Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z  (Przeczytany 24568 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Marzec 2012, 00:26:25 »
Informuj koniecznie jak poszlo.

Jak Ci chca olej zmienic to czemu nie, po dotarciu akurat bedzie jak znalazl  :->

Ale niech Ci skrzyni nie rozbieraja bo juz tak jak w indiach nie zloza  ;-)

ZacnyRycerz

  • Gość
[i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Marzec 2012, 11:24:18 »
Na zakonczenie powiem taka ciekawostke.
Zakatowałem trzy skrzynie biegów w życiu, Vectra A, Astra B, i Golf III.
Dwie padły po roku, jedna po miesiącu.
We wszystkich trzech wsteczny i reszta biegów wchodziły "same".
Od 6 lat jeżdżę azjatami, wsteczny zgrzyta w każdym, a jedyne co wymieniam to zawiecha i oliwa w silniku.
WIec juz chyba rozumiecie dla czego uwielbiam ten zgrzytajacy wsteczny?  ;-)
A przy moim stylu jazdy, testy w Top Gear, to jak zabawa z 16letnia dziewica na pierwszej randce  :mrgreen:

Kam-mil

  • Gość
[i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Marzec 2012, 14:40:25 »
Ja ze wstecznym nie mam najmniejszych problemów. Za to 1 nie zawsze chce wejść, nie pomaga ani podwójne, ani potrójne sprzęgło.
Redukacja z 2 na 1 w czasie jazdy jest właściwie niemożliwa, jak w 126p, trzeba całkiem się zatrzymać. Na szczęście z 2 też rusza i przy 1200 obrotów też jedzie.
Zauwazyłem też, że biegi trudniej wchodzą jak silnik jest zimny, po zimnej nocy. Może po prostu olej w skrzyni jest za gęsty? Turasy nie przewidzieli, że i20 będzie eksploatowany w temperaturach niższych od 0?

To, że plastiki we wnętrzu i20 będą skrzypieć i trzeszczeć to widać już w salonie, nie trzeba nawet jazdy próbnej. O ile plastik na desce rozdzielczej sprawia dobre wrażenie to plastik na słupkach, boczkach drzwi i boczkach bagażnika to najpoważniejsza z nielicznych wad i20. W Felici miałem w tym miejscach tkaninę, czemu w i20 nie mogli tak zrobić?

PS. Oczywiście w ASO stwierdzili, że skrzynia jest w jak najlepszym porządku, a redukcja zawsze jest trudniejsza.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
« Odpowiedź #18 dnia: 20 Marzec 2012, 15:36:19 »
Z jedynka tez nie raz mialem problemy w wielu samochodach ale Twoj opis pokazuje ze jednak masz cos nie tak bo nie moze byc tak jak w maluchu :)

Trzeszczacy plastik a mocno stukajacy to roznica.
Czesto jezdze Daewoo Tikiem gdzie jest plastik, male kola i mi tak nie trzeszczalo jak w i20. Bez jaj

Offline Tiesto83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 72
[i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
« Odpowiedź #19 dnia: 20 Marzec 2012, 15:58:13 »
Dołączę się do grona narzekających na biegi. W Getzie pewnie siedzi coś podobnego, co w i20, więc jeden diaboł.
Może ktoś wymienił olej przekładniowy i się polepszyło?

ZacnyRycerz

  • Gość
[i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
« Odpowiedź #20 dnia: 20 Marzec 2012, 16:09:37 »
Wbijac podczas jazdy z 2 na 1 -  Wy na prawde macie fantacje, no comment   :-/

btn

  • Gość
[i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
« Odpowiedź #21 dnia: 20 Marzec 2012, 17:03:14 »
Cytat: "ZacnyRycerz"
Wbijac podczas jazdy z 2 na 1 -  Wy na prawde macie fantacje, no comment   :-/
Akurat po kimś kto i20 kręci spalanie 12l spodziewałbym się, że do setki zasuwa na pierwszym biegu, a tu, heh, zdziwienie

