Autor Wątek: 1,6 CRDI 110KM, nie przekracza 3000obr/min, co jest?  (Przeczytany 2943 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline trzasek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
1,6 CRDI 110KM, nie przekracza 3000obr/min, co jest?
« dnia: 08 Maj 2018, 17:37:04 »
Serwus CRDImani.  :mrgreen:
 
Podczas sobotniego powrotu z majówki mój i30 ( Silnik D4FB, 110KM, 265tysi km. ) zachował się następująco.
Podczas przyspieszania na  3 biegu obroty nie chciały przekroczyć 3000 obrotów ( nawet nie doszły  do 3000, pokazywało jakieś 2900 ). Nie dawałem gazu do dechy. Podobnie było na 4 potem 5tce, 6 tce. Maksymalna prędkość jaką osiągnąłem to 140km/h. i nic się nie działo. Po zaparkowania również nie chciał się kręcić powyżej 3000obrotów.
 Następnego dnia wyskoczyłem na obwodnicę by obczaić co i jak. Po rozruchu na parkingu tak da sprawdzenia,  na luzie silnik okręcił się bez problemu do 3500 obrotów ( więcej nie próbowałem ).
Na obwodnicy na 1 i 2 biegu zmieniałem biegi przy około 2100 obrotach. Na trójce doszło do 4000, podobnie było  na 5tce, na 6 biegu przekroczyło bez problemu 3000 ( ale nie deptałem ).
Podczas powrotu chciałem sprawdzić czy będzie  podobnie. Nie było. Na trzecim biegu znów nie przekroczyło 3000, a na 4 biegu jak docisnąłem do dechy to silnik prawie doszedł do 3000 i  zgasł. Bez problemu dał się powtórnie odpalić i na spokojnie wróciłem do domu.
Dziś jechałem do pracy ale było podobnie, nie przekraczał 3000.
Czy komuś się przydarzyło coś podobnego? Co to oznacza? Filtry? Tryb awaryjny?

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
1,6 CRDI 110KM, nie przekracza 3000obr/min, co jest?
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Maj 2018, 10:46:28 »
zatkany kat, zapieczone kierownice w turbinie, zużyta turbina, problemy z wysterowaniem turbo, problemy z ukł. wtryskowym ...itd..

niestety musisz do wróżki się udać  :mrgreen:

ale na poważnie to najlepiej zapiąć kompa, wrzucić rejestrację MAP, ciśnienie CR, obr. silnika i wykonać test drogowy. rozpędzić auto na 3/4 biegu do obrotów 1500 i wtedy wciśnąć gaz do dechy aż osiągnie ze 3/4000 obr. zarejestrować parametry i będzie wszystko jasne.
oczywiście znajdź sobie pustą drogę co byś się nie rozwalił   :-P

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
1,6 CRDI 110KM, nie przekracza 3000obr/min, co jest?
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Maj 2018, 15:49:30 »
Pozostaje jeszcze sitko w baku... objaw podobny jak niektórzy opisywali.

Offline trzasek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
1,6 CRDI 110KM, nie przekracza 3000obr/min, co jest?
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Maj 2018, 19:41:45 »
Właśnie mi  o tym mówili, że jakieś i30 miały ten problem, a mianowicie siatka smoka miała za małe oczka ... więc to prawda ...
czy na stronie była jakaś instrukcja własnoręcznego wykonania takiego czyszczenia?

Offline trzasek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
1,6 CRDI 110KM, nie przekracza 3000obr/min, co jest?
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Maj 2018, 23:11:44 »
Czyszczenie smoka pomogło, śmiga jak nigdy.
Przy okazji filtry i olej wymienione.

wiec chłopaki czyście wasze smoki :DDD

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
1,6 CRDI 110KM, nie przekracza 3000obr/min, co jest?
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Maj 2018, 11:40:31 »
No właśnie, pytanie na jak długo - podobno te oczka sa tak gęste, że nie ma szans doczyścić do końca. Nowy to koszt ok 60-80 zł, zatem chyba nawet warto. co niektórzy na forum KIA twierdzili, że po 15 tys już była galareta... Serwis proponuje w tym układzie stosowanie conajmniej raz do roku dodatku TUNAP 195, koszt niewielki (sam teraz zamówiłem, z kuponem allegro 20 zł wyszło 50 z przesyłka, więc tragedii nie ma). A zobaczymy...
Ja od zakupu zrobiłem jakieś 26 tys, tankuje tylko v-power, nie wiem czy to ma znaczenie czy nie. Zaleje zapobiegawczo :)

Generalnie lepiej narzekać na czyszczenie sitka niz na wymianę wtryskiwaczy, więc tutaj ukłon w stronę Hyundai/KIA

Offline trzasek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
1,6 CRDI 110KM, nie przekracza 3000obr/min, co jest?
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Maj 2018, 14:49:29 »
mi się zapchało przy 265tysiach kilosów, kupiłem go przy 232tysiach.... ja tankowałem na zmianę orlen i lukoil. Podobno teraz za dużo dodają bio dodatków... fakt faktem osad na filtrze przypominał  coś pomiędzy glonami a budyniem/galaretką.
Dodatkowo co jakis czas wlewałem litr Pb95 i wydawało mi się ze wtedy jeździł lepiej ...
.