Autor Wątek: Kompletny brak mocy  (Przeczytany 2355 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacobs2

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Kompletny brak mocy
« dnia: 25 Lipiec 2018, 01:41:30 »
Niestety, tyle chwaliłem i stało się.
Dzisiaj na trasie w trakcie powrotu z wakacji auto nagle straciło moc. Pedał do dechy i nic. Wchodzi automatycznie na wyższe obroty ale nie czuć kopa. Przyspiesza bardzo powoli. Ciągnął maksymalnie 150km/h.
Dodam, że tego dnia zrobiłem nim około 600 km bez żadnego problemu.
Tankowałem na orlenie zwykły diesel (nowa stacja ale zawsze tankuje na orlenie).
Ktoś ma jakąś diagnozę? Nie wyświetla się żaden błąd i tego się obawiam ...

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Kompletny brak mocy
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Lipiec 2018, 05:35:15 »
Nie strasz tą nową efectą :) Skusiłem się i wyjechałem prawie caly bak :)
Co do braku mocy, to obroty ma normalnie natomiast prędkość nie adekwatna do obrotów? Brak mocy to zazwyczaj zatkane sitko w baku (czyli jednak paliwo) lub filtr paliwa. Zazwyczaj żadnej kontrolki. Ale obroty wtedy to chyba maks 3 tys

Offline Jacobs2

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Kompletny brak mocy
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Lipiec 2018, 07:38:16 »
Obroty normalne, jednak nie więcej niż 3 tysiące. Praktycznie zero przyspieszenia a pod lekką górkę to już nawet zwalniał ... Zaleje dzisiaj znowu tej efekty ale na sprawdzonej stacji orlen i zobaczę, może faktycznie coś z filtrem. Problem pojawił się chwilę przed lub na rezerwie ...nie pamiętam bo byłem zszokowany ...

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
Kompletny brak mocy
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Lipiec 2018, 07:53:51 »
w tym sitku w zbiorniku to potrafi być taki syf ze bania mała. Zacznij od tego zanim zatankujesz .

Offline Nabuknedasar

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 100
Kompletny brak mocy
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Lipiec 2018, 08:44:58 »
Po pierwsze sitko w baku. Ale sprawdź też - na zimnym- czy Ci się  kierownica turbo przypadkiem nie zawiesiła

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
Kompletny brak mocy
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Lipiec 2018, 10:17:17 »
Cytat: "waszek_rmc"
Nie strasz tą nową efectą :) Skusiłem się i wyjechałem prawie caly bak :)
Co do braku mocy, to obroty ma normalnie natomiast prędkość nie adekwatna do obrotów? Brak mocy to zazwyczaj zatkane sitko w baku (czyli jednak paliwo) lub filtr paliwa. Zazwyczaj żadnej kontrolki. Ale obroty wtedy to chyba maks 3 tys

a co do paliwa. Taka ciekawostka . Zauważyłem  ze podobnych warunkach moja i40 pali w trybie miejskim odpowiednio :
na paliwie zwykłym z BP        :6,1
na paliwie zwykłym z Orlenu  : 6,8
na paliwie zwykłym z shella   : 6,7

Offline Jacobs2

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Kompletny brak mocy
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Lipiec 2018, 16:26:31 »
Nic nie zrobilem ... wszystko wróciło do normy rano. Moc była nawet na rezerwie lipnego jak się wydawało paliwa. Dolałem na sprawdzonej stacji. Wszystko gra aż miło, zrobiłem około 120km i nadal jest ok. Nie wiem co mogło być przyczyną. Trochę się obawiam powtórki zwlaszcza gdybym wyprzedzał. Czytałam, ze czasami turbina się po prostu wiesza ...
Pogadam z moim sprawdzonym mechanikiem jak wróci z urlopu i dam znać gdyby ktoś był zainteresowany.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 343
Kompletny brak mocy
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Lipiec 2018, 20:43:50 »
ja tak miałem z toyotą corolla 1.4 d4d. Zaczęła mi ginąć moc w najmniej oczekiwanym momencie. Okazał się filtr paliwa. Zatankowałem jakieś lipne paliwo i przytykało filtr jakieś paproki. Wymień filtr bo to na 90% to. A jak ci spadnie moc w czasie wyprzedzania to może być nie ciekawie.

Venom podaj jeszcze jaką zawartość bio mają to co zatankowałeś. A tego nikt ci nie powie ;)  to tego gdzie tankujesz? W łódzkim prawie wszystkie stacje biorą paliwo z Koluszek. Jak  koło Kutna to może być z Płocka. Baza jest taka sama, różnice są w dodatkach które są w ppm no i zawartości bio w %. No i dochodzi kręcenie baboli przez właścicieli stacji ( nie ważny szyld )