Warto pamiętać żeby nie mylić akumulatorow AGM z żelowymi, jednak są to zupełnie odmienne konstrukcje. Akumulator AGM jest cały czas akumulatorem z płynnym elektrolitem uwięzionym w matach szklanych.
Ze względu na zamknięta konstrukcje (tak jak w akumulatorach typu GEL) i wykorzystanie rekombinacji gazów nie jest potrzebny dostęp do elektrolitu. Jednak wysokie temperatury mogą doprowadzić do odparowania wody powstającej w elektrolicie i finalnie uszkodzeniu akumulatora. Dlatego nie zaleca się zmiany akumulatorów "klasycznych" na agm w autach starszych gdzie akumulator jest w komorze silnika poniekąd na wierzchu i jest narażony na wysokie temperatury. Natomiast jezeli producent samochodu przewidział miajce na akumulator AGM w komorze silnika to trzeba przyjąć, że wiedzial co robi i zastosował odpowiednią izolacje termiczna aby chronić akumulator przez nadniernym rozgrzaniem.
W moim hultaju AGM siedzi od nowości już ponad 5 lat, auto ma przejechane ok 37 tys. km i nie ma z nim najmniejszych problemów. W grudniu byłem na przeglądzie po 5 latach, ASO stan akumulatora oceniło na bardzo dobry. W styczniu auto stało nieruszane przez 17 dni i pomimo wieku akumulatora nie było najmniejszego problemu z rozruchem.
Ponadto auta z systemami start-stop posiadają elektronikę monitorująca stan akumulatora i dbającą o jego kondycję. Dlatego często przy wymianie akumulatora AGM powinno się poinformować sterowniki auta o wymianie aku na nowy. W hyundai'ach nie jest wymagane podpięcie auta pod komputer, a pozostawialenie nie odpalonego auta z nowym akumulatorem na ok 4 godziny w celu jego zaadaptowania. Przynajmniej tak wskazuję instrukcja do mojego i30 GD.