el capitan

  • Gość
[i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
« Odpowiedź #22 dnia: 20 Marzec 2012, 17:19:55 »
U mnie na razie nic nie trzeszczy i nie stuka - może za mały przebieg bo raptem 7500 km. Wszystkie biego wchodzą bez zarzutu - choc z 2 na 1 jeszcze nie próbowałem;)

rafcio007

  • Gość
[i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
« Odpowiedź #23 dnia: 20 Marzec 2012, 18:12:47 »
ja mam przebieg 1,6tyś km i deska rozdzielcza już nieźle daje o sobie znać, tak samo boczny słupek, jutro dam znać co ASO na to.

ZacnyRycerz

  • Gość
[i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
« Odpowiedź #24 dnia: 21 Marzec 2012, 09:33:54 »
Cytat: "btn"
Akurat po kimś kto i20 kręci spalanie 12l spodziewałbym się, że do setki zasuwa na pierwszym biegu, a tu, heh, zdziwienie


Wiercenie do konca wysokoobrotowego silnika odpowiednio rozgrzanego jeszcze nikomu nie zaszkodziło.
A wbijanie jedynki i hamowanie silnikiem to istne mordowanie skrzyni biegów.
Poza tym jedynka też w wiekszości samochodów nie posiada synchro, więc za którymś razem... ;-)

Ale to tylko moja skromna opinia.

Kam-mil

  • Gość
[i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
« Odpowiedź #25 dnia: 21 Marzec 2012, 12:57:10 »
Cytat: "ZacnyRycerz"
Wbijac podczas jazdy z 2 na 1 -  Wy na prawde macie fantacje, no comment   :-/
Domyślam się, że jeździsz wyłącznie po płaskim terenie?
Nie zdarzyło Ci się zjeżdżać z asfaltu na wybrukowaną kocimi łbami ulicę i podjeżdżać po górę 45 stopni?
Nie zdarzyło Ci się zwalniać do przepisowych 10 km/h jak wjeżdżasz w strefę zamieszkania czy jakieś inne uliczki i podwórka, gdzie biegają dzieciaki?
Nie polecam, ale ja takimi trasami muszę jeździć.

Natomiast pochwalę się, że to rozpracowałem. Przypomniałe sobie, co mówił dziadek o samochodach z lat 50. : trzeba zmieniać biegi z międzygazem !!
I ten archaiczny sposób jazdy w i20 działa! Sprzęgło, luz, międzygaz, sprzęgło i jedyneczka wchodzi jak w masełko!
Spróbujcie to samo z wstecznym, jak wam nie wchodzi.

[ Dodano: 2012-03-21, 13:07 ]
Cytat: "rafcio007"
Witam problemów z i20 ciąg dalszy, od paru dni słyszę stukanie w lewym słupku, na wysokości głowy, dzieje się tak głownie gdy jadę po nierównościach, (...)
Ktoś ma pomysł co to może być?


Ja bym się dokładnie przyjrzał mechanizmowi regulacji wysokości pasa bezpieczeństwa. Jego konstrukacja jest taka "stukogenna", ale warto sprawdzić czy będzie dalej stukało jeśli zmienisz wysokość. Warto też sprawdzić czy nic się tam nie poluzowało, a może od początku było źle dokręcone? Może jakiś Ahmet w montowni  zapomniał dać podkładę?

ZacnyRycerz

  • Gość
[i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
« Odpowiedź #26 dnia: 21 Marzec 2012, 14:15:37 »
To normalne, że wpinasz jedynkę gdy dwójka staje się za długa, gdy "leżącego psa" atakujesz czy dużą górkę.
Bo robisz to przecież z niewielką prędkością.
Jedyne co krytykuje, to wpinanie jedynki hamując silnikiem :!: No ;-)
A tak zrozumiałem tu pewną wypowiedź.

Cytat: "Kam-mil"

Natomiast pochwalę się, że to rozpracowałem. Przypomniałe sobie, co mówił dziadek o samochodach z lat 50. : trzeba zmieniać biegi z międzygazem !!
I ten archaiczny sposób jazdy w i20 działa! Sprzęgło, luz, międzygaz, sprzęgło i jedyneczka wchodzi jak w masełko!
Spróbujcie to samo z wstecznym, jak wam nie wchodzi.


