Autor Wątek: Problemy po zaślepieniu EGR  (Przeczytany 5485 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline athon

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
Problemy po zaślepieniu EGR
« dnia: 15 Maj 2018, 20:36:21 »
Ostatnio wyczyściłem kolektor powietrza i po zobaczeniu ile syfu w nim się zebrało postanowiłem zaślepić dolot spalin z EGR. Sprawa prosta bo wystarczyła stalowa blaszka pomiędzy chłodnica EGR z kolektorem ssącym.
Wszystko było super do czasu gdy nie zacząłem więcej jeździć po mieście. Zapaliła się kontrolka Check Engine i samochód ma wyraźnie problemy z przyśpieszaniem kiedy gwałtownie wcisnę gaz (efekt turbo-dziury). Diagnostyka za pomocą Casade pokazuje błąd P0401 EGR FLOW INSUFFICIENT (niewystarczający przepływ za EGR).
Wystarczy skasować błąd i pojechać w trasę, a samochód chodzi jak bajka. Trochę jazdy po mieście i znów błąd P0401.
Wie ktoś jak można rozwiązać ten problem?
Gdzie ten silnik ma czujnik przepływu gazów za zaworem EGR?
Da się to jakoś obejść z poziomu programu Cacade?

Offline DarekCeg

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 2
Problemy po zaślepieniu EGR
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Maj 2018, 08:34:58 »
Poradziłeś sobie?
Z tego co patrzę i czytam to nie mamy czujnika przepływu gazów za egr.
Egrem można również sterować na podstawie temperatury spalin i taki czujnik (temp gazów wylotowych) jest.
Możliwe, że podczas miejskiej jazdy temperatura jest większa - gorsze chłodzenie komory silnika i dlatego dostajesz błąd. Jak korzystasz z Cascade to pewnie możesz poobserwować. Czy to można obejść to nie wiem ;-/

Przy okazji mam pytanie: czy po założeniu zaślepki poprawiła się kultura pracy silnika? Szczególnie dla zakresu obrotów 1500-2000 i spokojniej jeździe (delikatnie z gazem). Przy takich warunkach mój silnik jest mocno głośny (dzwoni aż miło ;-)) a gdzieś czytałem, że to wynika z kiepskiego sterowania właśnie egrem przy silnikach z WGT.

I drugie pytanie o Cascade - jaki kabel używasz? Możesz wskazać sprawdzony? Jakiś mam ale tylko K line i dostaję się wszędzie oprócz silnika :-)

Offline Clins299

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 113
Problemy po zaślepieniu EGR
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Czerwiec 2018, 22:11:55 »
Ogólnie seryjne i30 1.6 crdi 90 km jest zajebiście mułowate do 1800 obrotów  powyżej t.j koło 2000 obr.  zaczyna żyć. i żyje do 3000 obr. a potem idą w gre LIMITERY MOCY ZADYMIENIA ILOŚCI SPALIN pojawi się  dziura  która się pogłębia i silnik nie ciągnie (lepiej wbić kolejny bieg).  
Ja zrobiłem modyfikacje softu i turbo budzi się szybciej już przy 1500 obr. turbo lepiej się budzi jak w serii przy 1800 obrotów  wiec co za tym idzie można  sie przemieszczać przy 70km/h na 5 biegu.
Dodatkowo zoptymalizowano dawkę paliwa i powiem tak : Przy emeryckiej jeździe po drogach wojewódzkich i mieście (cykl mieszany)  na wyświetlaczu spalanie ~4,7 do 5,1  na kołach R17  205/50. (Prędkość jazdy ~50-90km/h średnia z 40 bo korki światła eLki MKS-y;))
Inf. Przed modyfikacją na wyświetlaczu średnio 6,0 w takich samych warunkach. W obydwu przypadkach jazda bez klimy.

Podejrzewam że zaślepienie i wyłączenie EGR poprawiło by jeszcze kulturę pracy silnika
 Ale bez dwu-masy to i tak żadna kultura.:).

Offline guniak

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 174
Problemy po zaślepieniu EGR
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Czerwiec 2018, 18:29:37 »
Dziwne rzeczy piszesz na temat spalania. Mi nigdy nawet w zimie komp nie pokazał więcej niż 5,6 cykl mieszany.ani mniej niż 3,6 ale to jazda na emeryta w trasie. Po modyfikacji na 131 km nic się nie zmieniło. Oprócz tego że lepiej ciągnie. Te 90 km nie jeździ najgorzej, ale fakt brakuje ciut mocy

Offline Clins299

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 113
Problemy po zaślepieniu EGR
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Czerwiec 2018, 21:10:19 »
Pisze jak jest u mnie ile na wyświetlaczu i takie jest mniej więcej realne średnie spalanie
resetuje po każdy zalaniu na cpnie....  A jak twój pali 3,6 realnie to spoko ja jechałem rok temu na Węgry (nie autostradami) i średnie spalanie wyszło ~4,6 % 50% trasy na klimie w 2 osoby + Bagaż na tydz. . Zobaczę w tym roku jak wyjdzie po programie.

U mnie średnie spalanie spadło bo teraz wcześnie wrzucam 5 a wcześniej na 4 jeździłem bo mnie wkurw. kultura pracy silnika

Guniak jakie masz turbo u siebie WGT czy VGT??

Offline guniak

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 174
Problemy po zaślepieniu EGR
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Czerwiec 2018, 19:05:14 »
90 km miały ze stałą geometrią, i też dużo się nie wyciśnie na hamowni