Problem znany z poprzednich wersji i20. Oprócz drgań przy bardzo delikatnym ruszaniu na jedynce dodatkowo słyszalne było przy cofaniu na półsprzęgle wyraźne buczenie. Być może, że problem powrócił, tzn. znów wypuścili serię aut z defektem. Jest sporo o tym na forum, ale niestety porozrzucane po różnych wątkach. Ja defekt zgłaszałem na trzecim przeglądzie gwarancyjnym . Wtedy ASO rozłożyło ręce i kazało dalej jeździć. Na tamten moment nie mieli żadnych wytycznych z Hyundai Polska jak postępować przy zgłaszaniu tego typu usterek przez klientów. Generalnie nie było jasne, czy Hyundai Polska pokryje koszt wymiany sprzęgła przez ASO w okresie gwarancji. Nie ma pewności kto zapłaci, to ASO nie robi sobie kosztów bez pokrycia. Proste i zrozumiałe. Dopiero w późniejszym okresie Hyundai Polska objęło ten problem akcją serwisową, o czym dowiedziałem się tu z forum. Także proponuję konsekwentnie zgłaszać usterkę w ASO i przypilnować, żeby wpisali to w swoich systemach informatycznych. Że było to zgłaszane. Koniecznie!!!!! W moim przypadku (poprzednie auto i20 z 2011roku), ponad rok po ważności gwarancji wymienili mi sprzęgło na nowe na koszt Hyundaia. Pomogło odnotowanie zgłoszenia usterki w ich systemach informatycznych no i lojalność wobec marki, czyli serwisowanie auta w ASO również po okresie gwarancji. Zasłyszałem też, że Hyundai co roku przeznacza część środków na tzw. gest handlowy. Środki tam zgromadzone przeznaczane są właśnie na takie sytuacje, czyli naprawa zgłaszanych usterek po okresie gwarancyjnym, które wcześniej były objęte akcjami serwisowymi.
Na pocieszenie napiszę, że mamy służbowe i30 które już ma ponad 97 tys. przebiegu, w którym wprawdzie nie ma szarpania przy ruszaniu na jedynce, ale jest słyszalne to charakterystyczne buczenie przy cofaniu na półsprzęgle. Jak do tej pory objawy się nie nasiliły i nic się dodatkowo nie zepsuło. Jeździ dalej i ma się wyśmienicie ;-)