaśnięciem bo jest wciśnięte sprzęgło i silnik utrzymują swoją prędkość jałową na około 650obr/min (mój Accent takie ma właśnie obroty gdy już się silnik odpowiednio rozgrzeje)
Gdy silnik pracuje przez jakiś czas na biegu jałowym to wyniki są następujące:
640-660obr/min 0.47-0.52l/h
Też bym obstawiał błędy pomiarowe gdyby nie to, że dane są pobieranie z OBD2 z ECU.
Wyciągnąłem frament z logu, troszkę obrobiłem aby dało się to obejrzeć.
Specjalnie do testów pojechałem na niskim biegu i bardzo, jak na mnie, wysokich obrotach.
Jak widać jechałem prawie 70km/h na bardzo niskim biegu (obroty ponad 5000) i zdjąłem nogę z gazu przy 69km/h. Stan pedału gazu zmienił się z 56% do 0% i samochód zaczął zwalniać. Mimo niskiego biegu/wysokich obrotów i braku wciśnięcia pedału gazu spalanie chwilowe (l/hr) wynosiło grubo powyżej spodziewanego 0l/godzinę. Przecież powinien odciąć dopływ paliwo bo koła przez sprzęgło napędzają silnik. Miałem nadzieję, że odłączenie dopływu paliwa wystąpi w 1-2 sekundy pod zdjęciu nogi z gazu a tu nic. Kolejne pomiary są w odstępach 1 sekundowych więc poniżej jest 7 sekundowy fragment hamowania silnikiem.
Jak widać w tym przypadku ecodriving nie występuję i bardziej opłacalne będzie wciskanie sprzęgła - obroty wtedy spadną do 650obr/min, spalanie do 0.5l/h a samochód potoczy się dużo dalej. Dziwne ale prawdziwe.
--- Kod: ---
RPM l/hr l/100km Throttle Position(%) Speed (OBD)(km/h)
5291.75 7.29 11.04 56 69
5251 3.64 5.28 0 67
5016.5 4.03 6.01 0 65
4882 3.85 5.92 0 63
4716.75 3.56 5.65 0 60
3806 3.83 6.60 0 57
2718.25 3.37 5.91 0 56
1497.25 2.72 4.86 0 55
--- Koniec kodu ---
Czy ktoś ma ELM327 i może sprawdzić jak to u niego wygląda? Ja korzystam z programu Torque na Androida do zapisu danych do pliku.
tomek27:
W lantrze mam dodatkowy wyłącznik wtrysków (domowy system antykradzieżowy) i hamowanie silnikiem nie rożni się niczym w przypadku wyłączenia wtrysków ręcznie czy zrobi to komputer. Oczywiście chodzi o odczucia i czas mierzony miedzy poszczególnymi predkościami. Nie sprawdzałem tego na komputerze bo nie jest to chyba nawet w lantrze możliwe.
Nawigacja