Forum > i20

[i20 GB] Trzęsienie samochodu przy ruszaniu

(1/6) > >>

KonradZ:
Mam problem z moim i20, na rozgrzanym silniku często zdarza się, że samochód trzęsie się przy ruszaniu. Czuć to najbardziej wyraźnie, gdy ruszanie jest mało dynamiczne jak np. w korku. Trzęsienie występuje w końcowej fazie odpuszczania sprzęgła. Gdy przy ruszaniu dodaje więcej gazu, wtedy trzęsienie jest mniejsze albo całkowicie znika, to zależy głównie od tego, jak bardzo nasilone są akurat te trzęsienia, a są one różne, od dwóch małych dygów, po trzęsienie bardzo mocno całością. Drgania nie występują, gdy ruszam z drugiego biegu oraz na zimnym silniku.

Byłem z tym w ASO, raz po prostu z tym a drugi przy okazji przeglądu po kolejnych przejechanych 20 tysiącach. Za każdym razem jednak powiedzieli, że Oni tego nie obserwują i żeby wrócił jak się sprawa nasili. Minęło ponad pół roku od tego, kiedy to zauważyłem. Ktoś ma pomysł co z tym zrobić albo jak mogę pokazać w ASO, że taki problem występuje ?

Kudłaty_1975:
Problem znany z poprzednich wersji  i20. Oprócz drgań przy bardzo delikatnym ruszaniu na jedynce dodatkowo słyszalne było przy cofaniu na półsprzęgle wyraźne buczenie. Być może, że problem powrócił, tzn. znów wypuścili serię aut z defektem. Jest sporo o tym na forum, ale niestety porozrzucane po różnych wątkach.  Ja defekt zgłaszałem na trzecim przeglądzie gwarancyjnym . Wtedy ASO rozłożyło ręce i kazało dalej jeździć. Na tamten moment nie mieli żadnych wytycznych z Hyundai Polska jak postępować  przy zgłaszaniu tego typu usterek przez klientów. Generalnie nie było jasne, czy Hyundai Polska pokryje koszt wymiany sprzęgła przez ASO w okresie gwarancji. Nie ma pewności kto zapłaci, to ASO nie robi sobie kosztów bez pokrycia. Proste i zrozumiałe. Dopiero w późniejszym  okresie Hyundai Polska objęło ten problem akcją serwisową, o czym dowiedziałem się tu z forum.  Także proponuję konsekwentnie zgłaszać usterkę w ASO i przypilnować, żeby wpisali to w swoich systemach informatycznych. Że było to zgłaszane. Koniecznie!!!!!   W moim przypadku (poprzednie auto i20 z 2011roku), ponad rok po ważności gwarancji  wymienili mi sprzęgło na nowe na koszt Hyundaia. Pomogło odnotowanie zgłoszenia usterki  w ich systemach informatycznych no i lojalność wobec marki, czyli serwisowanie auta w ASO również po okresie gwarancji. Zasłyszałem też,  że Hyundai co roku przeznacza część środków na tzw. gest handlowy. Środki tam zgromadzone  przeznaczane są właśnie na takie sytuacje, czyli naprawa zgłaszanych usterek po okresie gwarancyjnym, które wcześniej były objęte akcjami serwisowymi.

Na pocieszenie napiszę, że mamy służbowe i30 które już ma ponad 97 tys. przebiegu, w którym wprawdzie nie ma szarpania przy ruszaniu na jedynce, ale jest słyszalne to charakterystyczne buczenie przy cofaniu na półsprzęgle. Jak do tej pory objawy się nie nasiliły i nic się dodatkowo nie zepsuło. Jeździ dalej i ma się wyśmienicie ;-)

wafel:
Witam.
Stary temat niestety w I20 II mam to samo. Przy delikatnym ruszaniu na zimnym szarpie czyli drga. Jeżeli przy ruszaniu dodam więcej gazu szarpania nie ma. Wkurzające w nowym aucie. Nie jeżdżę na pół sprzęgle nie ruszam dynamicznie z piskiem nie ciągnę przyczepki. W jedynce miałem buczenie przy cofaniu i wymienili sprzęgło na gwarancji. Zapis w biuletynie. Ja w swoim I20 II zauważyłem jeszcze jeden ciekawy przypadek związany ze sprzęgłem. Przy włączonym silniku jeżeli wcisnę sprzęgło do oporu i wrzucę jedynkę lub dwójkę czuję jak autem delikatnie szarpnie do przodu. Jeżeli po wciśnięciu sprzęgła odczekam ok. 5 sekund zjawiska nie ma. W necie znalazłem taki sam przypadek opisywany przez właściciela nowego forda mondeo.  :-/

Kubas_i20:
Mam podobne odczucia, i20 II szarpie przy ruszaniu. Bylem w ASO, pan ze mną pojeździł i stwierdził, że nic nie czuje :) Powiedział, że może to być spowodowane przez asystenta ruszania, czy jakoś tak. Hyundai ma takie magiczne urządzenie, które wspomaga ruszanie. Jak się puszcza delikatnie sprzęgło, bez gazu, to słychać że obroty są większe. I prawdopodobnie to powoduje ruszanie. Kazał jeździć, a jak się coś popsuje albo nasili to zgłaszać.
No to jeżdżę, ale mam wrażenie, że nie umiem ruszać.
Jak dodam za mało gazu, to szarpie, a jak za dużo, to się dławi i skacze.

Tesla:
Witam
A już myślałem że jestem w tym temacie odosobnionym przypadkiem.
Mam podobne uczucie, jak poprzednicy, że nie potrafię jeździć tym autkiem. Szarpie gdy za mało gazu, dławi i skacze gdy za dużo. A do tego od kilku miesięcy pojawił się dziwny problem ze sprzęgłem. A mianowicie przy wciskaniu i wyciskaniu słychać "klikanie". Nie jest to za każdym razem ale podczas jazdy do i z pracy (średnio około 20 km w jedną stronę) kilka razy się zdarza, do tego stopnia że zaczyna to być denerwujące.
Na kwietniowym przeglądzie OT2 zwróciłem uwagę serwisantowi ale nie odkrył nic. Popsikał i kazał obserwować. No to obserwowałem. A problem sie pojawił już następnego dnia i nasila się w zależności od temperatury otoczenia (gdy ciepło słychać bardziej, gdy chłodno prawie nie słyszalne).
Czy mam szansę na jakąś wymianę na gwarancji?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej