Autor Wątek: czy i40 1.7crdi 141 z 2016roku ma lamkę informującą o wypala  (Przeczytany 2367 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
Witam, jak w temacie, waham się nad zakupem auta pomiędzy octavią 2.0 a i40. i o ile vw ma ikonkę która powiadamia o chęci wypalenia filtra to nie jestem pewien jak sprawa wygląda w i40.. Na forum ludzie piszą że nie ma nic takiego. A przerywając procedurę może dojść do rozrzedzenia oleju.

Instrukcja mówi o pojawieniu się lamki jeśli dużo jeździmy po mieście.

czy mógłby ktoś mi tą informację potwierdzić??


z góry dziękuję za pomoc..

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
czy i40 1.7crdi 141 z 2016roku ma lamkę informującą o wypalaniu dpf?
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Lipiec 2018, 05:30:15 »
Niestety, żaden model Hyundai nie ma jednoznacznej informacji o tym, że wypala się DPF lub, że za chwile rozpocznie... Trzeba trochę obserwować i można sie tego nauczyć, nie potrzeba mieć żadnych „narzędzi diagnostycznych”.

Offline Jacek72

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
czy i40 1.7crdi 141 z 2016roku ma lamkę informującą o wypalaniu dpf?
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Lipiec 2018, 05:42:49 »
Skoda faktycznie ma lampkę,tylko ona nie informuje ze filtr dpf się wypala. Miałem octavie IIFL 2.0 TDI tyle ze RS. Lampka nigdy podczas wypalania się nie zapaliła. Tez trzeba nauczyć się auta żeby wiedzieć kiedy dpf się wypala.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 343
czy i40 1.7crdi 141 z 2016roku ma lamkę informującą o wypalaniu dpf?
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Lipiec 2018, 21:36:31 »
Ja jeżdżę i40 a służbowo Octavią. Pod każdym względem i40. Octavię to nie już te co kiedyś. Wszystko jest na plus w i40. W skodzie nie ma info o DPF. To dwa odrębne segmenty.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
czy i40 1.7crdi 141 z 2016roku ma lamkę informującą o wypalaniu dpf?
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Lipiec 2018, 10:17:03 »
DPF ( czyli filtr w formie suchej) wg mnie w założeniu konstrukcyjnym miał być  i jest zmorą kierowców z czasem a dla przemysłu mozliwością dorobienia sobie dodatkowej kasy. Założenia zostały zrealizowane. Także w tej sytuacji wielu producentów solidarnie zrobiło wszystko żebyśmy jak najmniej o tym procesie wiedzieli , dzięki czemu szybciej wykańczamy filtry.
W wielu autach kontrolka filtra zapala się gdy jest  już za późno i w zasadzie informuje ona wtedy tylko o tym że musimy np jechać na serwisowe wypalanie.
To zmowa jest a skoro tak to na maxa pochowane wszystko przed kierowcy oczami.
Bo gdyby tak nie było to wszystkie auta z dpfami  miałyby w kompie opcje podglądu na poziom zapełnienia filtra popiołem, sadzą i na bieżaco informacje podawana kierowcy o wypalaniu. Bo to nie jest kosmiczna technologia.
Także kolego pytaj dokładnie o każde auto które Cię interesuje , jak tu robisz, bo potem mozesz się po zakupie zdziwić.

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
czy i40 1.7crdi 141 z 2016roku ma lamkę informującą o wypalaniu dpf?
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Lipiec 2018, 22:36:08 »
Cytat: "Jacek72"
Miałem octavie IIFL 2.0 TDI tyle ze RS.


Jacek i z octavi się przesiadłeś na i40?? a nie brakuje ci mocy?? 141 czy 136 koni to można porwnać z 1.6tdi.

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.. Problem polega na tym że mieszkam w UK i muszę mieć automat- żona nie chce tam jeździć manualem, ma problem na rondach z biegami i kierunkami:). Więc rozglądam się za kombi: i40 automat octavia DSG lub ostatecznie leon st fr dsg.. nie powiem i40 mi się najbardziej podoba. mogę kupić od dealera hyundaia za 11500funtów z 2015roku z przebiegiem 23tyś mil.. obawiam się tylko tego dpf.. w automacie nie ma objawów wypalania.. nie widać po spalaniu jak to idzie..

faktycznie gdyby producenci chcieli nam ułatwić lampka powinna być w momencie wypalania żebyśmy wiedzieli iż nie można auta gasić..
co prawda w insigni można diodę przy lusterku zrobić zeby wiedzieć kiedy się wypala..
ciekawe czy i40 tak można

Offline Jacek72

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
czy i40 1.7crdi 141 z 2016roku ma lamkę informującą o wypalaniu dpf?
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Lipiec 2018, 06:17:06 »
Niestety mocy mi brakuje. Bardzo odczuwalne jest to podczas ruszania. Hyundai ma dużą turbo dziurę i trzeba go wyżej kręcić. Skoda była przy tej mocy bardzo zrywna. Nawet z niskich obrotów jadąc na drugim biegu,bez problemu zrywała przyczepność. W czasie jazdy przy większych szybkościach i 40 mimo niedużego silnika juz całkiem nieźle sobie radzi.  Octavia i Hyundai to dwa różne samochody. I40  klasa bardziej odpowiada Škodzie superb . Hyundai jest dużo większy od octavii zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Skoda ma dużo twardsze zawieszenie,przynajmniej w wersji RS. Hyundai znowu jest cichszy zarówno przy niższych jak i wyższych prędkościach.  Ogólnie wizualnie i40 jest ladniejszy,bardziej limuzynowaty. Ale jest to moje subiektywne odczucie. Skoda jest taka niemiecka ..taka trochę toporna,ale na pewno bardzo solidna. Pojezdzilem oboma autami i chętnie jezdzilbym i 40 z silnikiem ze 170 konnej skody.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
czy i40 1.7crdi 141 z 2016roku ma lamkę informującą o wypalaniu dpf?
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Lipiec 2018, 10:05:36 »
Z tym porówniem do 1,6 tdi to chyba troszke nietrafione.
Nie miałem co prawda tego konkretnego silnika ale mialem OII w podobnej mocy ale w 1,9 TDI czyli 105 KM z czasem podkręcone do 140KM. Mam 1,7 136 KM i takie porównanie wg mnie to lekkie naduzycie  ;-) . Chyba ze postawimy zawirusowane 1,6 tdi.....
Generalnie powiem tak skoda sie lepiej prowadziła, miała lepszy układ kierowniczy i była liftbackiem .....to wszystko z plusów. Co w OIII już takie fajne nie jest bo ta dostała elektryczny układ kierowniczy.
Niezniszczalne TDI krajowe z papierami - przy 170 tkm musiałem zrobić remont góry silnika, tylne nadkola pordzewiały z obu stron. W 5/6 letnim aucie. To tak z grubsza. Oczywiście to sa "cechy tego produktu " - bo TTTM  -  w skodzie z silnikiem BXE, ciesze się że uciekłem z nią zanim korbe wystawiła (co tez jest cechą tego produktu).
I jak kolega wyzej pisał. Autostradowe 140 to w srodku jak w starym traktorze.
1,6 ma CR  to jest cichsze ale chyba ma 5 biegów tylko także szału nie zrobi.
Znowu żeby porównywać 2.0 tdi z 1,7 crdi to też niebardzo bo tu by musiał stanąć do testu 2.0 crdi...którego w i40 nie ma :-/ . Takze akurat silnikowo  w dizlu mocniejszym tak dokońca uczciwie trudno i40 z czymkolwiek porównać z popularnych autek konkurentów.
Z tym, że o ile w sprincie do setki i40 przegra na metry tak w elastyczności na 3/4/5 biegu  wg dostępnych danych objeżdza niejednego konkurenta w dizlu 2.0 i mocy ok 140 km. I to mi się w tym silniku na codzień bardzo podoba.
A co do wad  to każde auto coś "ma za uszami" i nie tylko w hyundaiu zdarza się że silnik padnie czy rdza się pojawi przy szybie.
Nie ma aut idealnych.

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
czy i40 1.7crdi 141 z 2016roku ma lamkę informującą o wypalaniu dpf?
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Lipiec 2018, 16:38:01 »
tu masz racje.. Miałem w uk bmw z legendarnym silnikiem 3.0d m57 podobno niezniszczalny a padła mi głowica w nim:) koszty nie mówię nawet jakie były:)

 a porównałem 1.7 crdi do 1.6 gdyż jechałem O3 z 1.6tdi dsg 7 biegów i odczucia z jazdy były porównywalne do i40 z dwusprzęgłowym dct. Wydaje mi się że do 100km/h się rozpędzają podobnie. do jazdy wybrałem 1.6dsg bo to podobne skrzynie biegów suche sprzęgła mają.. ciekawe tylko jak wytrzymała bedzie ta z i40.. bo dsg7 to porażka podobno.

Ogółem i40 ma na plus wygląd i wyposażenie. Natomiast 2.0tdi jest sporo zrywniejszy ze startu..  też miałem okazję się nim przejechać.

A czy któryś z szanownych kolegów ma i40 dct i mógłby powiedzieć jak spalanie w mieście wygląda?? Niestety ale w uk kupno benzyny i40 to trzeba mieć szczęście tylko kilka sztuk znalazłem