Jak już wcześniej pisałem, konstrukcja skrzyni w i20 i innych azjatach, jest właśnie archaiczna  ;-)

Kam-mil

  • Gość
[i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
« Odpowiedź #27 dnia: 21 Marzec 2012, 19:27:15 »
Cytat: "ZacnyRycerz"
Jedyne co krytykuje, to wpinanie jedynki hamując silnikiem :!: No ;-)
 Nigdy nie przyszło by mi to do głowu :roll:
Ale jak musiałem w połowie górki zatrzymywać samochód, żeby wpiąć jedynkę - to zimą  zdarzało się, że nie udawało się już ruszyć. Trzeba było zjeżdżać z górki tyłem i na nowo się rozpędzać, żeby ją zdobyć. Więc ten brak płynnej redukcji jest dla mnie uciążliwy.

[ Dodano: 2012-03-21, 19:28 ]
Jak już wcześniej pisałem, konstrukcja skrzyni w i20 i innych azjatach, jest właśnie archaiczna  ;-)[/quote]

Ale żeby aż tak??  :shock:

btn

  • Gość
[i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
« Odpowiedź #28 dnia: 21 Marzec 2012, 19:40:17 »
Cytat: "Kam-mil"
[ Dodano: 2012-03-21, 13:07 ]
Cytat: "rafcio007"
Witam problemów z i20 ciąg dalszy, od paru dni słyszę stukanie w lewym słupku, na wysokości głowy, dzieje się tak głownie gdy jadę po nierównościach, (...)
Ktoś ma pomysł co to może być?


Ja bym się dokładnie przyjrzał mechanizmowi regulacji wysokości pasa bezpieczeństwa. Jego konstrukacja jest taka "stukogenna", ale warto sprawdzić czy będzie dalej stukało jeśli zmienisz wysokość. Warto też sprawdzić czy nic się tam nie poluzowało, a może od początku było źle dokręcone? Może jakiś Ahmet w montowni  zapomniał dać podkładę?

Tak mnie natchnęło - rafcio, a pasy zapinasz? :D

rafcio007

  • Gość
[i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
« Odpowiedź #29 dnia: 21 Marzec 2012, 20:02:03 »
Witam, nie bylem dzisiaj w ASO bo prawie choroba mnie rozlozyla, jutro jadę i zobaczymy co powiedza.

Co do pytań, regulacja pasów nie pomaga, pasy zapinam zawsze. Tym bardziej, że to stuka w przednim słupku w tym od szyby przedniej. Zle sie wyrazilem bo widze ze niektorzy mysla o slupku z ktorego idą pasy, mi chodzi o słubek w którym jest boczna poduszka czy tam kurtyna :)

[ Dodano: 2012-03-22, 19:10 ]
podobno włożyli jakaś cienką gąbeczkę i teraz ma nie stukać, na razie jest cisza więc się sprawuje, zobaczymy co będzie później, co do trzasków w desce to zostawili,  bo nie chca na razie rozbierać deski, stwierdzili że trzeszczy gdy jest wilgotne powietrze..... oczywiście jak to złośliwość rzeczy martwych, podczas jazdy w z pracownikiem z serwisu deska nie trzeszczała, a na razie zostawili ja w spokoju bo przyznali się, że na pewno jak będą ja rozbierać to nie złożą jej spowrotem jak fabrycznie.

Na szczęście przepalanie, trzeszczenie deski występuje raz na jakiś czas przez pierwsze 5,10 minut jazdy i nie codziennie. Ale czy pogoda ma na to wpływ? W Aso stwierdzili że liczniki itd sa podłączone niestety nie powiem dokladnie co, pod jedno gniazdo? Cos takiego i jak jest wilgotno to będzie tak przez chwile wydawać odgłosy. No nic, pożyjemy zobaczymy.