Forum > i40 VF

Drżąca kierownica podczas hamowania

(1/8) > >>

karloss21:
Witam wszystkich,
Jestem posiadaczem i40 na początku byłem szczęśliwy ale jakoś siły mnie opuszczają.
A więc zacznę od początku:
kupiłem samochód sprawdzony od handlarza ok,
wszystko było oki tylko jak jechał szybciej i zacząłem hamować to kierownica mi drżała, dowiedziałem sie że pewnie tarcze hamulcowe są do wymiany, byłem na przeglądzie kontrolnym i wyszła owalizacja tarcz 20%, więc zakupiłem samochodzik
Po powrocie do domu przy hamowaniu drżała kierownica, więc wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe to był styczeń 2018r.
Teraz nie pamiętam czy wszystko było ok, ale wydaje mi się że kierownica nadal drżała ale bardzo lekko, a że mam dużo zajęć to zbagatelizowałem temat.
Jakieś 4tygodnie temu kierownica mi zaczęła stukać jak jechał po starej kostce no i podczas hamowania kierownica drży. Podjechałem do ASO i dowiedziałem że że są wahacze do wymiany oraz łożyska, ceną bardzo wysoka w ASO, więc podjechałem do swego mechanika i to samo wycenił mi na 50%, więc wybór był oczywisty.
Po wymianie wahaczy nic się nie poprawiło co mnie bardzo zdziwiło.
No to natrafiłem na to forum i był temat drżącej kierownicy i zacząłem szukać i dopasowywać moje dolegliwości.
Znalazłem jedną podobną rzecz, że jak stoję i ruszam kierownicą to mi lekko stuka.
Podjechałem do mechanika i mówię że może końcówki kierownicy. I rzeczywiście po ściągnięciu końcówek okazało się że na jednej są wyczuwalne stuki, no to do wymiany dwie sztuki.
I co, to nie to :(, więc zacząłem dalej szukać (objawy stuków na kierownicy i drżącej kierownicy się nie wyeliminowało). Podjechałem ponownie do mechaniora i mówię że może gdzieś krzyżaki  kolumny kierowniczej.
I bingo, podczas lekkich ruchów kierownicy było czuć luzy na krzyżaku dolny, cena nowego w ASO wysoka, więc używka, cena spoko, zabieramy się za wymianę, stary drążek usunięty i sprawdzamy go i rzeczywiście czuć luz na krzyżaku dolnym i górnym, sprawdzamy używkę nie czuć luzów, no to wstawiamy.
Efekt brak stukot na kierownicy podczas jechania po kostce czy po przejeździe kolejowym.
Jeden temat załatwiony ale pozostała drżąca kierownicy podczas hamowania.
I tu proszę o podpowiedz co może być walnięte.
Klocki i tarcze wymienione w styczniu, oba przednie wahacze nowe wraz z łożyskami, końcówki kierownicze wymienione, opony wyważone, ustawiona zbieżność.
Podjechałem tak dla ciekawości na stacje kontroli by sprawdził stan tarcz, jak gościu sprawdzał to owalizacja 10% ale poprosiłem o to by sprawdził jak będą rozgrzane tarcze to po dłuższym hamowaniu owalizacja podskoczyła do 17%.
Zastanawiam się czy to nie tarcze są winne.
Dziś pojeździłem i zacząłem testować tarcze o to moje objawy, że jak hamuję z 90km/h i hamuję jednostajnie z wciśniętym mocniej hamulcem to drży kierownica ale jak mam ta sama prędkość i nie hamuję mocniej że zaraz się zatrzymam to drży też kierownica ale pojawia się stukanie kierownicy i to mnie zdziwiło.

Proszę o pomoc bo już nie chce mi się wydawać kasy na samochód wolałbym wydać to na wakacje lub na reset bo czuję się zmęczony tym samochodem.
Aha, miałem też problem z drżącą deską kokpitu ale podjechałem do ASO i załatwili mi temat w 10min za bagatela 100zł :)

Przepraszam za taki długi wiersz ale chciałem pokazać od początku dolegliwości swojej i40 :)

Arunio:
Na twoim miejscu, podjechał bym do warsztatu gdzie mają sprzęt do przetaczania tarcz na piaście, bez zdejmowania z auta. Minimalne liźnięcie powinno załatwić sprawę. W Astrze ojca było podobnie, nowe tarcze i po czasie znów bicie. Takie przetoczenie, załatwiło sprawę na baardzo długo.

karloss21:
Tak mi też mechanik podpowiedział, ale załozył taką sprawę by kupic najtańsze tarcze i zobaczyć czy to jest wina tarcz,
Dzięki za radę

Mariusz 71:
W moim aucie jwat ten sam problem drżącej kierownicy ale wydaje mi się że te drgania mogą być od silnika.

Mariusz 71:
Co zrobili w Aso ze nie masz już słyszalnych dźwięków w desce rozdzielczej?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej