Autor Wątek: Tucson awaria sprzęgła.  (Przeczytany 7669 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DanielŻ

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Tucson awaria sprzęgła.
« dnia: 03 Kwiecień 2018, 12:15:58 »
Witam koledzy.

Proszę o pomoc odnośnie problemów z moim Tucsonem JM 2.0 16V R4 CVVT LPG. Podczas jazdy i próby zmiany biegu pedał sprzęgła wpadł bezwładnie w podłogę i żadnego biegu nie dało się już zmienić. Po z holowaniu pod dom zacząłem sprawdzać i pedał już nie był bezwładny tylko nie dało się go wcisnąć. Żeby wyeliminować zacięcie się pompy przy pedale odkręciłem odpowietrznik na wysprzęgliku i pedał wpadł w podłogę. Następnie zdemontowałem ramię wysprzęglika od dźwigni do wysprzęglania i pedał nadal był twardy, więc wymieniłem wysprzęglik, odpowietrzyłem układ-nowy wysprzęglik przesuwał dźwignię wyciskającą łożysko bez odpalania auta. Przy próbie odpalenia auta na wciśniętym pedale usłyszałem trzask, rozrusznik przestał kręcić. Zobaczyłem,że dźwignia przesunęła się i już się nie cofnęła,wysunęła się też około 1 cm w górę a z wysprzęglika aż wypadł tłok. Na 1 biegu bujnąłem auto do tyłu, dźwignia wróciła na swoje miejsce i auto odpala, słychać nienaturalny metaliczny dźwięk. Ma ktoś pomysł co się stało i jak wygląda demontaż skrzyni, żeby zobaczyć sprzęgło. Znalazłem na forum opis ale pobieżny i nie było nic napisane jak rozłączyć półosie.
Czekam na pomoc.

Offline Tucson2007

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
Tucson awaria sprzęgła.
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Kwiecień 2018, 14:27:54 »
Witam dzisiaj miałem tą samą historie sprzęgło zostało w podłodze po podniesieniu go kamień i brak możliwości włączenia biegu zamówiłem już sprzęgło ale mechanik zadzwonił żebym przygotował 200 zł i przyjechał za 2 godziny ssam jestem ciekaw co to było bo wszyscy stawiali na docisk i obowiązkową wymianę sprzęgła

Offline DanielŻ

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Tucson awaria sprzęgła.
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Kwiecień 2018, 15:29:52 »
Witam.
W Twoim przypadku gdyby pedał został w podłodze to można by liczyć na wyciek płynu, wtedy ewentualnie pompa sprzęgła lub wysprzęglik, ja wycieku nie mam a wysprzęglik się zaciął ale to nie była główna awaria...wtedy 200zł z robocizną by pasowało...ja już się nastawiam na większe kwoty, być może łożysko oporowe wpadło mi w docisk, tylko zapomniałem dodać że auto miało wymieniony docisk, tarczę i łożysko i zrobiłem tylko 35 tys. km. Jakiej firmy zamówiłeś sprzęgło i za ile ?

Offline Tucson2007

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
Tucson awaria sprzęgła.
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Kwiecień 2018, 20:14:09 »
Rzeczywiście uszkodzony został wysprzęglik, mechanik go jakos naprawił coś przełożył coś przyspawał i wszystko działa. Sprzęgło które zamówiłem i zostało w warsztacie to Luc 460 zł. Dosyć duży wybór widziałem na stronie sprzęgła 24 w bardzo przyzwoitych cenach. Pozdrawiam.

Offline the-big-show

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Tucson awaria sprzęgła.
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Kwiecień 2018, 21:30:13 »
Przyłącze się do tematu. W moim Tucsonie występuje taki problem 4 dni temu w trakcie jazdy zginęły biegi, po paru minutach okazało się, że na zgaszonym siliniku i wcisnietym sprzegle da się włożyć jedynke, po odpaleniu silnika mozna jechać na jedynce, przy próbie przerzucenia biegu znow gina. Po przegladzie linek okazalo sie wszystko ok. Po sprawdzeniu plunu okazalo sie min. Dolalem plynu i zaczely sie cyrki juz 5 razy odpowietrzalem sprzeglo i dalej sie zapowietrza. Jaka moze byc przyczyna.
Sorry za ortografie pisze z telefonu komórkowego

A dodam jeszcze ze po odpowietrzeniu pedal drrzy przy maksymalym wciśnięciu i po jakimś czasie ustepuja te wibracje i znów się zapoowietrza sprzeglo

Offline DanielŻ

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Tucson awaria sprzęgła.
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Kwiecień 2018, 10:41:15 »
Witam.

W Twoim przypadku, jeśli ubywa Ci płynu to zacznij od lokalizacji wycieku. Najczęściej wyciek występuje na pompie sprzęgła, wtedy widać jak leci płyn na dywanik za pedałem sprzęgła, ewentualnie na wysprzęgliku.

Offline the-big-show

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Tucson awaria sprzęgła.
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Kwiecień 2018, 20:07:42 »
Sęk w tym że nie ma nigdzie wycieku sprawdzone hamulce pompka sprzegla wszędzie sucho. Jedyne co mi się nasuwa na myśl to wysprzeglik ale okolice tez suche. Dzisiaj znowu bylo lekko zapowietrzone bralo okolo polowy zakresu. Po odpowietrzeniu znów drży pedal przy max wcisnietym pedale. A plynu nie ubyło bo na zbiorniczku zrobiłem kreskę i nie było roznicy.

Offline DanielŻ

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Tucson awaria sprzęgła.
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Kwiecień 2018, 09:35:33 »
Witam.

Postanowiłem ze szwagrem podjąć się demontażu skrzyni biegów, żeby obejrzeć sprzęgło. Zholowaliśmy auto do garażu z kanałem i zaczęliśmy demontaż. Od góry musieliśmy zrobić sobie trochę miejsca: demontaż akumulatora, obudowy filtra i rury zasilającej powietrze. Od dołu zdjęliśmy osłonę podwozia.Bez większych problemów odkręciliśmy nakrętki z przegubów na piastach, wahacze, końcówki drążka układu kierowniczego, wtedy wyjęliśmy półosie ze skrzyni (bardzo łatwo je podważyliśmy),należy też rozpiąć drążęk kierowniczy za pedałami, następnie opuściliśmy belkę, potem demontaż rozrusznika, linek zmiany biegów, dwóch wtyczek od czujników. Teraz śruby od skrzyni i zdjęliśmy ją .
Okazało się że łożysko oporowe rozpadło się na kilka części i pękło jedno z ramion "słoneczka" docisku. Łożysko uszkodziło też oś po której się przesuwało. Za oś w serwisie zapłaciłem 34.50zł. kpl. sprzęgła Sachs (ciekawostka w pudełku było Valeo) 450zł. wysprzęglik plus DOT-4 100zł.
Potrzebowałem uchwyt do wycentrowania tarczy sprzęgła i klucz dynamometryczny.
Całość operacji trwała 9,5h w trzy popołudnia.
Podczas pracy zlokalizowałem wyciek z maglownicy układu kierowniczego, płyn w zbiorniku poniżej minimum. Czy ktoś wymieniał te uszczelnienia? Nie znalazłem zamienników a kpl. uszczelnień w serwisie to 320 zł.