Autor Wątek: [Santa Fe CM] 2.2 crdi 150km - Stuki w silniku.  (Przeczytany 5128 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lukasz.Story

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
[Santa Fe CM] 2.2 crdi 150km - Stuki w silniku.
« dnia: 15 Sierpień 2018, 09:51:12 »
Witam . Zakupilem po taniości hyundaia santa fe z silnikiem 2.2crdi .  Silnik stuka rytmicznie... Na zimnym silniku i wolnych obrotach stuki są bardzo mało słyszalne. Wraz z rozgrzaniem silnika stuki są coraz większe tak ,że stuka i na wolnych i podczas jazdy. Jak odpuści się pedał gazu podczas jazdy to stuki po kilku sekundach ustają. Najwięcej stuka pod wiekszym obciazeniem np przy jeździe na wysokim biegu i nieskiej predkosci. Wymienilem panewki korbowodowe i dalej to samo. Co moze byc?

EDIT : dzwięk najbardziej jest szłyszalny od strony kabiny . Wrzucam filmik stuków z zewnątrz .


Offline tomspeed

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 37
[Santa Fe CM] 2.2 crdi 150km - Stuki w silniku.
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Sierpień 2018, 13:59:17 »
ja bym sprawdzil uszczelki pod wtryskami, tzn wymienil. koszt znikomy, a stukanie moze zniknac

Offline Lukasz.Story

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
[Santa Fe CM] 2.2 crdi 150km - Stuki w silniku.
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Wrzesień 2018, 20:24:37 »
Trafiłem do mechanika , który wcześniej robił ten samochód kiedy ten był jeszcze w rekach poprzednich właścicieli. Wg niego nie ma smarowania na szklankach. Szklanki kilka miesiecy temu wymienił została wg niego albo pompa oleju która moze dawać zbyt małe ciśnienie lub ostatecznie przytkane kanały olejowe. Podobnież poprzedni właściciele ( notabene moi znajomi) niezbyt czesto wymieniali olej. Na dalsze inwestycje się juz nie zdecydowali. Co o tym myśliscie? Inni mechanicy też mówią ,że to ewidentnie albo wtryskiwacze albo zawory. Wtryskiwacze były już kiedys tez podobno sprawdzane.

Offline balinmar

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Stuki w silniku
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Wrzesień 2018, 08:49:50 »
Witam
Miałem podobnie plus duże drgania całego nadwozia.
Bylem u kilku mechaników i tak diagnozowali:
poduszka skrzyni biegow
zatarte wszystke końcówki wtryskow
i wiele innych przypadłosci
Trafiłem w końcu na mądrego mechanika
Sprawdził podłączył weżyli sprawdził przelewy i co się okazało - winna końcówka 1 wtryskiwacza koszt 250 pln + 250 robocizna i wsxysto jak ręką odjął

Offline Lukasz.Story

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
[Santa Fe CM] 2.2 crdi 150km - Stuki w silniku.
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Październik 2018, 14:48:07 »
Panowie. Problem z moim stukajacym 2.2crdi trwa nadal. Zostały zmienione panewki , pompa oleju, popychacze, wałek rozrządu, dźwigienki zaworowe... Zostały wtryskiwacze?  Dodam ,że silnik klekocze tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku , na wolnych obrotach lub przy przyspieszaniu lub pod obciążeniem . Gdy odpuszcze podczas jazdy pedał gazu stukanie ustaje. Mogą to być wtryskiwacze? Mogą hałasować zależnie od temperatury silnika? Dodam również ,że na rozgrzanym jak cofam na samym sprzęgle,lub podjeżdżam do przodu to samochód dostaje takiego "kopa" jak bym przejeżdżał po kamieniu.

Offline Lukasz.Story

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
[Santa Fe CM] 2.2 crdi 150km - Stuki w silniku.
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Październik 2018, 16:35:58 »
Witam .Wtryski sprawdzone - nie ma się do czego przyczepić. Więc trzeba zwalać głowice .. :(

Offline lukaszpiast

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 93
[Santa Fe CM] 2.2 crdi 150km - Stuki w silniku.
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Październik 2018, 08:47:55 »
A sprawdzałeś koło dwu masowe ?  Bp to mi przypomina właśnie kolo dwu masowe rozpadające się..

Offline Lukasz.Story

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
[Santa Fe CM] 2.2 crdi 150km - Stuki w silniku.
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Listopad 2018, 09:03:47 »
Witam .Problem trwa nadal.. co ciekawe bez zapłonu nic nie klekocze tzn. jak np podczas jazdy bez wysprzęglania przekrece kluczyk to w ułamek sekundy przestaje stukać, odwrotnie jest jak ten kluczyk ponownie włącze to w ułamek sekundy stuk powraca. Przeskoczony rozrząd ? Coś z układem wtryskowym? Dodam że dziś (-6*C ) nie mogłem odpalic samochodu. Po zaprzestaniu próby odpalenia z wydechów przez około 2 minuty z rur unosił się dymek. Wczoraj było podobnie, jednak po którejś tam próbie auto udało mi się odpalić i auto puściło chamrę dymu i silnik chodził przez chwile inaczej  - ten klekot nie był słyszalny albo mi się wydawalo .Może być to wszystko powiązane?
w załączniku stuki wewnątrz kabiny.

Offline Przemas

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
[Santa Fe CM] 2.2 crdi 150km - Stuki w silniku.
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Listopad 2018, 10:40:34 »
U mnie zaczęło stukać po zmianie oleju z Xado atomic 5W30 na którym zawsze jeżdziłem na Liqui Moly 5W30 który tak zachwalają. Teraz wrócę z powrotem do Xado którym zalewam od paru lat wszystkie auta. Wspomnę że puka na początku pod obciążeniem silnika potem w miarę rozgrzewania zanika.

Offline Lukasz.Story

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
[Santa Fe CM] 2.2 crdi 150km - Stuki w silniku.
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Grudzień 2018, 16:08:03 »
Ciekawostka : zapałem puszkę motodoktora i... Nie zmieniło się zupełnie nic. Dodatkowo badanie "stetoskopem" jako źródło stuków wykazuje na metalowa rurkę drugiego wtrysku , stuki czuc i słychać na moim "stetoskopie"

Offline Przemas

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
[Santa Fe CM] 2.2 crdi 150km - Stuki w silniku.
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Grudzień 2018, 14:30:55 »
U mnie wcześniej waliło jak młotkiem. Po próbie przelewowej dwa wtryski kulały, wymieniłem wszystkie na regenerowane. Teraz jest spokój  koszt niestety 2200zł. przebieg 195 tyś. potwierdzony. Niestety diesle przy przebiegu rzędu 200tyś. domagają się już wymiany końcówek przy naszych paliwach.