Forum > i20

[i20 GB] Trzęsienie samochodu przy ruszaniu

<< < (2/6) > >>

Dzonus64:
Witam. Dotknął mnie ten sam problem co opisany przez Was. Moj i20 ma 17kkm przebiegu. Czy udało się wam poznać przyczynę problemu?

KonradZ:
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, popchnęły mnie One żeby nacisnąć na ASO i wymusić z nich reakcje. Nie było łatwo ich przekonać że taka praca przy ruszaniu nie jest normalna ale w końcu przyznali mi rację i wymienili sprzęgło. Było to parę miesięcy temu jednak problem nie znikną - przeniósł się na drugi i wsteczny bieg. Generalnie objaw są takie że w końcowej fazie odpuszczania sprzęgła, pedał sprzęgła mi drga. Mam też wrażenie że w momencie wrzucania na skrzyni biegów 1 i 2, skrzynia wydaje klekot, wydaje mi się że wcześniej tego nie było. Jednak ze względu na to że na tych biegach jest to problem dużo mniej uciążliwy to chwilowo odpuściłem. Do tego jak wspomniałem o tym w ASO około 2 tygodnie po wymienia sprzęgła to powiedzieli że być może coś się jeszcze musi dotrzeć.

Macie może pomysł co to może być tym razem ? Czy to jakaś pochodna poprzedniego problemu ?

Z innych pytań: wymiana sprzęgła nie została zanotowana w książce serwisowej, dopiero jak o to poprosiłem to dostałem krótki wpis na końcu książki: "wymiana sprzęgła" data, podpis. Czy to jest normalne ?

Dzonus64:
Witam ponownie.
Być może informacja o tym co było przyczyną problemu przyda się innym w przyszłości dlatego opiszę swój przypadek. Udałem się do ASO we Wrocławiu i tam pracownik serwisu odbył że mną jazdę kontrolną gdzie dokładnie wskazałem mu problem jaki zauważyłem. Po jeździe stwierdził, że przyczyna leży w sprzęgle a nie w układzie wspomagania ruszania lub sterowaniu silnikiem jak niektórzy piszą na innych forach. Lojalnie uprzedził, że jeżeli tarcza sprzęgła jest nadmiernie starta lub przegrzana to niestety naprawa gwarancyjna nie wchodzi w grę. Trochę miałem obawy, nie z uwagi na swoją technikę jazdy ale ze względu na fakt, że demontaż sprzęgła odbywa się bez mojej obecności i praktycznie serwis może powiedzieć co chce na temat stanu tarczy. Obawy okazały się bezpodstawne. Przyczyną był wyciek z jednego uszczelniacza i zaolejenie tarczy sprzęgła. W ramach gwarancji wymieniono kompletne sprzęgło tj. tarczę, docisk, koło zamachowe, i oczywiście wszystkie uszczelniacze. Po wyjeździe z ASO auto rusza jak nowe, żadnych szarpań. Naprawa trwała 1dzień.Oczywiście po jeździe testowej czekałem pół miesiąca ale w tym czasie ASO zamówił potrzebne części i nie było przestoju w naprawie. Z obsługi w ASO we Wrocławiu jestem bardzo zadowolony.

GregoryPralka:
Witam, u mnie pojawił się podobny problem.

Tytułem wstępu: auto z 2017 roku, po przejechaniu ok 17 tysięcy kilometrów zaczęło szarpać przy ruszaniu na rozgrzanym silniku. Pierwszy raz objawiło się to po dość długiej jeździe w korku.
Po ostudzeniu silnika ruszanie znowu było gładkie i pojawiało się dopiero po dłuższej jeździe (ok godziny).

Auto trafiło do serwisu - Motortest w Warszawie..
Usterka została zdiagnozowana jako "źle ułożony silnik", co prawda mechanik z ASO przyznał się, że nie miał czasu zajrzeć do sprzęgła, ale poprawił owe "złe ułożenie" i stwierdził, że powinno to zlikwidować zjawisko szarpania przy ruszaniu na rozgrzanym silniku.


Problem jednak cały czas występował i z czasem zaczął sie nasilać i szarpanie przy ruszaniu pojawia się wcześniej.
Auto własnie jest drugi raz w serwisie (przebieg ok 19 tysięcy km) i przed chwilą dostałem diagnozę - źle przykręcone poduszki pod silnikiem oraz zalecenie wymiany świec zapłonowych.

O ile poduszki mają zostać wymienione w ramach naprawy gwarancyjnej o tyle wymiana świec ma już być płatna (45zł od sztuki + robocizna).
Dostałem przez telefon zapewnienie, że sprzęgło zostało rozebrane przez mistrza serwisu i nie stwierdzono żużycia ani usterek.

Dam za jakiś czas znać czy tym razem udało się pozbyć usterki. Mam nadzieję, że to już ostatnia wizyta w ASO w tej sprawie.


PS. swoją drogą dużo usterek jak na auto z takim przebiegiem (poduszki, świece, ułożenie silnika)...

Ty-grysek:
Witam,

Widzę że to dość "modny" problem. Mam to samo - po dłuższej jeździe wariuje sprzęgło(?). Z początku (4kkm - autko całkiem nowe!) tylko na jedynce a teraz (5,5kkm) także na dwójce i trójce. Samochód musi odstać parę ładnych godzin, żeby problem ustąpił - oczywiście do czasu.
Problem zgłoszony w ASO, zobaczymy co powiedzą.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej