Z tym porówniem do 1,6 tdi to chyba troszke nietrafione.
Nie miałem co prawda tego konkretnego silnika ale mialem OII w podobnej mocy ale w 1,9 TDI czyli 105 KM z czasem podkręcone do 140KM. Mam 1,7 136 KM i takie porównanie wg mnie to lekkie naduzycie ;-) . Chyba ze postawimy zawirusowane 1,6 tdi.....
Generalnie powiem tak skoda sie lepiej prowadziła, miała lepszy układ kierowniczy i była liftbackiem .....to wszystko z plusów. Co w OIII już takie fajne nie jest bo ta dostała elektryczny układ kierowniczy.
Niezniszczalne TDI krajowe z papierami - przy 170 tkm musiałem zrobić remont góry silnika, tylne nadkola pordzewiały z obu stron. W 5/6 letnim aucie. To tak z grubsza. Oczywiście to sa "cechy tego produktu " - bo TTTM - w skodzie z silnikiem BXE, ciesze się że uciekłem z nią zanim korbe wystawiła (co tez jest cechą tego produktu).
I jak kolega wyzej pisał. Autostradowe 140 to w srodku jak w starym traktorze.
1,6 ma CR to jest cichsze ale chyba ma 5 biegów tylko także szału nie zrobi.
Znowu żeby porównywać 2.0 tdi z 1,7 crdi to też niebardzo bo tu by musiał stanąć do testu 2.0 crdi...którego w i40 nie ma :-/ . Takze akurat silnikowo w dizlu mocniejszym tak dokońca uczciwie trudno i40 z czymkolwiek porównać z popularnych autek konkurentów.
Z tym, że o ile w sprincie do setki i40 przegra na metry tak w elastyczności na 3/4/5 biegu wg dostępnych danych objeżdza niejednego konkurenta w dizlu 2.0 i mocy ok 140 km. I to mi się w tym silniku na codzień bardzo podoba.
A co do wad to każde auto coś "ma za uszami" i nie tylko w hyundaiu zdarza się że silnik padnie czy rdza się pojawi przy szybie.
Nie ma aut idealnych.