Autor Wątek: Hultaj po mapie silnika.  (Przeczytany 2422 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline djrexy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
Hultaj po mapie silnika.
« dnia: 12 Sierpień 2018, 15:07:52 »
Korzystając z okazji pobytu w PL. Postanowiłem podkręcić delikatnie silnik w naszym hultaju. Oto wynik:

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
Hultaj po mapie silnika.
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Sierpień 2018, 21:27:59 »
Jaki skok Nm masz na 340.. Miałeś ile koni w serii?? 115?? to manual jest??

Jak ci teraz pali po chipsach?? Ile cię kosztowały...

Masz DPF czy bez niego jeździsz?? po drogach ukmasz znim jakieś problemy??

Zadowolony z auta?

PS. Też z uk jestem.:) obecnie mam i30 ale chyba sobie i40 kupię albo peugeota 508:)

Offline djrexy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
Hultaj po mapie silnika.
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Sierpień 2018, 10:03:10 »
W serii miałem 121 powinno być 115( masz wszystko na screenach). Pali tak samo, dpf nie wyłączałem ze względu że od 2019 będzie wykrywalne jego wyłączenie podczas MOT(przeglądu). Za mape zapłaciłem 900 pln. Auto zupełnie inne teraz. Nie muszę brać tak dużej poprawki podczas wyprzedzania. Niebawem wracam do UK to podzielę się spostrzeżeniami dotyczącymi spalania na trasie.

Offline pudzian3

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
Hultaj po mapie silnika.
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Sierpień 2018, 11:42:57 »
a nie dalo sie go bardziej podkrecic z zostawionym dpfem?? pytam bo mam silnik 136 konny w serii (niby) i sie zastanawiam sam nad tym. tylko dla tych 16KM nie wydaje mi sie zeby bylo warto. swoja droga jakie miales spalanie do pl?? i przy jakich predkosciach??
pozdro

Offline djrexy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
Hultaj po mapie silnika.
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Sierpień 2018, 20:14:55 »
Można było podkręcić nawet do 180 ale pan tuner zaproponował nie obciążać silnika i dlatego mój wybór padł na 150 i 80nm. Myślę że to rozsądna wartość. Co do spalania na trasie to przy prędkości średnio 130-140 spalanie mialem na 6 l/100km

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
Hultaj po mapie silnika.
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Sierpień 2018, 20:36:22 »
I tak bardziej liczą się Nm.. a wzrost o 80Nm jest niezłym wynikiem..
A uwierz mi bez dpf przeglądy w uk przejdziesz tak jak z... Oni sprawdzają tylko % zadymienia.. A nie zastanawiałbyś się czy oleju nie przyrosło itp..

A spalanie jeżdżąc po uk ile miałeś?? Niby te 115 były oszczędniejsze od 136.. A swoją drogą ponad 120koni w seri to ładny wynik. Silnik musi zdrowy być


tu masz link kia optima 1.7 crdi 136 koni po chipie na 170KM i 390Nm
optima tuning 170km 390Nm

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 343
Hultaj po mapie silnika.
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Sierpień 2018, 21:39:42 »
ja robiłem mapę i mam wersję 136 km. Z hamowni wyszło 128 km. Uzyskano 168km i 372Nm ,ale jak bym się uparł do dało by więcej. Usunąłem dpf ,żeby go nic nie ograniczało. Różnica jest dużą.

Co do wersji 115 km. To każdej z hamowni wychodziło trochę powyżej 120km z tego co ludzie na forum pisali. Wiec wydaje mi się, że kupując 136km to płaciliśmy tylko za liczbę w papierach ;(

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
Hultaj po mapie silnika.
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Sierpień 2018, 21:41:54 »
a zaczął ci lekko dymić bez dpf??

Ogółem zasada jest prosta na sprawdzenie dpf.. jak go nie masz to zawsze będą sadze w wydechu..

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 343
Hultaj po mapie silnika.
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Sierpień 2018, 21:45:23 »
na hamowni jak patrzyłem na wydech to tylko lekko czarny dymek zauważyłem w górnych zakresach jak go żyłowali. Jak teraz jeżdżę nic nie widzę.  Nawet rura wydechowa jest w takim samym stanie jak przedtem. Jak masz zdrowy silnik to nie będzie dymił.

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
Hultaj po mapie silnika.
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Sierpień 2018, 21:49:14 »
a jak w automacie ci się po tuningu jeździ?
konwerter znosi taki moment?
ja mając e60 3.0d w automacie po chipe czułem róznice w pracy skrzyni.. ale tam miałem 600Nm max co skrzynia mogła znieśc..

ktoś z 1.7 crdi zrobił nawet 185koni. imponujące.

i40 184koni

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
Hultaj po mapie silnika.
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Sierpień 2018, 09:41:02 »
Cytat: "kacluk1987"
a jak w automacie ci się po tuningu jeździ?
konwerter znosi taki moment?
ja mając e60 3.0d w automacie po chipe czułem róznice w pracy skrzyni.. ale tam miałem 600Nm max co skrzynia mogła znieśc..

ktoś z 1.7 crdi zrobił nawet 185koni. imponujące.

i40 184koni

bez problemu pod warunkiem ze nie ma dpf. Mój miał przy pierwszym hamowaniu 180 koni bez żadnego problemu .

[ Dodano: 2018-08-16, 09:45 ]
Cytat: "djrexy"
Można było podkręcić nawet do 180 ale pan tuner zaproponował nie obciążać silnika i dlatego mój wybór padł na 150 i 80nm. Myślę że to rozsądna wartość. Co do spalania na trasie to przy prędkości średnio 130-140 spalanie mialem na 6 l/100km

No nie. 180 z dpf to za dużo i nie obciąża to silnika a dpf  tudzież ewentualnie sprzęgło .  DPF by zwariował i dopalał non stop . Ja z dpf mam dokręcone do 156 koni i wartość 160 koni z dpf jest sprawdzona wielokrotnie . Wszystko co powyżej to ryzyko .

[ Dodano: 2018-08-16, 09:46 ]
Cytat: "kacluk1987"
I tak bardziej liczą się Nm.. a wzrost o 80Nm jest niezłym wynikiem..
A uwierz mi bez dpf przeglądy w uk przejdziesz tak jak z... Oni sprawdzają tylko % zadymienia.. A nie zastanawiałbyś się czy oleju nie przyrosło itp..

A spalanie jeżdżąc po uk ile miałeś?? Niby te 115 były oszczędniejsze od 136.. A swoją drogą ponad 120koni w seri to ładny wynik. Silnik musi zdrowy być


tu masz link kia optima 1.7 crdi 136 koni po chipie na 170KM i 390Nm
optima tuning 170km 390Nm

Moja 115 konna wersja w serii miała 128 koni

Offline djrexy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
Hultaj po mapie silnika.
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Sierpień 2018, 14:53:33 »
Jak pisałem wcześniej, Pan tuner proponował mniejszą wartość aby nie obciążać silnika więc się zgodziłem. Różnica przed a po jest wyraźnie odczuwalna, zwłaszcza przy wyprzedzaniu. Poniżej filmik z przebiegu tuningu na hamowni.