Forum > Santa Fe (2006-
[Santa Fe CM] DODATKI DO OLEJU NAPENDOWEGO (ON)
Kudłaty_1975:
Swojego czasu mocno wnikałem w temat i trochę tego przewaliłem po różnych forach, ale niestety nie praktykowałem. Między innymi pamiętam ten wątek z naszego forum. Tu można poczytać na temat dolewania oleju do 2T do ON: http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3479
Z informacji tam znalezionych, jak i z wielu innych tematów, które miałem okazję poczytać na innych forach można wywnioskować, że 90% dolewających olej do 2T do ON jest bardzo zadowolonych. Każdy po rozpoczęciu dolewania oleju do 2T do ON podkreśla bardziej miękką i cichszą pracę silnika, spadek spalania i mniejsze dymienie, co w sumie jest największym plusem przy stosowanych w dzisiejszych dieslach filtrach DPF. I jak dobrze pamiętam, to testujący zdecydowanie bardziej zalecają dolewanie syntetycznych olei do 2T zamiast półsyntetycznych czy mineralnych, gdzie mineralne oleje szczególnie te z niższej półki mogą narobić więcej szkody, niż pożytku – większy nagar.
Tendencje do obniżania zawartości siarki w oleju napędowym doprowadziły do sytuacji, w której z paliwa usunięto substancje odpowiedzialne za smarowanie układów wtryskowych, także dolewanie oleju do 2T do ON ma swoje logiczne uzasadnienie. Jednak proponuję też zwrócić uwagę na paliwa premium i dodatki w nich stosowane, które mają zgodnie z obietnicą spełnić rolę identyczną, jak dolewany olej do 2T (syntetyczny z górnej półki), czyli poprawić smarność paliwa a tym samym lepiej smarować układ wtryskowy jak i poprawić parametry spalania poprzez ograniczenie dymienia.
Licząc koszt zakupu oleju do 2T, który w sumie podniesie cenę samego tankowanego ON, to w sumie zastanowiłbym się nad laniem paliw premium.
A czy warto lać paliwa premium???? Według mnie tak. Są przede wszystkim czystsze. Co do ich innych obiecanych właściwości, typu przyrost mocy itd., nie chcę się wypowiadać. Od ponad 7 lat jeżdżę autami z silnikami benzynowymi i tylko na paliwach premium. Skutek??? Przy wymianie filtra paliwa po przejechaniu 60 tys. kilometrów poprosiłem mechanika, aby przeciął filtr i zajrzał do środka. Okazało się, że filtr był zdecydowanie czystszy niż filtry w autach o podobnym przebiegu nie jeżdżących na paliwach premium. Przypuszczam, że z ON premium będzie podobnie.
lukaszpiast:
Czyli to bujda ze paliwa premium są jeszcze bardziej suchszymi paliwami niż zwykle paliwa ?? Bo i takie opinie słyszałem i żeby nie jeździć cały czas na paliwach premium tylko co jakiś czas zatankować zwykłego diesla.. Kurcze rożne opinie chodzą i komu tu wierzy :)Morze macie specyfikacje paliw ON zwykłego i ON Premium do porównania to by się wiele wyjaśniło wtedy..
waszek_rmc:
lukaszpiast, ja znam opinie tylko gościa od DPF, zalecał raz na jakis czas jakiś dobry środek na obniżenie temperatury wypalania, oraz co któryś bak zalać zwykłego ON - jak się jeżdzi cały czas na premium...
lukaszpiast:
Czyli jednak coś w tym jest ???
[ Dodano: 2018-06-27, 12:04 ]
to chyba właśnie chodziło o właściwości smarne ze niby premium jest lepszy bo mniej tego syfu ma i nagaru mniej zostawia ma większa liczbę cetanowa ale jest suchszy ponoć
attex:
Napiszcie co sądzicie o nowym paliwie orlenu Efecta Diesel podobno czyści silnik
Nawigacja
[#] Następna strona