Forum > Accent
[Accent X3] jak szybko odcinane jest paliwo po puszczeniu ga
pawelt:
Jak w temacie.
Czy po puszczeniu nogi z gazu przy szybszej jeździe i wyższych obrotach wtryski przestają od razu działać? (od razu tzn od razu - momentalnie, a nie po powiedzmy sekundzie :)). Czytałem, że w autach nowszych (po 2000r) wtryski przestają działać od razu.
Hyundai Accent 1.3 kat '98.
Złośnik:
Jak przestają działać ? Jak przestaną działać to silnik zgaśnie. Jak paliwo zostanie odcięte to silnik też zgaśnie. A z tego co wiem to w Accencie X3 nie ma system Start/Stop. Po puszczeniu nogi z pedału gazu zmienia się wychylenie czujnika położenia przepustnicy IPS i stąd idzie informacja o pozycji pedału gazu do ECU między innymi i jest uruchamiany silnik krokowy dawkujący powietrze poza przepustnicą w ilości wystarczającej dla pracy silnika na obrotach jałowych. Zmienia się praca wtrysków bo dawkują mniej ale nic nie jest odcinane. O jakimkolwiek odcinaniu możemy mówić w momencie hamowania silnikiem.
pawelt:
Tak, chodziło mi jak się jedzie przy wyższej prędkości i wyższych obrotach i jak wtedy puści się pedał gazu.
już poprawiam
Lookas:
u mnie wyglada to tak: zeby zaczelo sie hamowanie silnikiem musi byc min 2500 obr/min. i czas oczekiwania 1-2 s. i trwa do 2000-1800 obr/min. jezeli chce hamowac silnikiem ponizej 2500 to sie przynajmniej u mnie nie da. z mnila checia bym to przeregulowal bo nielezy mi to.
vesoly:
No to ja Ci zazdroszczę bo u mnie to niestety nie działa mimo, że samochód z 2007 roku :(
Dane pobieram z ODB2 przez ELM327 BT i wyniki są jak poniżej:
Przy nodze zdjętej z pedału gazu, pomiar co 1sekundę, spalanie chwilowe w przeliczeniu na godzinę:
49km/h 1902obr/min 1.30l/h
47km/h 1842obr/min 1.28l/h
46km/6 1778obr/min 1.24l/h
45km/h 1744obr/min 1.16l/h
a teraz większy fragment - najpierw noga z gazu z potem wciśnięte sprzęgło:
81km/h 2603obr/min 1.68l/h
81km/h 2538obr/min 1.57l/h
78km/h 2473obr/min 1.45l/h
76km/h 1401obr/min 0.92l/h <-wcisnąłem sprzęgło
75km/h 1171obr/min 0.81l/h
74km/h 1046obr/min 0.74l/h
73km/h 915obr/min 0.69l/h
72km/h 812obr/min 0.65l/h
70km/h 744obr/min 0.63l/h
a teraz ciekawostka - gdy jechalem bez gazu z wcisnietym sprzeglem spalanie wynosilo okolo 0.5l/h a obroty wynosily okolo 800/min. Gdy nagle sprzęglo puscilem i zaczalem hamowac silnikiem to obroty oczywiscie wzrosly ale spalanie tez i to wyraźnie.
Do tej pory wszyscy tlumaczyli mi, ze przy hamowaniu silnikiem nie jest pobierane paliwo. Jak widac jest pobierane mimo, że wcale nie ma takiej potrzeby :(
I caly ECOdriving poszedl sie ....
Albo oszczedzamy wciskając sprzeglo i jedziemy na luzie albo hamujemy silnikiem co jest bezpieczniejsze z punktu widzenia mozliwosci naglej reakcji na zmiane sytuacji drogowej ale spalamy paliwo podczas takiego hamowania.
W razie potrzeby moge podac wiecej danych.
Silnik benzynowy 1.4 97KM
Nawigacja
[#] Następna strona