Autor Wątek: [Getz TB] [Getz TB] Zmiana parownika sekwencji brc na inny.  (Przeczytany 5176 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz TB] Zmiana parownika sekwencji brc na inny.
« dnia: 30 Kwiecień 2018, 19:00:43 »
Witam.
Tak walczyłem z parownikiem brc i po wymianie membran na nowe wytrzymały ponad 2 lata. Nie kupiłem nowego bo cena kosmiczna 400zł a tylko zestaw regeneracyjny za 60zł.
Teraz wkurzyłem się i szukałem zamiennika dla tego drogiego szajsu od brc.
Kupiłem w sklepie internetowym staga rc02 parownik do 120KM. Polecają także RC01 ale jest droższy bo do silników 150KM.
Myślałem, że parownik brc seqent24 jest mały i dlatego taki drogi. Podczas gdy stag jest podobny i idealnie pasuje w miejsce tamtego. O dziwo bez ustawiania u gaziarza bo u nas nikt nie rusza brc :-( samochód jeździ idealnie po zmianie i nawet nie wyskakuje check jak wcześniej na brc.
Tak więc jak ktoś nie chce wywalać kasy na oryginał polecam zamiennik staga za niecałe 140zł. 
Tak więc stag rulez :-)
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 21:22:21 przez Brt »

Offline Andy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 157
[Getz TB] Zmiana parownika sekwencji brc na inny.
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Maj 2018, 15:25:31 »
Stag jest ok. Przejechałem 150kkm+ na instalacji bezawaryjnie i dalej jeżdże na tym samym reduktorze.

Offline aleksander002

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[Getz TB] Zmiana parownika sekwencji brc na inny.
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Czerwiec 2018, 14:21:38 »
Moja siostra jeździ na instalacji 4. BRC. 90kkm, zero awarii. Znajomy ma Fiata Tipo z sekwencją i też na razie nic się nie stało (1,5 roku) Może trafiłeś na jakiś parownik z wadą fabryczną? Właśnie umówiłem się na instalację gazu w poleconym przez znajomych serwisie i zaproponowali mi BRC z dotryskiem. Głupio by było, gdyby Getz się nie dogadywał i sypał np. checkiem.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz TB] Zmiana parownika sekwencji brc na inny.
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Czerwiec 2018, 18:09:16 »
Tu chodzi o kosmiczne ceny części do brc. Co z tego że sekwencja kosztuje podobnie w zakładaniu jak brc czyli ok te 2600zł skoro potem jak pada parownik za brc płącisz 400 a za staga 150 a za sam komputer wołali w czakramie 900.
Póki jest gwarancja to wszystko jest ok. Gorzej potem się robi jak coś się popsuje. Tak samo montaż robi wrażenie jakby ludzie w serwisie robili specjalnie by się psuło szybciej. Komputer dany blisko kolektora wydechowego by się grzała elektronika a parownik zamontowany wyżej niż chłodnica.
U nas nikt kogo znam nie montował brc i sam tego raczej nie zrobię i nie polecę tej firmy.

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
[Getz TB] Zmiana parownika sekwencji brc na inny.
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Czerwiec 2018, 22:59:31 »
BRC jest praktycznie niezniszczalne i u mnie jeden zestaw przeżył dwa auta (przeszczepiałem instalkę).

Wtryski i parownik bez problemu przejechały u mnie około 350 tysiecy kilometrów (padł mi jeden wtryskiwacz), ECU jest nadal sprawne. (Obecnie odpoczywa sobie w kartonie). Zaryzykuję stwierdzenie, że wtryski BRC są po prostu najlepsze na rynku.

Jedyną* wadą BRC jest bardzo kijowa polityka dostępności do części i softu. W UK, dealerzy po prostu nie sprzedają podzespołów niezarejestrowanym instalatorom/amatorom. Sam software oferuje raczej mało opcji dla lubujących się w strojeniu i korektach.

