Autor Wątek: [Sonata EU4] Wypadanie zapłonu  (Przeczytany 4292 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bolo

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 32
[Sonata EU4] Wypadanie zapłonu
« dnia: 06 Listopad 2017, 11:52:05 »
Niekończąca się historia...
Czy wypadanie zapłonu na wolnych obrotach i poszarpywanie podczas jazdy do 2k obr. może mieć wpływ uszczelka głowicy lub sama głowica? Dostałem taką diagnozę, ale nie sądzę, że jest wiarygodna.

Uszczelka kolektora ssącego wymieniona, nieszczelności brak.

Teraz pytanie główne:
1. Czy cewka może mieć przebicia jeżeli jest wilgotno (domowym sposobem sprawdzałem, rozpyliłem mgiełkę ze spryskiwacza i zaczął się istny taniec piorunów)? Jeżeli jest sucho "piorunów" nie widać. Dodam, że dzieje się tak na starych i nowych cewkach.

2. Czy ECU silnika działa na zasadzie plug&play? Chciałbym go wymontować i wysłać gdzieś specjaliście, aby mi go sprawdził.

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
[Sonata EU4] Wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Listopad 2017, 19:16:42 »
Raczej to co w głowicy: zawory i ich przylgnie.

Ad 1. Oczywiście. Wymień i od razu zauwazysz poprawę.

Ad 2. Zasadniczo tak, ale może się pojawić problem z kluczykiem imo.

Offline bolo

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 32
[Sonata EU4] Wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Listopad 2017, 11:47:34 »
Czyli na problem wypadania zapłonu i szarpania podczas jazdy mogą mieć wpływ zawory?

Sam już nie wiem co robić, dwóch mechaników przetrzymało auto, stwierdzili, że cewki są ok jak i wszystkie czujniki, a auto dalej szarpie i zapłon wypada...

Offline wydminianin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 234
[Sonata EU4] Wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Listopad 2017, 21:03:08 »
Cewki sprawdziłeś, a co z przewodami zapłonowymi, świecami?

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
[Sonata EU4] Wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Listopad 2017, 00:37:51 »
Cytat: "bolo"
(domowym sposobem sprawdzałem, rozpyliłem mgiełkę ze spryskiwacza i zaczął się istny taniec piorunów)


Chyba już sam sobie poprawnie zdiagnozowałeś problem?

Rekreacyjnie możesz wymienić pół auta, tylko po co? Zostaw narazie tę UPG, ewentualnie sprawdź kompresję (różnice pomiędzy cylindrami, i na sucho, i na mokro)

Offline bolo

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 32
[Sonata EU4] Wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Listopad 2017, 11:48:38 »
Przewody, świece, cewki wymieniałem. Na starym komplecie jak i na nowym jednak jest bez zmian. Kolejne dokładne próby pokazały, że jednak nie ma różnicy po rozpyleniu mgiełki wody w okolicy cewek. Tylko sprawy wizualne, silnik chodzi bez zmian.

Jakieś gumowe węże są niby twarde i po tym mechanik stwierdził, że to będzie ta uszczelka.
Szarpanie podczas jazdy jest do około 2,5tys. obrotów.

Czy przy wymianie uszczelki warto regenerować rozrusznik? Coś czytałem, że jest utrudniony dostęp i warto przy okazji to zrobić, tylko nie wiem, czy dotyczyło to wersji 2.0 czy 2.7l.

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
[Sonata EU4] Wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Listopad 2017, 19:50:16 »
Zanim  się wykosztujesz na upg, sprawdz jeszcze kilka prostych spraw:

1. Wtryski benzynowe,
2. Szczelność kolektora dolotowego
3. Błędy zapisane w ECU
4. Gazy w układzie chłodzenia (są takie fajne zestawy do wykrywania przedmuchów)

Oczywiście jeszcze kompresja.

Tracisz płyn? Z wydechu lecą kłęby pary? To że węże są twarde jeszcze o niczym nie świadczy. Ale jesli płyn wylatuje do zbiorniczka przez korek bezpieczeństwa, po wyłączeniu auta słychac jakiś bulgot i bąbelkowanie, no to cóż, chyba postawił trafną diagnozę.


Co do rozrusznika... naprawdę, nie ma potrzeby sciągać głowicę, aby dojść do rozrusznika, podtrzymywanego 3 śrubami..

Offline bolo

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 32
[Sonata EU4] Wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Styczeń 2018, 16:28:07 »
Wracam z tematem.

UPG wymieniona. A... zapłon dalej wypada  :mrgreen:

Nie zmienia to faktu, że uszczelka była walnięta. Wskazuje na to inna praca silnika na niskich obrotach podczas jazdy, nie ma dziury w mocy na 2,5k obrotów, no i płyn chłodniczy jest klarowny.

Czy może tu być problem modułu zapłonowego?

Jakiś sposób domowy jest na sprawdzenie wtrysków? Warsztatu sprawdzonego nie mam, a mechanik wymieniający uszczelkę rozłożył ręce już i nie wie co to za problem.


Dodam jeszcze, że na zimnym jak postoi 2-3 dni zapala po ~10 sekundach. Czy tu może mieć wpływ regulator ciśnienia paliwa? Gdzie on jest jak go sprawdzić?

radeks

  • Gość
[Sonata EU4] Wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Marzec 2018, 13:08:06 »
wtryski sprawdzałem w swojej sonacie.

miałem trochę obaw czy nie będzie problemów ale poszło gładko.

ty masz chyba 4 cylindry wiec tylko jedna szynę z wtryskami.

Ja sprawdziłem tak:

odpiąłem wtyczkę od cewek - ważne żeby nie szla iskra

odkręciłem  śruby mocujące szynę.

delikatnie wyjąłem wtryskiwacze z głowicy.

podłożyłem mokra szmatkę pod wtryski.

Druga osoba kręciła rozrusznikiem.

No i widać czy wtryski dają mgiełkę czy leci z nich paliwo kroplami jak ze zlewu.

można tez zmierzyć oporność.

U mnie po ściągnięciu wtyczek każdy z sześciu wtrysków przy temperaturze 4-5 stopni w garażu miał wartość ok 14 Ohmów. Mam wtryski koloru zielonego.

Offline bolo

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 32
[Sonata EU4] Wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Kwiecień 2018, 11:40:13 »
Wtryski sprawdziłem, mgiełkę dają ładną wszystkie cztery. Brak mi już pomysłów. Dalej zastanawiam się nad cewką. Objawy pasują idealnie.