Forum > Santa Fe SM
Santa Fe SM, czy diesel do dla mnie dobry wybór?
WookieWroc:
Witam, planuję zmianę auta na jakiegoś suva, od zawsze podoba mi się Santa Fe I więc postanowiłem że dowiem się czegoś konkretniejszego o niej. Będe użytkował ją 80% w mieście i 20% w trasie. Dlatego też musi mieć automat, co do silnika nie wiem, czytałem że 2.0 CRDi nie ma DPF ale ma inne problemy eksploatacyjne inna sprawa to benzyny, które dużo palą i raczej musza mieć LPG jak ktoś nie chce zbankrutować no ale widziałem na forum że z LPG też różnie jest... możecie mi doradzić co najlepsze będzie ? no i czy coś do 20 tysięcy znajdę, coś zadbanego z jakimś tam wyposażeniem. Dziękuję z góry za pomoc.
lucasy:
We Wrocławiu to się podobno ostatnio więcej stoi w korku niż jedzie :). Z doświadczenia z silnikiem 2,4 z LPG i jazdy po Łodzi(źle sie po tym mieście jeździ) mogę powiedzieć, że spalanie zależnie od sezonu (wakacyjny=mniej korków, zima - dużo więcej) utrzymuje się w granicach 12-16l gazu na 100km. Na trasie to ok 10 litrów.
Nie wiem jak byłoby z dieslem.
W moim przypadku z LPG nie mam żadnego problemu, instalacja od dwóch lat, zrobione 65000 km, serwis co 10000 mniej więcej. Ważne by montaż zlecić porządnej firmie i nie oszczędzać na tym.
Z drugiej strony, gdybym miał używać auta w takich proporcjach jak Ty to nie brałbym SUVa tylko raczej coś mniejszego , zwinniejszego i tańszego w eksploatacji.
marunio:
Witam.
Osobiście wybrałby benzynę, miałem 2.4 i trochę było mało mocy, teraz jeżdżę 2.7 i jest ok no i ten dźwięk silnika.... Spalanie może trochę spore ale LPG nie sprawia najmniejszych problemów.
Alonzo_:
Dizel w takim użytkowaniu w automacie tez spali pewnie 8-10 l/100km.
Jak tam nie ma DPFa to obojetnie co wybierzesz wg mnie. Kwestia co wolisz/co znajdziesz.
WookieWroc:
Po kolei :
- tak, teraz we Wrocławiu więcej się stoi niż jedzie, dlatego automat musi być
- chcę wyższe auto, obecnie mam niskie i drżę o każdy krawężnik
- silniki 2.4 wychodziły z automatem ?
- jak mam brać coś bliżej 3 litówki w benzynie to wolę diesla 2.0 tymbardziej że nie ma dwumasy i dpf. Miałem Subaru 3 litrowe i tam jak nie UPG to inne pierdoły bo duży silnik i moc
- Rozumiem że ogólnie czy to diesel czy 2.4 auto łatwe w naprawie i nie ma jakiś problemów które rujnują portfel?
Nawigacja
[#] Następna strona