Nie oszczędzaj na filtrach, tankuj na renomowanych stacjach, a jesli widzisz że stacja własnie ma dostawę gazu, to na niej nie tankuj (dużo syfu)



*Tak, wiem, że BRC podpiera się benzyną

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz TB] Zmiana parownika sekwencji brc na inny.
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Czerwiec 2018, 23:45:34 »
To chyba mam pecha. U siebie już wymieniłem 2 wtryski, czujnik ciśnienia bo to starsza wersja, naprawiony komputer przez rozszabrowanie drugiego bo elektronika ma jakieś dziwne oznaczenie i głupiego układu za 10zł nie ujdzie kupić i parownik.
Tankowane tylko na orlenie bo gaz dobry i czysty co widać na filtrze. Wtryskiwacze oba puszczały gaz przez wtyczkę.
Wcześniej też uważałem brc za dobry wybór. Na szczęście jest jednak net i na samym parowniku zaoszczędziłem a a stag rc02 nawet jest podobny wymiarowo do seqenta.

Offline Kamiljan

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[Getz TB] Zmiana parownika sekwencji brc na inny.
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Czerwiec 2018, 10:54:11 »
U mnie też BRC i nie zamieniłbym na nic innego 100tys. km na gazie, leje, jeżdżę i to wszystko no oczywiście filtry regularnie.

Offline aleksander002

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[Getz TB] Zmiana parownika sekwencji brc na inny.
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Czerwiec 2018, 11:29:46 »
Musiałem zmienić gazownika, bo obecny zaczął coś kręcić jeszcze zanim do niego pojechałem. Poza nowym terminem instalacji zaproponowano mi instalację LPGTech bez dodatkowych zabezpieczeń zaworów (ani lubry, ani dotrysku), bo gazownik stwierdził inaczej niż poprzedni, że w sumie to w tym silniku nie będzie to potrzebne. Mam nadzieję, że zawory się nie sypną.

Offline nadamus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[Getz TB] Zmiana parownika sekwencji brc na inny.
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Lipiec 2018, 16:17:04 »
mam w innym samochodzie instalacje brc. i nie moge narzekać- nalatałem 200kkm i ...
co prawda musiałem robić głowice bo jeden wtrysk był lekko zapchany i poszły mi 2 zawory na jednym cylindrze, wymiana membran po 160kkm i to wszystko. oczywiście pomijam takie rzeczy jak wymiana filtrów i regulacja (co 15kkm). stosuje też mycie wtrysków co 45-60kkm w myjce ultradźwiękowej (ale bardziej dla dobrego samopoczucia niż z potrzeby). i na razie wszystko lata. w tym roku muszę zmienić też zbiornik bo kończy się homologacja.

Offline Yeti1989

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 42
[Getz TB] Zmiana parownika sekwencji brc na inny.
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Lipiec 2018, 09:37:40 »
Hey,

Ja aktualnie mam parownik BRC do wymiany bo puszcza podciśnieniem, wyłącza się gaz w czasie jazdy, zapal się check engine :) Ogólnie wolę oryginał nowy kupić bo przy 150k km był regenerowany i aktualnie ma 216k km (gaz od nowości). Instalacja jest bardzo dobrej jakości i dopóki się coś nie zużyje to jest bezawaryjna. Ogólnie gaziarz powiedział 600pln z wymianą i dla mnie to nie jest dużo za główny element instalacji pasujący do całości. Tym bardziej, że wycieczka nad morze z Wrocławia pozwoli oszczędzić od razu minimum 200pln na benzynie. Nie ma we wrocku gaziarza który by obsługiwał BRC i STAG jednocześnie więc nie wiem czy bym się odważył próbować coś podmieniać z innych firm. Może i by było taniej ale czy warto?

pozdrowionka :)

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz TB] Zmiana parownika sekwencji brc na inny.
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Lipiec 2018, 23:59:37 »
Ja jak pisałem wcześniej też miałem dylemat czy dać ok 400zł za nowy czy podmienić jak polecano na forach na staga rc01 ale kupiłem tańszy rc02.  No więc za staga dałem 130 plus nowy filtr plus baryłki.
Mam 250 w kieszeni i jeździ tak samo jak na brc. Jedynie dałem czujnik temperatury na obudowę termostatu ale też pisali, że na fabrycznym danym do staga też działa.
Staga montuje się podobnie jak brc więc można zrobić samemu a nie przepłacać u gaziarza. Jedynie daje się nową baryłkę na przewód gazowy plus potem sprawdzenie połączeń wodą z płynem.